Spaargeld

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Hoe oud ben je, werkend/student en hoeveel spaargeld heb jij?

Dan zal ik zelf beginnen. :’)

20 jaar, student met bijbaan.
Eigen spaargeld: 13.000
Spaargeld wat mijn ouders gespaard hebben voor mij 5700 (hiervan betaal ik mijn studie, ik kreeg toen ik 18 werd deze spaarrekening met 8000 euro erop.)

(Geen hele nuttige reactie, maar er is wel al een soortgelijk topic! http://forum.girlscene.nl/forum/onzin/waar-spaar-jij-voor-en-hoeveel-heb-je-al-414574.0.html)

19, student

550 euro :’)
Er is niet voor me gespaard en ik werk niet.

21, student zonder bijbaan.
Ik heb zelf ongeveer 1100 euro. Op m’n 18e kreeg ik van m’n ouders 5000 euro en daar is nu nog 800 euro van over haha (ik heb daar collegegeld en huur enzo van betaald).

21, student met vakantiebaan.
0 euro als ik mijn studieschuld erbij neem. Had zo’n 10000 voordat ik ging reizen. Nu leen ik bij omdat ik geen stufi meer krijg en wel op kamers moet vanwege de afstand.

17 jaar, ik zit nu nog in 6VWO.

Ik heb ongeveer 10.000 op mijn betaalrekening nu en nog een spaarrekening die op mijn 18e vrij komt met 8000.

Ik hoef niet te lenen volgend jaar, ga deeltijd Acccountancy studeren volgend jaar en de werkgever betaalt de opleiding.

Totaal offtopic maar @普通でない, jij hebt het goed voor elkaar! Er zijn maar weinig die op die leeftijd kunnen zeggen dat hun werkgever hun opleiding betaalt.

Ik ben 24, mijn studie aan het afronden en ongeveer 10.000 waar ik denk ik mee wil gaan reizen maar moet alles nog even uitzoeken daarvoor met kosten enzo. Of ik daarvoor wel genoeg heb.

Wow hoe komen jullie aan zoveel spaargeld? Ik ben 20, mbo student en heb op mijn spaarrekening 1500 euro… :’)

21, student

1200 euro.
mijn ouders hebben nooit voor mij gespaard en ik heb ook nooit een baantje gehad.

ik wordt nu wel echt een beetje onzeker als ik zie hoeveel spaargeld iedereen hier heeft :’)

Werken vanaf mijn 15e en al het geld dat ik kreeg van verjaardagen, extraatjes van opa en oma (die gul zijn) er op zetten. Nu heb ik ook het geluk dat mijn ouders mijn collegegeld betalen, anders was het een stuk minder geweest.

Ik heb een tussenjaar gehad waarin ik fulltime werkte. Anders had ik ook nooit zoveel kunnen hebben haha :’)
En daarnaast werk ik al sinds mijn 12e.

22, ik ben freelancer en heb 1800 euro op m’n spaarrekening, maar dat wordt snel minder. Zit echt in de opstartfase, dus verdien gewoon niet veel geld, maarja, huur moet wel elke maand betaald worden ghehe

20, student, met bijbaan.

1300 euro als ik mn studielening die ik nog moet terug betalen er af tel.

Dat vraag ik me ook af. :’’)

oke ik heb laatst wel een nieuwe laptop gekocht & mn rijlessen hebben me heel veel gekost maar toch

21, student met bijbaan, € 2000 ongeveer.

30 jaar,(t)huismoeder en ± 7000.- (kids spaargeld inbegrepen)

Ik ben 17, heb zelf niks gespaard. (letterlijk)
Mijn ouders hebben geen spaarrekening meer aangezien mijn moeder alles vergokt heeft.

22 student heb wel bijbaan , 400 op spaarrekening rip :cold_sweat:

@Vlokje, wat vreselijk voor je. Lijkt me geen fijne thuissituatie (niet perse om het geld, maar dat ze gokverslaafd is)