Spaartips

hey meiden!
Ik geef echt teveel geld uit…
Ik krijg 4,55 euro zakgeld per week.
Ik geef veel geld uit aan make-up , want als de poeder op is en koop ik die is de volgende week de concealer weer opzegmaar. Ik word hier een beete gek van. Ik heb dus nooit geld om niewe sieraden te kopen of iets van nagelak ofso. Ik heb al een eigen pinpas etc. maar daar staat serieus maar 5 cent op. Ik vergeet het er altijd op te zetten en ik weet m’n pincode niet eens :cold_sweat:
Dus hebben jullie spaartips ( Kom asjeblieft niet aan met neem een baan etc. ! Ik kan nog niet in winkels etc. werken en heb daarnaast er redelijk weinig tijd voor met school, muziekles, sporten, wedstrijden etc. )
xx

gewoon met jezelf afspreken dat als je het in een spaarpot of fles stopt, je het er niet meer uit mag halen.

Hahhahaha ja ik wil wel werken maar hier mag je pas in winkels werken vanaf 16 jaar. En aangezien ik er helemaal geen tijd voor heb aangezien sporten. Hahaha het probleem is als ik niks meer uit de spaarpot haal mijn make-up opgaat. En aangezien ik niet super veel zelfvertrouwen heb kan ik dus neit zonder make-up rond lopen hahaha :flushed:

Zonder makeup kan iedereen … ik weet niet welk merk je draagt maar probeer het goedkoper… krantenwijk kan altijd… voor je ergens heen moet kan je dat al gedaan hebben gewoon een uurtje eerder je bed uit.
En lopen maar…
Dus een baantje kan altijd voor je 16de.

Ik vraag me af hoe royaal jij met je makeup omgaat dan, bij mij gaat hooguit een keer per maand wat op en eigenlijk kost al mijn makeup wel minder of even veel als de 4,55 die jij per maand krijgt.

Spreek anders met jezelf af dat je minimaal 2 euro per week apart legt en geef jezelf doelen om voor te sparen, dan ben je veel meer gemotiveerd om ook echt het geld apart te leggen.

Ik zou dan eerst maar eens beginnen met minder make up dragen… Als jij elke week nieuwe make up moet halen, draag je best wel veel make up. Dit verpest je huid meestal alleen maar… wat minder kan vast wel! Doe het stapje voor stapje, en je zult zien dat je veel langer met je producten kunt en dus veel meer geld bespaart.
Hou daarnaast de reclamefolders in de gaten, wie weet is er binnenkort wel weer een 2+1 actie bij de Kruidvat ofzo en dan kun je weer een hele tijd vooruit.

En leg inderdaad een gedeelte van je zakgeld op zij. Dan hou je toch nog wat over maar spaar je ook.

Of zet het op je pinpas, je weet je pincode niet dus dan kun je er toch niet bij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Minder make-up gaan kopen
Vraag aan je vader of hij je zakgeld op je pinpas wilt zetten
Wacht nog even met het vragen naar je pinpas code
En zodra je het weet heb je meer geld :slightly_smiling_face:
Ook een tip: vraag met feestdagen geld en bewaar dit ook.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt misschien wel een folderwijk/krantenwijk nemen? Dat is meestal maar 1 dag per week en zo heb je toch een beetje extra geld.

Folders lopen en anders klusjes voor je ouders doen zodat je meer/een extraatje bij je zakgeld kunt krijgen.

Inderdaad, krantenwijk kost je 3 uurtjes per week :wink:

Verder zou ik zeggen dat je de helft van je geld wegstopt in een spaarpot (die je niet zomaar kan openmaken) en de helft van je geld laat je in je portemonnee zitten en dat mag je gebruiken.

Minder kopen.

alles op je rekening zetten en proberen niet aan te komen, of klusjes voor buren ofs doen voor geld, of kranntenwijk ja

Zuinig zijn met je spullen en bij elke aankoop nadenken of je het echt nodig hebt.

Hahha nee ik draag echt niet zoveel make-up hoor! , Niet dat elke week m’n make-up op is maar ik bedoel maar als ik het ene heb bigekocht is het andere weer op zegmaar. Ik wil heel graag een krantenwijk maar ik heb tussendoor niet genoeg tijd niet dat ik superdruk ben ofso.
dit is mijn week :
Maandag , half 8 opstaan school van kart over 9 tot half 4. kwart voor 4 thuis. Hw maken en leren. rond 7 uur klaar ( aangezien ik moeite heb met concentratie en ik daardoor meer pauzes moet nemen ) . daarna 20 minuten viool oefenen . En dan meestal werken aan werkstukken etc. en half 10 naar bed.

Dinsdag :
half 7 op. van half 9 tot half 3 school kwart voor 3 thuis. hw tot 6 /7 uur. weer viool oefenen . 7 uur basketbal tot half 9 . 9 uur thuis. douchen. danlig op om 10 uur eindelijk in mn bed ( en eventueel nog basketbal wedstrijd )

woensdag : hetzelfde als maandag.

donderdag : hetzelfde als dinsdag. Behalve ipv. basketbal training prive vioolles en groepsles.

vrijdag : dat is eigenlijk mijn enige vrije dag dus dan zou het kunnen :’) ( behalve dat ik naar school moet.

Zaterdag : half 8 op. basketbal training tot 11 uur. douchen , 12 uur klaar. dan leren / hw maken. en dan weg met de famillie ( aangezien we zonbeetje elke zaterdag iets met de hele famillie doen )

zondag : half 8 op( meestal) wedstrijd basketbal ( meestal neemt dat de hele dag in doordat of hij uitloopt of we minstens 2 uur moetenrijden om bij de tegenstander te zijn ) waardoor het mn hele dag in beslag neemt

Ik weet niet of jullie dit boeit etc. Maar hiermee wil ik aangeven dat ik eigenlijk bijna geen tijd heb voor een baantje. En aangezien ivan mn ouders geen extra geld kan krijgen voor klusjes etc. ga ik maar elke week iets aan de kant zetten. En binnekort heb ik al helemaal geen tijd. We hebben morgen en zondga onze laatste wedstrijd en als we die winnen hebben we alles gewonnen en mogen we nog verder weg gaan spelen. ( nog net niet landelijk ) dus dan heb ik in het weekend al helemaal geen tijd en moeten we nog een extra dag gaan trainen.

Als je geen tijd hebt voor een baantje, maar wel meer geld wil, zul je prioriteiten moeten stellen.

Een baantje zoeken zodat je meer inkomsten hebt.
Voorlopig geen overbodige make-up en zorgartikelen kopen.
Dat heeft mij veel geld bespaard. Eerst opmaken wat ik moest opmaken.
Ben al 2 maanden niet bij de Kruidvat geweest gehehe.

En vanaf mijn 15e ben ik gaan werken en zette alles op mijn spaarrekening en gaf mezelf een bepaald bedrag per maand om uit te kunnen geven.
Hierdoor heb ik een enorme buffer op weten te bouwen en kan ik nu op reis voor 5 maanden.

Misschien dat je anders kunt oppassen bij je buren of op je neefjes/nichtjes ect…

Hoe oud ben je eigenlijk ? Want het lijkt me raar als ze alleen maar voor 16 jarige baantjes hebt en anders gewoon tijd vrij maken ik heb het nog drukker dan jij en ik werk ook. Ik sta elke dag om half 6 op breng een uurtje tot anderhalf uur kranten rond en verdien ongeveer €150 per maand.
Anders moet je ergens mee stoppen of minder make-up opdoen.

Hoe oud ben je?