Spanning

Ik heb inmiddels al iets meer dan 1.5 jaar een super lieve vriend. Onze relatie gaat heel goed we zijn onlangs nog samen op vakantie geweest.
Ik geef heel veel om mijn vriend en wil hem niet kwijt.
Alleen onlangs heb ik afgesproken met mijn ex. Samen wat gedronken op een terrasje. We hebben eigenlijk altijd contact gehouden omdat we elkaar door omstandigheden elke week zien. Hij heeft inmiddels ook een relatie van meer dan 1 jaar.
Alleen ik kwam erachter dat er nog steeds een soort spanning is tussen ons. Is ook wederzijds heb er al met hem over gepraat namelijk.
Alleen is dat niet heel raar want hou van mijn vriend en wil mijn ex echt niet terug.
Iemand ervaring mee of tips?

Het is best logisch dat er spanning is tussen jullie, het is toch je ex, je hebt hem ooit leuk gevonden.
Dit betekent niet dat je er iets mee moet gaan doen natuurlijk! Als jij zoveel van je vriend houdt en als je ex verder niks meer betekent, zorg dan gewoon dat er niks gebeurt tussen jullie!
Een beetje spanning met jongens buiten je vriend om is niet erg hoor, houd je relatie juist gezond!

Het is van mijn kant ook vooral angst denk ik ben op de een of andere manier bang dat er iets gaat gebeuren. Bovendien voel ik me schuldig tegenover mijn vriend dat er spanning is.

Heel erg herkenbaar.
Wat zegt hij er van?
En, weet je vriend dat jullie af hebben gesproken?
Ik sluit me bij SxLxT aan, spanning is goed & gezond.
En je hoeft je daar niet schuldig over te voelen, als je ooit van iemand hebt gehouden is het heel normaal dat je soms nog een beetje dat gevoel hebt, je hebt toch meer dan een jaar samen gedeeld.
En anders kun je het nog altijd met je huidige vriend bespreken misschien?