Spark weg

Hoi allemaal,

Ik heb nu 1.5 jaar een relatie met mijn vriend. We hebben de nodige ups en downs gehad en laatst zei mijn vriend dar hij twijfelde over de toekomst van onze relatie, hij houdt nog van me en is nog steeds verliefd. Ik ben hieraan gaan werken en over het onderwerp waardoor het kwam is geen ruzie meer. Alleen hebben we nof steeds redelijk veel ruzie/onenigheidjes via whatsapp. Waardoor we allebei merken dar de spark er niet is als we niet samen zijn. Want als we samen zijn is ie er zeker. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Niet meer zoveel praten via whatsapp en zeker niet meer ruziën via whatsapp.

Haha het ruzien doe ik niet expres, maar t gaat via whatsapp allemaal wat lomper, in het echt hebben we namelijk amper ruzie. Soms zou ik willen dat whatsapp er gewoon niet was.

Ik herken het wel hoor, whatsapp is toch heel anders dan in het echt. Misschien kun je in plaats daarvan elkaar elke dag een uurtje bellen? Dat is toch al heel anders dan whatsappen.

Bellen gaat moeilijk, aangezien je op whatsapp kan antwoorden als je tijd hebt. We hebben t allebei beide druk met werk, school en vrienden. Waardoor een tijdstip om te bellen lastig wordt en meestal heb je niet zoveels speciaas te vertellen, omdat je op whatsapp beetje “onzin” gesprekken hebt.

Waarom moet je dan 24/7 appen?

24/7 appen doen we sowieso niet. Wel wat appen door de dag door. Ik denk (als maatstaaf) ong 2/3 “screenshots” bij een oneindigheidje wat meer en als we elkaar zien helemaal niet of een snel onderweg berichtje.

Ik herken dit ook wel, als mijn vriend en ik samen zijn is het geweldig maar zodra we niet samen zijn is het een stuk minder. Nu is het zo dat mijn vriend en ik bellen om de dag/2 dagen, en appen tussen door niet of amper. Maar af en toe sturen we een grappig filmpje ofzo naar elkaar om toch ff contact te hebben en we hebben allebei een spelletje op onze telefoon wat we samen kunnen spelen. Ik merk zodra we door de dag heen meer appen dat we ook gestresster zijn, ik wordt ongeduldig als hij traag reageert en hij vind het onhandig als hij druk is en dan moet reageren Dus misschien wat minder contact en af en toe eens bellen?

Ik ga het is voorstellen om af en toe toch te bellen en wat minder te appen. Is vooral voor mij moeilijk denk ik, aangezien ik nogal onzeker ben en af en toe gewoon een “ik hou van je” appje nodig heb haha

Ja snap ik, ik heb dit ook heel erg en een lief berichtje binnen krijgen is gewoon top. Maar dat kan je ook tegen hem zeggen. Ik zou het er gewoon met hem over hebben, ook over wat jij hoopt en wilt maar wel dat jullie beter communiceren. Als bellen niet werkt kan je ook berichtjes sturen in voice notes, dat doe ik altijd. Ik vind appjes toch altijd zo moeijlijk te interperteren.

Ja ik wil het zo snel mogelijk met hem erover hebben. Voice notes is ook een hele goeie, dan weet je gelijk de toon van iemands bericht! Dankjewel