[Speeltopic]Hogwarts, school of witchcraft and wizardry

Ik heb geen flauw idee of hier behoefte aan is en of ik dit zomaar mag starten, maar aangezien de laatste film net is uitgekomen leek het mij wel leuk een kleine RPG te starten over Zweinstein. Ik gok dat iedereen deze toverschool wel kent, dus een verdere uitleg daarover lijkt me niet echt nodig. De bedoeling is dat je een personage maakt en schrijft over wat hij of zij allemaal beleeft op Zweinstein. Je mag wat mij betreft ook een bestaand personage spelen, als je maar een beetje rekening houdt met zijn of haar karakter. Je mag natuurlijk de personages van anderen in je verhaaltjes gebruiken, maar speel niet voor God door hun karaktereigenschappen te veranderen. Een stille dreuzeljongen zal bijvoorbeeld nooit in een fanatiek aanhanger van Jeweetwel worden. Bovenaan elk stukje schrijf je de naam van je personage. Bestaande gebeurtenissen in het boek mag je negeren, maar let er wel op dat de leraren gedurende het verhaal hetzelfde blijven. Deze mag je er ook bij verzinnen, maar de eerstgenoemde professor in het verhaal blijft er het hele verhaal lang bij. :wink:

Marrymuis
Naam: Nick Plain
Geslacht: Man
Leeftijd: 16
Afdeling: Huffelpuf
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: Halfbloed
Uiterlijk: (foto)
Innerlijk: Vriendelijk tegen vrienden, maar wat stug tegen de rest. Opzich wel slim, maar zeer lui met het schoolwerk. Maakt graag muziek en luistert daar ook graag naar.

stilltheone
Naam: Joshua Ainsworth
Geslacht:Mannelijk
Leeftijd: 15
Afdeling: Ravenklauw
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind:
Innerlijk: Gul en vriendelijk, houd rekening met anderen. Sociaal en staat open voor andere mensen. Komt graag voor zijn vrienden op en is een tikje leergierig. (ik moet toch een beetje aan de eigenschappen van de afdeling voldoen haha)

Justbehappy
Naam: Megan Wright
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 16
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: Volbloed
Innerlijk: Altijd vrolijk. Zal nooit echt gemeen doen tegen iemand, ze is erg fanatiek.
Ze is slim en heeft niet veel tijd nodig voor haar huiswerk.
Ze besteed liever tijd in Zwerkbal, want ze is Jager in het team.
Haar favoriete vak is Gedaanteverwisselingen.

xHansjee
Naam:April Stone
Geslacht:Vrouw
Leeftijd:15
Afdeling:Ravenklauw
Uiterlijk: (foto)http://pretty-little-liars.wikia.com/wiki/File:8146106b1fced050bb8f63e9eae2d188.jpg
Innerlijk: Houd van leren en is vrolijk sociaal maar kan soms lullig overkomen geeft veel om vrienden en looks

lovexxfashion
Naam: Donna.
Geslacht: Vrouw.
Leeftijd: 16 jaar.
Afdeling: Griffoendor.
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: Volbloed.
Uiterlijk: (foto) http://i54.tinypic.com/1hp35w.jpg
Innerlijk: Ze is altijd heel erg vrolijk en houd van vrienden maken. Ze houd niet heel erg leren, meer van zwerkbal. Ze is zoeker.

slagroomsoesjes
Naam: Anne Steffel
Leeftijd: 15 jaar
Innerlijk: Ze is redelijk verlegen en heeft er soms moeite mee haar ‘plekje’ te vinden. Ze houd niet van ruzie, dat probeert ze te vermijden. Ze leest graag boeken en is leergierig. Ze kan soms ook erg onhandig zijn. Maar over het algemeen is het een lief meisje.

Fanaa
Naam: Dario
Geslacht: man
Leeftijd: 17
Afdeling: Griffoendor
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: Volbloed
Uiterlijk: (foto) ^^
Innerlijk: is als je hem net kent verlegen, maar als je hem eenmaal kent niet meer. Zijn hobby’s zijn Zwerkbal en grappen uithalen. Verder vind hij de dreuzelwereld erg interessant. Zijn lievelingsvak is Toverdranken.

beazies
Naam: Hermelien Griffel/ Hermione Granger
Leeftijd: 15
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: dreuzelkind
http://content.answcdn.co…pics/hermione_granger.jpg
Innerlijk:
nouja, ze is slim, doet alles voor school maar wil wel helpen. Ze is betweterig. Lievelingsvak: nouja alles… Iedereen weet wel een beetje haar eigenschappen,toch?

