speciaal geloof (iemand?)

Zijn er hier mensen die een bepaald ‘speciaal’ geloof hebben?
Dus niet Christendom/Jodendom bijvoorbeeld.
En wat houdt dat geloof dan in ?
Bedankt voor je moeite!

Nee, sorry. Ik had wel een keer een site gevonden met een speciaal geloof erop, maar ik ben de link kwijt :x

Speciaal? Zoals Wicca?

Ja dat vind ik wel speciaal, maar je hebt ook bijvoorbeeld geloven als Asatrú had ik gevonden, dat is een Noorse godsdienst die bijvoorbeeld gelooft in allerlei goden die met de natuur te maken hebben. Dus er zijn heel veel verschillende soorten.

Ik ben zeer geintereseerd in het Wicca, maar, het is een best ingewikkeld geloof. (Alle goden, feesten, natuurlijk de rituelen)
Ik probeer mezelf erin te vinden, en later er ook echt mijn geloof van te maken.

Ik ben daar ook heel erg geïntresseerd in, net als in andere geloven die daarmee te maken hebben, dingen die moeilijk te ‘bevatten zijn.’
Maar wil jij er dus echt graag iets mee te maken hebben? Want ik denk altijd van, het is interessant, maar vind ik het dat wel waard? Het heeft allemaal toch iets kwaadaardigs, sommigen gaan uit van een ‘complot’, en hoe meer je hiermee bezig bent heb ik toch het idee dat het je leven beinvloed, terwijl je het toch nooit helemaal zult begrijpen. Als het al bestaat is het ‘groter’ als de mensheid. En of het nou wel of niet bestaat, en wat er ook van waar is, is het dan wel slim om je daarmee te bemoeien, juist omdat je er zo weinig van afweet?

Vriend van me is mormoons, dat vind ik ook nog wel apart, ookal behoort het tot het christendom

Geen idee… upje dus maar!

Wicca.

Katholiek, maar dat is ook niet echt bijzonder hè :stuck_out_tongue:

Wow, jij verwoord het mooi :slightly_smiling_face:

Ik heb er echt boeken over gelezen, betrouwbare sites doorgespit, (Die staan meestal in die boeken)

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Maar denk jij er nooit over na dat het misschien niet zo slim is om er mee bezig te zijn? Want het is natuurlijk heel interessant, dat vind ik zelf ook, en er zullen ook vast een hoop waarheden bij zitten, maar uiteindelijk zal het er op neer komen dat je het toch nooit helemaal zal begrijpen, dat je het dus niet kan bevatten. En juist omdat je er zo weinig van af weet, want je weet niet hoe ‘groot’ het is en natuurlijk of het wel bestaat (ook al zijn er wel betrouwbare bewijzen voor soms) hoe weet je dan of het wel veilig is om er mee bezig te zijn, want je weet niet hoe bepaalde ‘krachten’ (als ze al bestaan) werken.

nop ben atheïst, maar er bestaat ook nog lutheranisme en calvinisme, je moet zelf maar googlen.

Ja klopt, maar dat is niet echt een geloof, meer een opvatting.

uppp

Wat versta je onder opvatting en wat onder geloof?

oke

Nee, ik heb geen speciaal geloof. Ik geloof niet in goden of iets dergelijks.
Ik geloof wel dat religie oorzaak is van een HOOP ellende.

Ik geloof in mezelf! :grin:

Ik geloof in Vampieren.