Speciale zorgverzekering voor hogeropgeleiden

Toen ik net tv aan het kijken was en een reclame langs zag langs komen dacht ik wat is dit?

Een zorgverzekering voor hogeropgeleiden?

Dus, met anderen woorden ‘normaal opgeleiden of lager opgeleiden’ zijn daar simpel weg niet welkom.

Persoonlijk vind ik dit best raar en vind ik het ergens onterecht. Waarom mag dit? Valt dit niet gewoon onder ‘discriminatie?’ naar de rest van Nederland die dus niet hoog is opgeleid. Waarom maken ze überhaupt onderscheid? Ik denk toch dat je blij moet zijn als zorgverzekeraar als iemand zich bij jou aanmeld.

Goed, misschien zeur ik en vinden jullie het wel kunnen. Maar ik vind dat dit eigenlijk gewoon te ver gaat. Toen ik het net in typten merkte ik trouwens dat er veel meer zorgverzekeraars zijn die dit aanbieden en dus de rest als het ware ‘buitensluiten’.

Ik heb een brief van ze aanvangen, dus ik mag meedoen :’)
Ik vind zo’n aanpak voor een zorgverzekering overigens wel wat raar.

Hmm ik vind dit ook een beetje te ver gaan eigenlijk, dus niet/laag/‘normaal’ opgeleiden hebben daar geen tot minder recht op? Slaat nergens op.

Wth.

Een datingsite kan ik me nog wel enigszins voorstellen. Al ben ik persoonlijk van mening dat je prima een relatie kan hebben tussen hoog-laag opgeleid, maar dat kan nog vind ik. Dit gaat gewoon wel te ver.
Alsof hoogopgeleiden minder snel ongelukken hebben ofzo ;o

Ik las overigens pas ergens in een duistere bron dat hoogopgeleiden minder vaak ziek zouden zijn, dus ze willen gewoon goedkoper uit zijn :'D

Statistisch gezien zijn hogeropgeleiden gezonder dan lageropgeleiden, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Het is gewoon marketing, mensen willen zich onderscheiden dus de zorgverzekeringen spelen daarop in. Waarom ook niet

Als ik zie hoe een groot gedeelte van de studenten leeft dan zou ik niet meteen roepen dat hogeropgeleiden nou meteen gezonder leven en gezonder zijn.

Ja, het kwam doordat hogeropgeleiden vaak een beter salaris hebben en daarom gevarieerder en gezonder eten, ze hebben ook meer geld om te sporten etc. Daarnaast roken ze ook minder.
Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar ik heb er op school een keer een onderzoek over gelezen.

Het gaat toch om de periode daarna, na het studentenleven… Want nee studenten zijn idd niet gezond haha

Wat Saloua zegt.

Ja. Lageropgeleiden roken vaker, zijn vaker te dik en het is volgens mij ook zo dat lageropgeleiden vaker veel alcohol drinken. Dat zijn dingen die lageropgeleiden minder gezond maken dan hogeropgeleiden.

Maar wettelijk gezien mag dit. Er is toch ook een datingsite speciaal voor hogeropgeleiden? Dan zie ik niet in waarom dit niet zou mogen. Voor een zorgverzekeraar is dit een vorm van discriminatie die gunstig is, want dit is een groep die in het algemeen minder vaak ziek is dan gemiddeld.

Het scheelt serieus 7 jaar. Ik had het ff nagezocht, was benieuwd. Maar vrouwen leven officieel langer dan mannen. Ook al wordt er dan weer wel gezegd dat vrouwen vaker zieker zijn dan mannen.

Dan nog vind ik die 7 jaar geen reden om een aparte zorgverzekering te maken voor hogeropgeleiden. Net als of lageropgeleiden zich zelf slechter behandelen.

Op de site van de zorgverzekering lees je dat ze een speciale zorgverzekering hebben omdat hoger opgeleiden blijkbaar minder vaak schade hebben haha. Best raar, maar zou best waar kunnen zijn.

Voor de zorgverzekeraar is het gunstig omdat die minder hoeven uit te geven aan de hogeropgeleiden en voor de hogeropgeleide verzekerden is het gunstig omdat ze dan wat minder premie hoeven te betalen. Jij mag het dan wel onzin vinden, maar dit is marketing en daarin bestaat discriminatie op grond van allerlei verschillende dingen (leeftijd, opleiding, woonplaats…).

Ik vind het somehow wel een beetje lullig overkomen, alsof je als lageropgeleide als mens ineens minder waard bent en daarom maar in een ‘aparte groep’ moet en buitengesloten wordt van de hogeropgeleiden.

Voor een zorgverzekeraar zijn lageropgeleiden gemiddeld gezien duurder dan hogeropgeleiden omdat lageropgeleiden gemiddeld vaker ziek zijn dan hogeropgeleiden.

Nou, ze mogen niemand uitsluiten volgens mij. Dus ze mogen niet zeggen van ja jij bent laagopgeleid dus jou nemen we niet aan zeg maar. Een zorgverzekering is verplicht iedereen te verzekeren.
Maar doordat ze zich zo op de markt stellen, door te zeggen wij zijn speciaal voor hoogopgeleiden zullen laagopgeleiden zich ook niet daar willen verzekeren.

En zo raar is het ook niet, bij een autoverzekering betaal je als <25 jarige toch ook meer premie dan de 25+ers? Omdat jongeren gemiddeld meer schade hebben.

Ja dat had ik net ook geconcludeerd, ik vind het echter wel een lullige scheidingslijn op één of andere manier. ‘Zo, jij bent laagopgeleid dus jij betaalt maar lekker meer omdat je waarschijnlijk dik bent, rookt en ongezond leeft’. Het zal allicht zo zijn dat er inderdaad een duidelijk verschil zit tussen laag en hoog, maar nu worden de mensen die gezond leven en laagopgeleid zijn een soort van ‘afgestraft’ voor hun opleidingsniveau, heb ik het idee.