Spaarrekening openen

Mijn bank is ING en na al die tijd heb ik er toch wel aardig wat op staan voor mijn leeftijd (ik geef zelden geld uit, ik zet het op mijn bankrekening en laat het staan, met verjaardagen enz). Dus ik wil een spaarrekening openen, maar welke raden jullie mij aan of welke hebben jullie? En hoe werkt het? Hoe maak ik er een aan?

Je zou het best naar verschillende banken gaan om te vergelijken.
Er zijn namelijk heel veel soorten spaarrekeningen: waarvan je bijvoorbeeld 5 jaar geen geld kan opnemen met een wat hogere rente, of juist lagere rente waarvan je altijd vrij kan opnemen. Of waar je ieder jaar verplicht 1000 euro bij moet storten, waar het inlegbedrag bijvoorbeeld 1000 euro is en ga zo maar door.
Ook tussen banken verschilt het erg.

Ik heb zelf SNS Groeisparen. Maar die rekening kan niet meer geopend worden op dit moment.

Let er wel op dat je, als je gaat openen in een bank, een geldige legitimatie mee moet nemen.

Je kunt gewoon bij ING een spaarrekening open, heb ik ook gedaan

Ik heb er bij de ing 1 geopend. Is ook aan mijn gewone betaalrekening gekoppeld waardoor ik echt heel gemakkelijk geld van de 1 naar de ander kan overmaken.

Dit indd, dit vind ik zelf het makkelijkst! Heel makkelijk geld van A naar B en B naar A kunnen doen, maar het gespaarde geld staat wel apart zodat ik ietsje minder snel geneigd ben er iets af te halen :slightly_smiling_face:

Ik heb de bonusrente spaarrekening van de ING, als je dan na een jaar meer geld erop hebt staan dan aan het eind van het vorige jaar dan krijg je bonusrente. Maar als je nog geen 18 bent kunnen je ouders ook een Groei Groter rekening voor je openen, die heeft 1,8% rente en de bonusrente minder. Alleen kun je dan wel moeilijker geld overmaken van je bankrekening naar je spaarrekening en andersom

Ik heb gewoon een spaarrekening bij de ING. En mn studentenrekening ook. Geen idee waarom, heeft mijn vader uitgezocht en was waarschijnlijk t voordeligst.

Ghehe ik heb volgend jaar 4,25% rente

Mijn ouders hebben toen ik nog klein was gewoon een spaarrekening bij de Rabobank geopend, waar mijn lopende rekening ook bij zit. Zij storten er elke maand een X bedrag op.
Ik vind het wel handig, zodra ik salaris binnen heb of ik heb een tijdje goed gespaard, dan kan ik het zo overmaken naar mijn spaarrekening zodat ik er rente op krijg.
In principe kan het ook andersom (van spaar naar lopend), maar dat mag ik gewoon niet van mezelf, anders is het geen sparen meer.