top!
Alice
Ik hield het niet meer uit en duwde mezelf langzaam van de bank op. Ik glimlachte nog even geruststellend naar Sarah. ‘Mama, moet even wat opzoeken,’ zei ik. ‘Ik kom zo weer mee kijken.’ Sarah leek het allemaal prima te vinden en keek rustig weer naar het beeldscherm. Ik liep snel van de box toe en legde Daniel erin. Even drukte ik nog een kus op zijn hoofdje en pakte de telefoon van een van de bijzettafeltjes af. Terwijl ik het nummer van Carlisle intoetste, liep ik naar de keuken toe. Sarah hoefde hier niks van mee te krijgen, ik wilde haar niet ongerust te maken.
‘Carlisle,’ mompelde ik op een gedempte toon. ‘Het was Juul.’ Ik wist dat Carlisle op de hoogte was van alle moorden en ook hij vermoedde dat er een vampier achter zat. Alleen omdat verder niemand afwist van Juul haar visioenen, wist Carlisle niet wie deze schade had veroorzaakt.
‘Weet je het zeker?’ vroeg hij. Ik knikte, wat hij natuurlijk niet kon zien. ‘Ik heb haar visioenen gezien. Ik weet honderd procent zeker dat het Juul was. Ze heeft ons in groot gevaar gebracht. Ik ken Sam…’ Ik slikte even en wierp een blik op Sarah en Daniel de woonkamer. ‘Hij wil wraak. Dit wordt een lelijk gevecht.’
Ik hoorde Carlisle wat mompelen. ‘Ben je veilig in het reservaat?’ vroeg hij. Ik beet even op mijn onderlip. Was ik hier veilig? Ik was door Jake geïmprint. Betekende dat niet dat niemand van de roedel me ooit kwaad kon doen? Als ik alle regel van het imprinten goed had begrepen wel. En dat betekende dat Sarah ook veilig was. Doordat Seth op haar geïmprint was, kon niemand van de roedel haar ooit kwaad of pijn doen. Maar Daniel… Oh god. Hij was nog maar anderhalve dag oud en was zijn leven nu al in gevaar. ‘Ik en Sarah zijn veilig,’ antwoordde ik op een fluistertoon. ‘De wolven kunnen ons niks aandoen, maar Daniel…’
‘Hij is gevaar,’ concludeerde Carlisle. Mijn hele familie, iedereen behalve ik en Sarah, waren in gevaar. Ik wist wat Sam kon doen. Hij zou niet rusten voordat hij wraak had genomen en ik zag hem er ook nog wel voor aan om zich op de zwakste van ons te richten. Dus Daniel. En Noah. Ik moest Emmett en Tasha ook zeker gaan waarschuwen voor Sam nadat ik dat had ontdekt. ‘Carlisle wat moet ik doen?’ vroeg ik. ‘Jake is al de hele middag weg en ik ben niet in staat om Daniel te beschermen.’