spannend verhaal schrijven

hiiii ik moet voor school een spannend verhaal schrijven, ik zit op 3havo en ik ben zo inspiratieloos -___- heeft iemand een idee waarover ik het ongeveer kan doen ?

pleaasee mensen ik heb echt even tips nodig :frowning_face: hahah

Wat vind jij spannend?
Schrijf er een verhaal over. Tadaa.

een moord? een onduidelijk iets wat pas aan het eind uitkomt? angst?

iets waar jij in terecht komt ofso een foute vrienden … zoveel

Kijk op telegraaf.nl en zoek een berichtje dat je interesse wekt.

Begin in het heden en doe heel vaag en ernstig over iets dat in het verleden is gebeurd. Dat wekt namelijk spanning op. Beschrijf vervolgens de gebeurtenis, alles daar omheen (de geschiedenis) en maak daar een climax van. Kom uiteindelijk met een onverwacht einde. Zelf heb ik ooit over een vrouw geschreven waarvan de man zelfmoord had gepleegd, omdat hij niet met zijn verleden kon dealen. Het was namelijk zo dat zijn pa een vrouwenhandelaar was. Het jongetje mocht 's avonds niet naar beneden komen, omdat zijn pa toen zaken deed (stel je zo’n maffia baasje voor). Toen het jongetje (7 jaar) dat op een avond toch deed en er toen net een hoertje langs kwam, moest hij als straf van zijn pa seks met haar hebben en werd hij daarna in elkaar gemept. Zn mam werd ook zwaar mishandeld.

Ziek verhaal, maar het werkte, kreeg er een top cijfer voor :slightly_smiling_face: