Spanning.

Er heerst gewoon zoveel spanning tussen mij en een jongen… Ik ken hem van school en zag in het begin wel wat in hem dus ging ik een beetje met zijn vrienden praten en voegde hem zo toe op hyves en msn. Ik ken hem nu bijna een jaar en we spreken elkaar al een hele lange tijd op msn. Video gesprekken tot half 2 ’s nachts. Heel leuk allemaal! Ondertussen vroeg hij mijn telefoonnummer en smsten we ook! Maar nadat hij op reis was geweest met school werd het anders… hij praten niet meer uit zichzelf en het werd gewoon anders. Na een paar wanhopige acties om nog een gesprek te beginnen ben ik er maar mee gestopt. Daarna af en toe nog gepraat maar dat was het. Ik stuurde hem eind december een sms hoe zijn vakantie was en meneer werd wakker geschud en vroeg om een x af te spreken. Eind december vorig jaar hadden we dus afgesproken (niks gebeurd) en daarna praten we een hele lange tijd niet meer op msn. Totdat hij een actie had in de pauze waarom ik moest lachen, hij sprak me aan op msn en had weer net als vroeger! Dit hield stand… Vorige week dinsdag had ik een tussenuur en hij ook! Ik zag hem naar de mediatheek gaan , dus naar 5 minuten ging ik ook richting de mediatheek waar ook mijn vriendinnen zaten. En toen begon het ik zat tegenover hem en ik zag hem gewoon kijken. Mijn hart bonkte in mijn keel en kreeg een blij gevoel in mijn buik. Zo zat ik ongeveer 60 minuten. Ik weet zeker dat hij het ook had want hij zat ook heel ongemakkelijk om zich heen te kijken. Nadat ik 2 minuten weg was, zag ik hem al lopen in de hal. Mijn vriendinnen vinden hem niks en maken me dat ook duidelijk. Dit maakt het gevoel voor hem alleen maar sterker omdat ik weet dat hij anders is dan andere. Hun weten niet wat er allemaal tussen ons speelt. Alleen word ik er wel onzeker van dat het contact soms super goed is en soms gewoon minder, ondanks dat blijft het gevoel!

Nu vraag ik me af wat die “spanning” nou inhoudt? Ik kan gewoon niet meer normaal naar hem kijken zonder dat ik hartkloppingen krijg en mijn gevoel voor hem wordt steeds groter…

Dit klinkt me echt enorm bekend in de oren, haha. Ik had dat ook met een jongen, maar dan alleen maar leuke gesprekken zegmaar en niet wat jij hebt dat ie ook ineens weer niks tegen je zegt op msn enzo. Maar die spanning ken ik wel, en mijn vriendinnen zaten hem de hele tijd af te kraken.
Naja hier heb je niet veel aan eigelijk… Zou het kunnen zijn dat hij jou leuk vind, maar dat ie onzeker is ofzo en dat ie daarom niet tegen je praatte op msn? En misschien voelde hij zich een beetje ongemakkelijk in de mediatheek omdat jij tegenover hem zat met al je vriendinnen enzo? Nouja ik kan me daar wel iets van bij voorstellen dat ie zich dan niet echt prettig voelt, zeker als hij ook dezelfde spanning had als jij, dat ze hart hard klopt etc.
Die spanning hield bij mij iniedergeval in dat ik gewoon verliefd op hem was :relieved: en hij op mij (ongeveer).

Nou ik zat niet bij mijn vriendinnen, ik zat huiswerk te maken voor m&o met een paar meisjes die niet bepaald mijn vriendinnen zijn. Het was niet giecheldegiechel zeg maar! :stuck_out_tongue: En hij is inderdaad een verlegen jongen, nou het is niet dat hij niet tegen me praatte op msn maar meer dat het gesprek vast liep. En dat was er vroeger niet.

als ik jou was zou ik proberen meer contact te krijgen met deze jongen, want het lijkt net alsof jullie beiden elkaar wel zien zitten maar beiden geen actie durfen te nemen.
propbeer een *echt* real live gesprek met hem aan te gaan zo weet je veel beter wat/hoe het iets bedoeld te zeggen msn is zo onduidelijk!
heel veel suc6
en over je vriendinnen: kijk eerst zelf wat je echt van hem vind, maar als ze er van overtuigd zijn dat hij not done is zou ik naar ze luisteren.

Hij zal, ondanks al jouw signalen naar hem toe, niks doen… ook al zouden jullie oogcontact krijgen waarop jij ineens blozend weg zal kijken, ik ben er zeker van dat hij jou daar niet op aan gaat spreken de les erna…

Wel jammer, want hij kan er zoveel mee doen…

Als je hem echt wil, moet jij beginnen met contact zoeken met hem… maar dan niet over bloemetjes en bijtjes, 't beste is om alles heel vloeiend en losjes te laten verlopen, en de beste methode daarvoor is om veel plagerige opmerkingen tussendoor te maken als je 'm spreekt, dan gaat hij zich ook prettiger voelen. :slightly_smiling_face:

Ik heb dit ook nu (:
Wat je vriendinnen ook zeggen : je hart volgen!
En er is duidelijk wel spanning tussen jullie, meestal , als je het gevoel hebt dat hij zich ook raar voelde toen, dan is dat zo. Ik voelde dat ook aan bij m’n crush ( we zijn onofficiëel samen nu , dus ik had het juist !)
Maar wij hebben ook periodes dat we heel weinig praten en dat hij weinig antwoord op msn. Maar dat is gewoon omdat jongens met andere dingen bezig zijn , zelfs als ze online staan.
Probeer gewoon nog een beetje te polsen naar z’n gevoelens en laat hem jou aanspreken.