Sparen!

Haai, ik wil heel graag een iPod touch kopen, nog voor de zomervakantie. Ik moet dus meer dan 100 euro zien te krijgen voor de vakantie! Met zakgeld gaat het natuurlijk niet lukken, en ik ben 12, dus ik weet niet of ik wel een bijbaantje kan krijgen!

Wacht gewoon tot je jarig bent?

Krantenwijk of je gaat klusjes doen bij jou thuis. Gras maaien, auto’s wassen…

@mrieek.
het moet voor de zomer, waarschijnlijk wordt ze niet meer jarig. -.-
ik zou vragen of je ouders geld willen voorschieten, of gewoon een langere tijd geen zakgeld meer geven. hoeveel moet je nog? :’).

@BlowMyKisses.
krantenwijk kan wel, misschien heeft iemand ook een oppasser nodig?
dat doe ik zelf voor 3 euro per uur. meestal moet ik 4 uur + ze geeft altijd meer dus ik krijg dan rond de 15 euro. als je al een stuk of 3 tot 4 x moet oppassen heb je al bijna de helft.

BlowMyKisses hierboven, krantenwijk mag pas als je 13 bent, iig zo heb ik het steeds gehoord toen ik op mijn 12e een krantenwijk wou; en het is niet heel erg leuk, vooral niet in de winter (wel met oud&nieuw ofcourse) ehm ja ik zou beetje auto’s wasse idd, want op je 12e mag je echt niks.

@hannekeeee,
oppassen haha :'D.
ik zou niet bij iemand aan de deur komen en vragen of je de auto moet wassen.
sorry, misschien doe je dat helemaal niet of was je het niet van plan maar ik had dat dus een keer. komt een meisje rond 12 jaar aan de deur:
hoi, moet jullie auto nog gewassen worden? ik doe het voor 5 euro.
whahahaha, ik zei nee en heb toen de deur maar dichtgedaan.

Nog steeds zou ik echt niet iemand van 12 aan me kinderen (mocht ik ze hebben) toe vertrouwen hoor… :stuck_out_tongue:

Maar goed neem een krantenwijk. Of laat de hondjes uit de buurt uit.

waarom wil je een ipod touch op je 12e?
serieus, toen dacht ik nog niet eens aan zulk soort dingen,
maar aan in klimrekken spelen enzo op het schoolplein

Waarom wil je hem per sé voor de zomervakantie hebben? Anders kan je hem idd gewoon voor je verjaardag vragen.

Waarom maakt iedereen hier zo’n probleem om?
‘Ja, toen ik twaalf was had ik nog Barbies.’ - ‘Toen ik twaalf was speelde ik nog tikkertje en verstoppertje in de straat.’
Kinderen groeien sneller op. Ik kan zelf ook niet tegen al die Nickelson jassen en de Blackberry’s, maar wat is er mis met een iPod Touch? Die dingen zijn er juist om onschuldige spelletjes op te spelen, muziek te luisteren… Niets mis mee.

ik heb er pas een gekocht en ik had de helft zelf gespaard, heb ik best lang overgedaan; had nog geld liggen van oud en nieuw en kerst, ong 60 euro en heb mn moeder veel geholpen met het hele huis schoonmaken en dingen in de tuin doen, de andere helft heb ik van mn bankrekening gehaald.

Maak een boeg spaarplan

Probeer wat spullen te verkopen op Marktplaats, of kleding die je niet meer draagt.

Ruim je kamer op, zoek alle kleding en andere spullen uit, die je niet meer draagt, niet meer leuk vindt, … en verkoop ze op Markplaats of Girlscene.

Misschien kan je vragen aan bekenden of ze klusjes voor je hebben?
Auto’s wassen bijvoorbeeld, of boodschappen doen?