spataderen door epileerapparaat?

Hee meiden!

Ik gebruik dus een epileerapparaat, maar een paar weken geleden begon het mij op te vallen dat er kleine adertjes toch wel meer naar de oppervlakte komen/liggen. Nu weet ik dat ik ergens op mijn been 2 kleine spataders heb, maar deze had ik voordat ik een epileerapparaat gebruikte al, en ik weet dat het erfelijk is (mijn moeder heeft het namelijk ook last van).

Dus mijn vraag is:
Kan je spataderen krijgen door het gebruik van een epileerapparaat?
( Ik hoop het niet! )

Thanks!

Ik denk van niet? :stuck_out_tongue:

ik denk het toch ook van niet …:stuck_out_tongue:

up

up.

upp.

Ik denk het ook niet hoor. Spataders krijg je vaker als je veel moet rechtstaan. En als het in je familie zit, ligt het waarschijnlijk daar gewoon aan.

Nu al spataderen? :expressionless:

Ik moest er daarstraks ook aan denken! Een vriendin zei dat ooit tegen mij, dat je van epileren spataderen krijgt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat een broodje aapverhaal is. Spataderen krijg je idd door lang en veel recht te staan.

Ik epileer mijn benen best vaak en ik heb nergens last van.

Maar ik weet het niet.

Ik zou echt niet weten hoe dat dan zou komen ; )
Spataderen zijn volgensmij aderen die een beetje uitzakken omdat er klepjes in kapot gaan, en hoe een epileerapparaat dat voor elkaar zou krijgen, is me een raadsel ; )

Van je benen epileren kun je geen spataderen krijgen, spataderen komt door langdurig staan, er komt dan teveel bloed naar de oppervlakte.

Oké, bedankt voor jullie reacties! Ben weer een beetje gerustgesteld :slightly_smiling_face:

Nouja, niet zo van die dikke hoor, gelukkig niet moet er niet aan denken! Maar wel van die hele kleintjes die aan de oppervlakte liggen.

^ thanks voor je reactie! Dat wist ik,dat is hoe ze ‘‘normaal’’ ontstaan. Maar ik vroeg me af of epileren juist tot spataderen kon leiden?

Lijkt me niet nee.

wat bratpack zegt :’)