Pixy
Naam: Sam
Leeftijd: 15 jaar
Volbloed/Halfbloed/Dreuzelkind: Dreuzelkind
Uiterlijk:
Innerlijk: Lief, vrolijk, grappig en sportief meisje. Staat altijd voor anderen klaar, oordeelt over niemand. Is (bijna) nergens bang voor en is altijd in voor avontuur. Is opgegroeid tussen 4 broers en vind het niet erg om ‘one of the boys’ te zijn. Is gek op Zwerbal(als Jager). Haar lievelingsvak is Verweer tegen de Zwarte Kunsten.

Opgeeftopic: http://forum.girlscene.nl…ry/list_messages/201161/0

http://3.bp.blogspot.com/-KgIpQCtNL1E/Tc9AeeAAD2I/AAAAAAAABQs/dWlOFqoaRIM/s1600/Tom+Sturridge.jpg

Nick
Met een kleine glimlach op zijn gezicht stapte Nick de slaapzaal binnen. Hij zag dat hij de eerste was die teruggekeerd was naar de slaapzaal. Niet zo gek ook, het feestmaal was nog lang niet afgelopen, maar omdat hij zich niet zo lekker had gevoeld had hij een van de klassenoudsten vast gevraagd om het wachtwoord, en was hij naar de leerlingenkamer van Huffelpuf gewandeld. Hij liep naar zijn bed en ging op zijn rug liggen. Hij had een fijne zomer gehad, maar was blij dat hij nu weer terug was. Het was heerlijk geweest om zijn dreuzelvrienden weer te zien, en samen in de haven van Dover muziek met ze te maken, maar hij had zijn schoolvrienden gemist. Hij pakte zijn toverstok en richtte hem op een leeg glas op zijn nachtkastje.
“Aguamenti,” fluisterde hij, en hij keek glimlachend toe hoe zijn glas met water gevuld werd. Het was heerlijk om weer gewoon te kunnen toveren. Jammer dat hij alsnog rechtop moest gaan zitten om van het water te drinken. Anders was het helemaal perfect geweest. Hij rolde zich op zijn zij en pakte het koude glas met water van zijn nachtkastje. Hij dronk er gulzig van en voelde hoe zijn maag er weer door tot rust kwam. Misschien moet hij toch nog even teruggaan naar het feestmaal, anders kreeg hij later vannacht vast honger.

Maybe is het handig om je foto erboven te zetten :wink:. En die stukjes van 200 woorden, dat hoeft toch niet? Want als je een gesprek heb met iemand ga je geen 200 woorden zeggen tegen diegene. :stuck_out_tongue:

http://i54.tinypic.com/1hp35w.jpg

Donna
Stralend kwam ik de grote eetzaal in. Eindelijk, school, m’n vrienden en zwerkbal. De zomer was langzaam verlopen, er was veel angst voor Jeweetwel. Ik liep langs een paar meisjes die ik nog kende van vorig jaar, en glimlachte naar ze. Ik zag het vaste groepje waar ik mee was, gaf ze een knuffel en ging zitten op de houten lange bank. Er verscheen een heerlijke maaltijd op mijn bord en ik begon te eten.

200 woorden is minder dan je denkt hoor. In een gemiddeld gesprek zeg je er vaak wel meer… Het leek me juist wel leuk om iets meer een verhaal te hebben, maar zo kan het ook wel. :stuck_out_tongue: Foto is inderdaad wel handig.

http://3.bp.blogspot.com/-KgIpQCtNL1E/Tc9AeeAAD2I/AAAAAAAABQs/dWlOFqoaRIM/s1600/Tom+Sturridge.jpg

Nick
Iedereen keek geschrokken om toen de deuren met een hard gekraak openden. Nick schuifelde ietwat verlegen de Grote zaal binnen. De meeste mensen haalden opgelucht adem toen ze zagen dat het niet Jeweetwel was die de zaal binnenstapte, maar een doodnormale zesdejaars. Hij zag hoe professor Sneep hem geïrriteerd aankeek vanachter de lerarentafel. Hij nam plaats tussen zijn vrienden.
“Heb je het al gehoord,” fluisterde een van hen, “professor Sneep heeft eindelijk Verweer tegen de Zwarte kunsten gekregen. Die dikke daar geeft nu Toverdranken.”

