spatische darm, opgezette buik,

Hey!

ik heb altijd al een spatische darm gehad,
nu heb ik sinds 3 weken hele erge last van een opgezette buik, het lijkt gewoon net of ik zwanger ben heel irritand
heeft iemand dit toevallig ook en hoe kom ik van die opgezette buik af,

ik ben na de dokter toe geweest, en ik kreeg eerst capsules maar aangezien ik die grote dingen niet door kan slikken belde zijn assistent dat er een ander middel voor me klaar lag, toen ik aankwam bij de apotheek vroeg ze waarvoor ik het ging gebruiken dus ik legde het probleem uit, toen ik thuis kwam en de bijsluiter las hebben ze me antidepressiva voor geschreven natuurlijk neem ik dit niet in want wat heeft een opgezetten buik met anti depressiva te maken ?

ehh ja ik weet niet hoor, maar heb je ook overwogen om je dokter te bellen en te vragen waarom hij antidepressiva heeft voorgeschreven of heb je het aan de apotheker gevraagd…? lijkt me toch een logische eerste stap ipv het op GS te vragen…

@beertjechips
Ja ik heb het altijd nu zelfs als ik gewoon wakker word sochtends en nog niks heb gegeten.
ik hou nu inderdaad elke dag bij wat ik eet, maar ik weet niet wat ik er mee moet omdat ik vanaf sochtends al een hele opgezette buik heb

Ja zijn assistent zei dat het iets voor de darmen was en de vrouw van de apotheek vroeg waarvoor ik het ging gebruiken, dus ik legde het uit kreeg het mee en toen ik thuis kwam en de bijsluiter las was het gewoon antidepresiva,

Hai Demi,

Als ik jou was zou ik de huisarts even bellen over hoe en wat en waarom je dat hebt gekregen. Ook ik heb PDS maar heb een opgezette buik als ik mijn medicatie niet slik. Ik slik Movicolon en volg een best wel strikt dieet van veel groente, fruit en volkoren producten. Daarnaast drink ik heel veel en ga ik zo veel mogelijk stress uit de weg. Alhoewel dat moeilijk is.
Dus als ik jou was zou ik gewoon even de huisarts bellen en goed door vragen.

Succes!

sommige dingen hebben gewoon ook andere werkingen die niet in de bijsluiter staan omdat het daarvoor doorgaans niet wordt gebruikt
ik heb weleens antibiotica gekregen voor acne waar in de bijsluiter stond dat het voor chlamydia oid was
misschien toch een idee om niet zelf voor doktertje te spelen en gewoon de huisarts te bellen met je vragen, die kan je dan alles uitleggen

Anti depressiva kan de klachten die je hebt bij een spastische darm verminderen.
Ik heb een keer in een tijdschrift gelezen dat yoghurt eten helpt bij een opgezette buik, misschien kun je dat proberen?

Inderdaad, ik begrijp niet zo goed waarom je niet gewoon je huisarts opbeld voor uitleg. Daar is hij/zij toch voor?
Anyway, ik heb er ook altijd al last van gehad en ik slik appalazijn capsules. Voor mij werkt dit goed tegen een opgeblazen gevoel en buikpijn na het eten. Het zijn grote capsules, daar moet je je ook gewoon overheen zetten hoor. Misschien kort door de bocht, maar als je echt ergens last van hebt kun je echt wel grote tabletten door je keel krijgen.

Ik heb ook af en toe last van een spastische darm en een opgezette buik! Mijn vriendje wrijft dan altijd tegen de klok in met zijn hand over mijn buik. Dit helpt echt! Als jijzelf geen vriendje hebt kun je het misschien ook zelf proberen

Hey Demi,

Ik heb ook last van het prikkelbare darm syndroom. Ik neem nu pro-biotica uit de natuurwinkel en daar ben ik erg goed mee. Ik moet zeggen dat ik bij stress situaties meer last heb ervan. Dus wat ontspannende dingen zoals yoga, wandelen in de natuur, ademhalingsoefeningen… zijn ook zeer werkzaam! Probeer eens enkele dingen uit en dan kan je zien wat het best past bij jou. Ik wens je veel succes!