Spelen met gevoelens?

Hoi,

Ongeveer 4 maand geleden heb ik een jongen leren kennen, een vriendelijke en leuke gast waarmee ik goed opschiet. Hij is 20, ik ben er 16, hij werkt, ik ga naar school. Ik heb hem leren kennen bij mijn opleiding voor mijn bijbaantje. Hij was toen mijn begeleider en hielp me ook veel.
Na mijn opleiding ben ik naar een andere winkel gemoeten, maar we hebben contact gehouden. Het kwam langs twee kanten en hebben veel gepraat. Hij heeft me zo zelf toegevoegd op facebook, snapchat en achter mijn nummer gevraagd. Hij toonde echt interesse en vertelde me vaak hoe mooi, lief, etc… ik wel niet ben. Hij flirtte ontzettend hard met me. En ik terug, want ja, wat was het probleem?
Echter hadden we een gesprek dat hij vond dat als je een relatie hebt als je seks hebt, anders niet. Daar was ik het niet mee eens en toen bleef hij even doordrammen, maar als ik vroeg erover te stoppen, deed hij dat ook.

En toen zei hij me: “He, ik heb een vriendin.” Wacht, wat? “Ja, toch al even.” Ik was eerlijk gezegd woedend op hem. Hoewel hij stuurde, stuurde ik niet terug. En na een dikke week heb ik pas geantwoord. Hij probeerde me steeds verder uit mijn hok te krijgen met te blijven flirten, waarna ik hem vroeg ermee te stoppen, wat hij ook deed. Klein detail dat hij dus vergeten te vertellen was…
Ik ben niet de persoon die mensen hun relatie verpest, dat wil ik niet. En ik vind het erg voor haar wat hij doet, maar ik ben ook niet de persoon die hem daarvoor gaat verklikken. Want dan weet ik dat ik onze vriendschap ook op mijn buik kan schrijven…

Een tijd lang is het dan ook beter gegaan, normale gesprekken, gewoon skypen of bellen. Geen enkel probleem en geen enkel spoortje van geflirt. Tot op het moment dat hij me random belde: “He, als we afspreken, zou je mij dan zoenen?” Ik was geschrokken van de vraag zelf, vooral omdat ik inderdaad wel gevoelens voor hem heb en ik enorm om hem geef. Ik kaatste de vraag terug en kreeg het antwoord: “Ja, zonder twijfel.” Ook hier schrok ik even van. “Waarom zou je me zoenen als je een vriendin hebt?” “Ik weet het niet…” Hij vroeg me of ik verliefd op hem was en ik bekende heel eerlijk en kaatste de vraag weer terug: “Niet echt.” Ik snap het niet…
Door al dat gedoe weet ik nog steeds niet wat denken… Wat wil hij juist? Hij is er voor me als ik hem nodig heb en ik zie er meer van komen dan enkel vriendschap. Ik vind het alleen helemaal niet fijn dat hij gezwegen heeft over zijn vriendin en ik zou het ook niet fijn vinden moest het mij en mijn vriend overkomen…

Wat moet ik hiermee… Hij maakt me echt gek, ik weet niet meer wat denken of doen… Hij wil afspreken en ergens wil ik dat ook wel, maar ik ben toch bang dat er iets mis loopt… Wat zouden jullie doen?

Persoonlijk zou ik ieder soort contact met hem verbreken, ik zou geen vrienden met hem kunnen en willen zijn. Bah

Ik snap hoe je je voelt. Maar ik denk dat het niet verstandig is om met hem af te spreken. Als hij geen vriendin had was het iets anders geweest, maar ik zou het nu niet doen. Ik begrijp dat je het stiekem wel heel graag wilt maar het is niet verstandig. Het is echt heel lastig als je niet weet wat hij van je wil. Ik denk dat je hem maar moet proberen om los te laten. En geloof me, ik weet hoe moeilijk dat is! Maar hoe meer je er over na gaat denken en hoe meer je met hem bezig bent hoe leuker je hem gaat vinden.
Eigenlijk wil je stiekem horen dat je er gewoon voor moet gaan. Omdat je dat misschien zelf wel het liefs wilt. Maar toch in je achterhoofd hebt dat het niet slim is. En ik zou precies hetzelfde hebben. En ik zou het niet kunnen om hem los te laten maar denk wel dat je dat moet doen!