http://27.media.tumblr.com/tumblr_lngxc1ennO1qkmya7o1_500.jpg

Joshua
Met een diepe zucht ging ik aan de tafel van ravenklauw zitten, Tussen 2 van m’n beste vrienden in. Er stond weer een nieuw schooljaar voor de deur en ik had er eigenlijk wel zin in. Het 5e jaar zou een stuk zwaarder en leerzamer worden, ik hoopte dat ik er dit jaar achter zou komen wat ik echt wou doen, later.
Perkamentus klapte in z’n handen en de borden werden gevuld met eten, ik begon te lachen toen de eerstejaars die tegenover me zaten met grote ogen naar het uit het niets verschenen eten keken. Man wat was ik blij dat ik terug was.

http://www.prettylittleliars.com/images/blog/hanna1.jpg

April

Ik loop naar de tafel en plof neer bij mijn vrienden groepje. Deze vakantie verliep snel maar dat was juist leuk ik verheugde me op het nieuwe schooljaar om iedereen weer te zien. schuin tegenover me zat Joshua ik glimlachte naar hem en zijn vrienden, Perkamentus klapte in zijn handen en de borden werden gevuld met heerlijk eten. Ik pakte van alles en begon te eten. Ik had al zin in de eerste les, wennen nieuwe leraren en nieuwe uitdagingen

http://3.bp.blogspot.com/_bQ0SqifjNcg/TAsibNdB1OI/AAAAAAAAVoo/dcwi7axWXXI/s400/amber-tamblyn.jpg

Anne

En net als de voorgaande jaren zat ik weer aan die ozo bekende tafel, de tafel van ravenklauw. Ik herkende de gezichte van de leerlingen die hier al een tijdje zaten en nam de gezichten van de nieuwe leerlingen in me op. Het eten zag er als altijd lekker uit maar ik had geen honger. Ik was blij om terug te zijn, alleen miste ik mijn familie nu al.
En nu zat ik hier dan aan tafel tussen de studenten van mijn leerjaar, iedereen was aan het praten alsof er geen vakantie was geweest. Iedereen had verhalen en weetjes die hij of zij aan zijn of haar vrienden moest vertellen. Iedereen was blij om weer herenigd te worden met de vrienden die ze zo gemist hadden. Ik had ook wel de verhalen en weetjes alleen wist niet aan wie ik ze moest vertellen maar dat maakte niet uit ik kon ook wel gewoon luisteren en om me heen kijken naar wat er gebeurde. Ik was goed in luisteren en observeren.

Megan (plaatje lukt nu even niet)

Met een glimlach loop ik de Grote Zaal binnen, ik blijf even staan om het beeld in me op te nemen. Met een zucht besef ik hoe erg ik Zweinstein heb gemist. De leerlingen, docenten, het heerlijke eten, mijn zachte bed en natuurlijk Zwerkbal! Ik kan niet wachten om weer op mijn bezem te stappen en de wind in mijn gezicht te voelen. Gelukkig hebben mijn ouders me deze zomer een nieuwe bezem gegeven, een Nimbus 2001. Het is niet de nieuwste van allemaal, maar ik was er blij mee. Tevreden loop ik naar de tafel van Ravenklauw, en ik ga naast Anne zitten. Ik begroet haar met een stralende glimlach. ‘Hoi, hoe was je vakantie?’ zeg ik.

Misschien is het handig om in de beginpost ook te zetten wie allemaal meedoen?

sorry dat ik dit topic verstoor.

^ Ja idd dat is wel handig, gewoon alles van het opgeeftopic op een rijtje zegmaar.

^ klopt en in welke afdeling ze zitten zou ook wel handig zijn 'pp

Ja, gewoon iedereens ‘vragenlijstje’ en foto zegmaar in de beginpost.

Anne

Terwijl ik om me heen keek zag ik Megan aan komen lopen. Met een stralende glimlach op haar gezicht kwam ze naast me zitten en zei: ‘Hoi, hoe was je vakantie?’
Over die vraag hoefde ik niet lang na te denken. ‘Super! Alleen ben wel weer blij om terug te zijn. De jouwe?’

