spelorganiseren meisjes 7-10 jaar

Ik ben leiding van een groep meisjes tussen de 7 en de 10 jaar oud. Het zijn in totaal 18 kinderen en voor deze zaterdag moet ik een programma bedenken. Het moet ongeveer 1,5 uur duren. Het mag ook wel korter maar dan moet ik meerdere dingen hebben. Nou leek het me leuk om iets van een spelshow na te doen, maar ze zijn nog zo jong. Weet iemand toevallig een leuk spel? of een spelshow die makkelijk na te doen is.
Alvast heel erg bedankt.x

http://www.scoutnet.nl/~sps/

Deze site gebruikte ik altijd als ik programma´s moest maken voor de scouting! Staan best leuke dingen op. Is dit toevallig ook voor scouting trouwens=

Wij hadden vroeger altijd een meidenmiddag
daar hadden we dus een soort dansspel, dat je moest dansen en als de muziek stopte moest je stil blijven staan en als je bewoog was je af
we gingen ook elkaars haar doen, met kralen sieraden maken

ooh wat een geweldige jeugd XD

Je kan een bingo doen met opdrachten… je doet gewoon bingo kan met en zonder prijs… maar jij neemt bijv een getal ehmm 21 en dan als die meisjes 21 op hun kaart hebben staan dan moeten die een opdracht doen bijv wie als eerst op hun kop staan bijv… en dan neem je 5 nummers en 5 opdrachten… gewoon kleine opdrachtjes dat vinden ze denk ik wel leuk want ze kunnen dingen doen (prijsje winnen misschien snoepzakje of zo weet niet wat kindjes tussen 7-10 leuk vinden) en goed opletten naar hun nummer dus ze leren er ook nog wat van… en als je dat 3 x hebt gedaan zou je ook nog misschien zo een dans spel kunnen doen die dat hier boven mij zij^

ja het is voor de scouting haha, die site gebruiken wij ook heel vaak!
maar we bingo’en al best vaak. dus dat is niet heel leuk meer om te doen.
weet niet iemand van jullie toevallig een makkelijke spelshow om na te doen?
in ieder geval dankje voor het helpen

je kunt ook allerlei verschillende spelletjes doen :slightly_smiling_face: met drama enzo, is altijd wel leuk denk ik!

Denk aan wat je zelf bij de kabouters hebt gedaan.
Ik ben ook leiding en wij doen altijd alles in thema’s met standaard spellen.
Of krantjemep, beren, op de wal - in de sloot…
En soms pionieren (alhoewel we waterscouts zijn)

Dansles!

Waku waku
klik
Kinderen weet vaak best veel van dieren.

Je kan ook zelf een quiz verzinnen, dat ze in teams werken en eentje moet dan dingen verzamelen ofzo terwijl die andere vragen moet beantwoorden en dat word dan bij elkaar geteld, of iets met een estafette.

En daarna een playback/talenten show dat is ook erg leuk.
Met prijzen en verkleedkleding natuurlijk!

Wedstrijdje hoelahoepen en een dansles?
(allemaal zulke kleine dingen)

Wat echt leuk is, is om een modeshow te houden van zelf gemaakte kleding van dingen die je normaal niet als kleding zou gebruiken. Denk aan vuilniszakken, tafelkleden, veren, touwtjes , linten , etc, etc. Ook kun je ze dan simpele makeup laten doen, denk aan nagels lakken en lipgloss opdoen.

Voor 7-jarigen?