spanje

hoi mijn moeder wilt graag met mijn stiefvader in spanje gaan wonen, maar ik heb mijn school gwn nog en die wil ik afmaken. En het doet mij zoveel pijn dat mijn moeder in spanje wilt gaan wonen en dat ik alleen in Nederland moet blijven. Ik weet echt niet wat ik moet doen. :frowning_face:

Wat een nare situatie voor je! Hoe oud ben je en hoe lang moet je nog naar school? Misschien kan je naar je opleiding ook naar Spanje verhuizen. Misschien kan je met je moeder overleggen dat ze nog even wacht tot dat jij klaar bent met school.

Klinkt als een nare situatie! Inderdaad: hoe oud ben je? hoe lang moet je nog? Hoe definitief zijn de plannen van je moeder? Ben je nog leerplichtig?

Zijn er opties om te bespreken om bij familie te wonen en na je studie/school naar spanje te gaan? Wil je uberhaupt naar spanje?

ik ben 16 jaar en moet nog 1 jaar naar school en daarna nog studeren, ik heb ook tegen mijn moeder gezegd als jij naar spanje gaat dan ga ik wel bij opa en oma wonen (heb geen goeie band met me vader).
zelf wil ik niet in spanje wonen mijn familie woont in Nederland en mijn vrienden ook wil ze niet achterlaten

Oke je bent dus ook nog leerplichtig. Wat vond je moeder van het idee om bij je opa en oma te gaan wonen? Is dat te realiseren? Ook vanuit je opa en oma hun kant? Vanaf dat je gaat studeren zou je natuurlijk ook op kamers kunnen gaan wonen.

mijn moeder zei waarom dan bij opa en oma? ik zei omdat ik nog maar 16 ben en in mijn eigen huis zie ik jou spullen en zit ik elke dag te huilen. Van mijn opa en oma kan ik altijd bij hun terecht. Als ik ga studeren ga ik inderdaad op kamers

Niet dat dit helpt maar voor zover ik de situatie lees vind ik het eigenlijk best egoïstisch dat je moeder niet één jaar kan wachten…
Ik zou als ik jou was eerst met je opa en oma praten, vertellen hoe jij je voelt en dat je absoluut niet bij je vader wilt wonen. Misschien dat zij je kunnen helpen met het vinden van een oplossing

ja ik ben ook boos op me moeder ik voel me gewoon in de steek gelaten door me moeder. Terwijl ik vind dat je, je kinderen altijd op de eerste plaats moet zetten. Ik ga er ook met me opa en oma over praten kijken hoe hun reageren