Sam. (Plaatje lukt nu niet)

Ik wenste Donna en Dario alvast welterusten en liep alleen de Grote Zaal uit. Halverwege de trappen kwam ik Joshua tegen, een student van Ravenklauw. Vorig jaar had ik samen met hem Gedaanteverwisseling en Verweer Tegen de Zwarte Kunsten.
Ik vond hem stiekem altijd al een leuke jongen en glimlachte dus ook verlegen naar hem terwijl wel elkaar kruisden. Ik struikelde bijna over een van de geheime treden, terwijl ik naar hem keek. Joshua lachte, maar ik kon mezelf wel slaan. Waarom veranderde ik altijd in een kluns als er leuke jongens in de buurt waren?

Edit: Sam is een meisje. Even voor de duidelijkheid.

De lijstjes heb ik er bij gezet, maar de foto’s werden zo’n gekloot.

Nick
Toen hij genoeg had gegeten stond Nick op van de tafel en stond hij op van de tafel van Huffelpuf. Hij rekte zich even uit, en liep toen naar de deuren van de Grote zaal om opnieuw naar de leerlingenkamer van Huffelpuf te gaan. Hij hoopte dat het rooster dat hij morgen zou krijgen een beetje gunstig zou zijn, maar hij wist dat de roosters voor zesdejaars over het algemeen een potje waren. Hij was zo bezig met zijn rooster dat hij niet om zich heen keek en tegen iemand aanliep.
“Sorry,” mompelde hij, terwijl hij zijn hand uitstak om het slachtoffer omhoog te helpen.

Joshua
Toen ik terug naar de leerlingenkamer van Ravenklauw liep liep ik Sam tegen het lijf. Ze glimlachte altijd als ze me zag, ik vroeg me nog steeds af waarom, maar ik vond haar wel aardig. En BAM daar struikelde ze bijna over de geheime treden, ik keek even geschrokken of het goed ging en moest toen lachen om haar knalrode hoofd. “Voorzichtig he?” grijnsde ik, ze glimlachtje flauwtjes en liep snel verder. Ik liep vrolijk verder naar de leerlingenkamer.

http://www.prettylittleliars.com/images/blog/hanna1.jpg

April

Ik loop langs Huffelpuf om naar Ravenklauw te gaan en dromerig kijk ik om me heen , voor ik het weet loop ik tegen iemand op. ‘Sorry.’ Mompelde hij. Ik pakte zijn hand en hielp mezelf overeind. ‘Zo is je rooster intressant.’ Grap ik en kijk over zijn schouder mee

```html

Image and video hosting by TinyPic

Sam.
Ik lachte breed toen ik in de vertrouwde slaapzaal stapte. Mijn spullen stonden netjes langs mijn bed. Ik besefte nu pas hoe moe ik was van de afgelopen dag. Maar ik was eindelijk weer thuis. Hoewel ik een super zomervakantie had gehad met mijn 4 broers en ouders, was ik blij om weer op Zweinstein te zijn. Ik was de enige heks in de familie. Mijn familie was super trots op mij, maar ze begrepen me nooit 100% als ik over Zweinstein of magie praatte.
```

http://content.answcdn.com/main/content/img/webpics/hermione_granger.jpg

(Ik moet toch wel met ron en harry omgaan :S)

Hermelien

Ik liep met Ron en Harry naar de afdelingstafel. Ginny kwam aanrennen. Eindelijk weer school. Mijn vakantie was leuk geweest, met mijn ouders naar Frankrijk, maar dit was ook mijn thuis. Mijn tweede thuis zou je wel kunnen zeggen.
‘‘Hoe was jou vakantie?’’ vroeg ik aan Harry.
‘‘As usual…’’ antwoordde hij me. Ik had echt medelijden met hem. Ik heb zijn oom en tante op het perron ontmoet, ik heb nog nooit zulke onaardige mensen gezien in mijn hele leven!
Het eten was hier ook altijd zo heerlijk, ik was het bijna vergeten, maar het was wel zo. Terwijl we aten, ging Donna naast ons zitten. Met haar vaste groep. Ze waren al druk aan het praten.
‘‘Hoi’’ zei ik. Ik had al eerder met haar gepraat.
‘‘Heey Hermelien!’’ zei ze en vervolgens ging ze weer verder met haar groepje.