[Speeltopic] You are Special 2.0

http://oi50.tinypic.com/6oorhu.jpg

De organisatie van You Are Special is failliet gegaan door de hoge schadevergoeding van een brand. Nu is het overgekocht door een andere organisatie, die hele andere plannen heeft. Ze sturen een groep jongeren - die allemaal een speciale gave hebben - de hele wereld over. De jongeren verblijven op verschillende locaties die allemaal een beetje apart zijn.

We stellen een aantal regels in om de boel op orde te houden:

• Jongens en meisjes graag verdeelt houden.
  • Probeer origineel te zijn met je personage. Dus niet dat iedereen hetzelfde heeft meegemaakt. Wat vaak voorkomt is dat er veel mensen zijn overleden in de omgeving van het personage. Kijk dus even naar wat de rest heeft.
  • Geen dubbele namen en FC’s.
  • Probeer wat meer te posten dan één zin. Als dit een paar keer gebeurd is dit natuurlijk niet erg. Denk aan het omschrijven van gedachten en handelingen.
  • Als je mee wilt doen, moet je wel open staan voor tips van anderen. Het is dus ook niet erg als je andere mensen ergens op verbeterd.
  • Het is best vervelend als er veel mensen zich inschrijven en uiteindelijk na één of twee dagen al weg zijn. Dus schrijf je pas in als je weet dat je er ook in blijft.
  • Schrijf in de verleden tijd, het eerste persoon en in ABN.
  • Het zou fijn zijn als er vriendelijk met elkaar om word gegaan.
  • Als je niet meer van plan bent om in deze RPG te spelen, dan kun je je uitschrijven door me te noten.
  • Probeer een beetje realistisch te spelen. Bedenk hoe dingen gaan in het echte leven en doe dus geen dingen die totaal niet zouden kloppen. Dus niet gelijk seks na een uur en dergelijke.
  • 16+ mag!
  • Zorg eroor dat je personage’s de regels van de organisatie niet overtreden. Met uitzondering bij slecht gedrag en het vernielen van voorwerpen.
  • Een aantal personage’s zullen gaan duelleren met hun gaven. Zorg er wel voor dat andere ook een kans heeft en dat je gave niet onverslaanbaar is. Je kunt ook niet alles zien aankomen en zorg ervoor dat je niet bepaald wat er gaat gebeuren met de andere personage. Het is namelijk niet echt fijn als je de andere personage bewusteloos maakt, dat bepaald diegene zelf. Het beste is om van te voren even het één en ander af te spreken.
  • Eén gave per persoon

De jongeren krijgen allemaal dezelfde koffer die ze mogen inpakken met wat ze willen. De koffer is alleen niet echt groot, dus ze kunnen alleen het hoog nodige meenemen.
Om te voorkomen dat te veel mensen dezelfde gaven hebben mogen er drie gedachtenlezers, twee mensen die telepathie beheersen, twee mensen die gaven over kunnen nemen, twee mensen die telekinese beheersen en één iemand per element. Andere gaven mogen één keer gebruikt worden.

De volgende dingen moet je vermelden bij het aanmaken van een personage (het liefst een uitgebreide beschrijving) :

Naam (met hoe je het uitspreekt):
Leeftijd (tussen de 17 en 22):
Innerlijk:
Uiterlijk (haarkleur, oogkleur, huidskleur, lengte, eventuele piercings en tattoo’s):
Gave:
Extra:
FC:
Foto:

Van het landklimaat in Texas reist de groep af naar het zeeklimaat in Kaapstad, ofwel Cape Town, in Zuid-Afrika. De havenstad biedt alle mogelijkheden die de jongeren maar kunnen wensen: aan het strand kan gesurft worden op de hoge golven die Cape Town rijk is, in het centrum zijn uitgaansgelegenheden en winkeltjes en aan de andere kant van de stad vinden we de prachtige binnenlanden van Afrika, waar zelfs een safari gedaan kan worden. (Noot: bij aankomst worden de jongeren niet voor hun huis gedumpt, maar middenin een safaripark. Foutje van de organisatie. Ze zullen zelf hun huis moeten vinden. Voeg daarbij toe dat hen in Cape Town misschien wel alle mogelijkheden, maar niet al het geld tot hun beschikking staat. Per week mogen ze met heel het huis 1000 euro besteden.)

http://www.freebits.nl/images/934SA5.bmp

http://www.freebits.nl/images/304SA1.bmp

http://www.freebits.nl/images/227SA2.bmp

http://www.freebits.nl/images/328SA3.bmp

http://www.freebits.nl/images/143SA4.bmp

Personage’s
Meisjes:

Jongens:

Oude speeltopic

Voor vragen kun je me altijd noten.

aaaaaaah kelly, het is mooi geworden!

anyway ik reserveer jules, een meisje, met de gave om iemand anders zijn/haar gave over te nemen (:

en bij deze Jules!

