[Speeltopic] De achttiende eeuw

De Achttiende eeuw

In een klein dorpje ergens in Engeland rond de achttiende eeuw wonen enkele families. De rijkeren hebben reusachtige huizen op landgoederen die het dorp omringen, maar de arme mensen wonen in slecht onderhouden huizen in het dorp of op boerderijen die daar in de buurt liggen. De meeste jongeren werken, omdat de kans op een studie in die tijd heel erg klein was. Met werken zou je veel verder komen dan met studeren, wat eigenlijk alleen weggelegd was voor mensen met veel geld of mensen van adel. De toekomst van jongeren lag eigenlijk dus al vanaf het begin vast. Het kwam maar zelden voor dat iemand die in het dorp was geboren ooit nog ergens anders naar toe zou gaan, omdat er gewoonweg geen geld voor zou zijn.
Het dorp en de landgoederen worden omringd door bossen en landgronden van de lokale boeren. Water wordt gehaald uit een waterput in het dorp, omdat het water wat door de rivier stroomt niet schoon genoeg is om te gebruiken als drinkwater. De één doet dit zelf, de andere heeft bedienden die voor water, eten en andere dingen zorgen. In de achttiende eeuw was nog geen elektriciteit, wat betekende dat kaarsen of fakkels de enige bronnen van licht waren.
De klederdracht van vroeger was ook heel anders dan van nu. Hoepelrokken, korsetten en nette jasjes. Bij de rijkere mensen was het ook de mode om een pruik te dragen. Pruiken lieten zien hoe rijk je was in die tijd.
In het dorp kent vrijwel iedereen elkaar, aangezien de meesten er al vanaf hun geboorte wonen. Met de uitzondering als je nieuw bent in het dorp.

http://le.pigeonnier.rosans.free.fr/Images/RosUitzicht.gif

http://data.whicdn.com/images/23804560/tumblr_lyf0zerwjm1r7ggovo1_1280_large.jpg

Lijstje
Naam:
leeftijd(18-22):
uiterlijke:
innerlijke:
extra:

Iedereen is welkom, graag meisjes en jongens gelijk houden. :slightly_smiling_face:

• meisjes:
    • Erin Heatherton ~ rijk (Thedolcevita)
    • Caroline Accola ~ rijk (xAftertheStorm)
    • Johanna Mason ~ rijk (Showstoppers)
    • Isabelle Sophia Penélope de Monet ~ rijk (xMasquerade)
    • Eloïse Davis ~ arm (This_Is_My_Life)
    • Alexis Jones ~ arm (sweetassugar)
    • Cordeliah Elizabeth Lockwood (Delia) ~ arm (xNicole_x)
    • Avery Rose Carter ~ arm (Vanillaa_)
    • Roselina Evans ~ arm (Penseel)
    • Ellowyn Bellard ~ arm (featherr)

-jongens:
• Nate Smith ~ arm (Sunflowerss)
• James Manns ~ arm (beazies)
• Matthew Manns ~ arm (hoimanon)
• Logan ~ rijk (beejbeej)
• Timothy Hemsworth ~ rijk (Thedolcevita)
• William Turner ~ rijk (sweetassugar)
• Shane Turner ~ rijk (vanillaa_)
• Micaja Theron Johnson ~ rijk (xNicole_x)
• Elias Grey ~ arm (tacolove)
• Jordan Dallas ~ arm (VogelVrij)
Veel plezier!

Ik lever later in. Moet nog bedenken. xd

ik gaa mijn personage zo maken (:

Ik weet ook niet of ik vandaag wel ga inleveren, ik zal mn best doen maar ik heb het behoorlijk druk!

Ik moet ook nog wat bedenken :’)
Vooral foto zoeken (dat duurt bij mij uren).

Foto’s heb ik al. Ik ben alleen te lui om een beschrijving te maken, terwijl ik zoiets in een kwartier af kan hebben.

Ik gaaaaa beginnen met schrijven, ik twijfel alleen of ik een rijke of een arme zal maken haha XD

Mijne wordt rijk heb ik besloten. xd

Ik heb mijn personage al bedacht, maar ben te lui om een beschrijving te maken haha. Doe ik vanavond dus wel :’)

Kan ik een rijke jongen reserveren?

Ik wil wel eens een jonge spelen, als het mag/kan.

Ik doe een arme jongen (: Dat heb ik nu net ff bedacht.

Ofcourse allebei! Doe gerust mee (:

Prima!
Ik zet jullie er wel even bij & ik schrijf er ook bij arm of rijk, dan kunnen we dat ook een beetje in evenwicht houden.
*leert nog steeds súper hard natuurkunde*

Die van mij wordt ook arm!

Doe die van mij dan maar rijk.

Mag ik ook meedoen? arm meisje?

Jullie staan er allemaal bij :slightly_smiling_face:

Naam: James Manns
leeftijd(18-22): 20
uiterlijke:
http://data.whicdn.com/images/29559951/589292889_large.jpg

innerlijke: James is heel aardig, en wil altijd graag helpen. Hij zal niet snel boos op je worden, en houdt zijn vrienden graag dicht bij zich. Relaties heeft hij nooit gehad, hij is dan ook nog erg onervaren op dat gebied. Die ene keer dat hij een relatie had met een meisje, dat eigenlijk boven zijn stand was, kon dat dan ook niet goed gaan. Nu zal hij niet snel iets beginnen, ook doet hij wel aardig, maar hij zal niet snel veel over zichzelf vertellen. Pas als hij je wel heel goed vertrouwd.
extra: James heeft een moeilijk leven, hij moet hard werken voor het gezin. School gaat hij dan ook niet heen, niet dat ze daar überhaupt geld voor zouden hebben. Zijn moeder werkt als bediende, zijn vader is eigenlijk altijd aan het werk. Zijn jongere zusje, Kathlynn, heeft een chronische ziekte, en kan daardoor niet helpen door iets te doen, te werken. Dat zijn zusje een ziekte heeft heeft hij het heel moeilijk mee, hij is erg beschermend over haar en als iemand haar met een vinger aanraakt, zal diegene nog niet jarig zijn. Zijn jongere broer Matthew betekent ook heel veel voor hem. Matthew rijdt paard, James soms, maar minder vaak. James houdt eerder van zingen, en hij schrijft soms wat, als hij aan papier kan komen en de tijd weet te vinden. Voorderest is hij veel te vinden bij zijn vrienden, of familie.

Tadaaaa XD

dan maar geen close-up haha

Ik zit te twijfelen over die close-up van zijn gezicht, zal ik die weghalen?