Uhm ik vind het een beetje een vreemde kerel. Hoezo bel je iemand op en vraag je dat? Dat is echt creepy. Aub laat deze jongen met rust, en zet hem uit je leven. Met zo iemand wil je niet omgaan.

Dank jullie wel… ik heb er zelf ook al aan gedacht contact met hem te verbreken… maar iets houdt me echt tegen… ik vind het zo jammer dant hij is een van de redenen die me nu gelukkig maakt…en daarom is het zo stom…

Heel herkenbaar want ik kom echt nét zelf uit deze situatie, kwam er ook achter dat jongen die mij overduidelijk al heel lang leuk vond sinds een paar weken blijkbaar een vriendin had. Het is moeilijk hem meteen los te laten omdat jij hem nog zo leuk vindt en stiekem hoop je dat hij opeens aankomt met ‘‘het is uit met mn vriendin, want ik ben verliefd op jou’’. Maar op de een of andere manier doen ze het niet, ook al lijkt het zo duidelijk dat zijn vriendin hem niet alles geeft wat hij wilt of dat hij naast de zekerheid van een relatie ook de spanning van het flirten met iemand anders wilt, of wat de reden ook is. Alleen zie het zo: je weet nu wat voor jongen het écht is. Hij heeft nu een vriendin en achter haar rug om flirt hij met jou. Wie weet als hij straks toch voor jou gaat dat hij niet gewoon hetzelfde achter jouw rug om doet na een tijdje? Jij bent nu als het ware ‘ontsnapt’, terwijl zij er nog middenin zit en geen weet heeft van wat hij doet… Het duurde bij mij een tijdje voordat dit tot me doordrong, nog steeds niet eigenlijk, maar het is duidelijk dat hij zowel jou als zijn vriendin voor de gek heeft gehouden en hij verdient jouw aandacht niet. Ik zou alle contacten verbreken, besteed een tijdje wat aandacht aan jezelf en je vrienden en ooit komt hij er nog wel achter wat hij heeft laten lopen… Want als je nu met hem afspreekt dan geef je hem wat hij wilt terwijl hij dat helemaal niet verdient… In principe ‘rechtvaardig’ je dan zijn acties terwijl hij gewoon met jouw gevoelens heeft lopen spelen wat best respectloos is!
Ik hoop dat dit je een beetje helpt… Jouw verhaal komt pijnlijk dicht in de buurt van het mijne en ik weet hoe moeilijk het is :frowning_face: als hij jou zo leuk vindt, waarom gaat hij dan niet vol voor jou?!

Gewoon een beetje een kansloze gozer, laten gaan aub zoiets doe je niet in een relatie

Hij maakt je gelukkig maar niet met de juiste redenen

helaas is dat moeilijk om af te breken

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten en geloof me, dit soort mannen hebben niks goeds in de zin. Ze denken alleen aan zichzelf, gebruiken je en blijven uiteindelijk bij hun vriendin. Als hij zegt dat hij “niet echt” verliefd op je is, weet ik hoe laat het is. :confused: Rotsituatie. Sterkte!

Update:
Vandaag heb ik het laatste contact met hem verbroken… hij heeft me eigenlijk bijna zelf de stap doen zetten door onterecht kwaad op me te worden. Nummer is geblokkeerd en al. Dus kan niets meer nu.
Bedankt meiden voor het advies en de steun!

knap dat je het gedaan heb!
ik weet niet of ik het had gekund!
maar t is wel t beste

xx