Naam:
Jules

Leeftijd:
19

Innerlijk:
Jules is een meisje die haar mening altijd wel klaar heeft, ze is dan ook niet vies van een flinke discussie en is ook niet bang om haar mening te uiten. Ze heeft een ontzettend hekel aan mensen die klagen en zich aanstellen, ze vind dat er wel nuttigere dingen te doen zijn. Competitief ingesteld is ze zeker, dat is ook één van de redenen waarom ze meereist met deze organisatie. Jules is erg positief ingesteld en erg levendig omdat ze zo vrij is opgevoed door haar ouders, waar ze haar hele leven bij heeft gewoond. Ze leert graag nieuwe dingen en kan ontzettend sarcastisch zijn, wat heel veel mensen hebben dat vaak ook niet door.

Uiterlijk:
1.74, bruin/groene ogen, lichte huid, rood/rossig haar met een paar blonde plukjes aan de voorkant van haar haren. Ze heeft in beide oren twee gaatjes en in haar rechter oor heeft ze ook nog een gaatje bovenaan haar oor. Op haar linkerpols staat een klein schrijfveertje getatoeëerd, dit staat voor haar liefde voor schrijven. Pen en papier heeft ze dan ook altijd bij zich. Een specifieke kledingstijl heeft ze niet echt, wel ligt het ver uit elkaar. Zo draagt ze dagenlang achtereen mutsen, vans en shortjes maar draagt ze ook wel eens jurkjes en heels, het ligt er maar net aan hoe ze zich voelt en of dat ze zin heeft om veel tijd te besteden aan haar uiterlijk.

Extra:
Vroeger is ze vaak gepest doordat ze niet in een ‘normaal’ huis woonde en een beetje mollig was. Haar ouders zijn hippies en willen niets te maken hebben met stroom. Voor Jules is dit geen enkel probleem, ze is van mening dat dit haar specialer en bovendien ook veel minder verwend maakt. Wel heeft ze een tijdlang last gehad van nachtmerries, waarin alle kinderen in de klas haar uitlachten, hier heeft ze nog steeds wel eens last van. Haar ouders hebben haar altijd gesteund in alles, ook al konden ze haar niet altijd geven wat ze wilde. Doordat Jules nooit stroom in huis heeft gehad, is gewend aan minder luxe dan de meeste wensen gewend zijn, ze heeft zelfs liever geen stroom dan wel. Sinds haar twaalfde is ze intensief gaan sporten, yoga en hardlopen zijn toch wel haar favorieten. Hierdoor is ze ontzettend lenig, sterk en heeft ze een goede conditie opgebouwd. Op haar dertiende kwam ze erachter dat ze nog een halfzusje en een halfbroertje had, een tweeling, van tien jaar jonger. Jules past regelmatig op ze en ze hun grote voorbeeld, daarom heeft ze ook altijd het gevoel dat ze perfect moet zijn. Al voelt ze zich nog zo rot, aan de buitenwereld zal ze een grote bol vol vreugde lijken. Ze heeft een erg hoge pijngrens en heeft dus ook alleen pijn wanneer het echt heel erg ernstig is. Toen ze vijftien was, kwam ze erachter dat ze meisjes toch ook wel erg interessant vond. In het begin probeerde ze dit echt te onderdrukken, maar op een gegeven moment zag ze zelf ook wel in dat dit geen nut had. Ze heeft dus ook geen enkel probleem met holebi’s, op verwijfde homo’s na, die kan ze maar moeilijk hendelen.

Foto:

http://data.whicdn.com/images/33424461/tumblr_m7o4d7gGzi1rvqgxlo1_500_large.jpg

Yeaaah.

Die foto is echt nice.

Anyway, mijn lijstje vind je ergens in andere Yas.

Awesome! Ik post mn personage morgen. Oh nee, straks. Haha (:
Trusten!

Dank je!
Ja, ik zal de reserveringen al vast neerzetten.

Ik reserveer een jongen en denk noh even of dat Ed wordt of niet ;p

Duss… Meisje voor mij :relieved:
Ik post hem ook later vandaag, dan heb ik meer tijd om hem uit te schrijven.

Dit dus. Vooral die kijkwijzer dingetjes haha!

Als ik ed neem kan ik zijn gave dan veranderen in gaves overnemen en dat hij gedachten lezen had overgenomen? XD

Dat zou je kunnen doen.
Dat is wel raar en wennen, maar goed xd

Oja die kijkwijzertekentjes zijn echt te grappig :stuck_out_tongue:

Haha ja maar dan heb ik een nieuw iets in een oud jasje xd

Klopt :’)
Trouwens volgens mij mag je uiteindelijk ook twee personages…
Dus het is maar tijdelijk. I guess so…
En ik ga weer stuk door Lies :’) Jeetjemina.

WHAHAHA! Die kijkwijzerdingetjes!

Savanna had die gave toch al in gebruik?

Ohw grapje… Er mogen er twee van xD

Er mogen max. twee mensen die gave hebben…

Maar ik heb trouwens nog nieman gehoord over de gedachtenlezers dus die neem ik lekker :stuck_out_tongue:
Altijd al gewild. *zucht* :angel:
oke raar momentje

Ik ben zo melig dat ik dit dus ook hilarisch vond :’)

*pinkt traantje weg*

Oké, genoeg gelezen, ik zal nu even Liesbet fixen (: