spaargeld

Hallo allemaal,

Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik ben een student van 20, ik woon nog thuis. Hoef geen kostgeld te betalen omdat ik nog studeer en ik mijn steentje bijdraag in het huishouden verder financier ik alles zelf zoals ziektekosten, studiekosten, abbo, etc.

Mijn ouders hebben vroeger voor mij een bedrag gespaard voor ‘later’ en zelf probeer ik elke maand geld opzij te zetten op mijn spaarrekening. Ik ben dus actief bezig met sparen voor mijn idee. Het gaat niet hard maar al is het 20 euro, toch iets gespaard.

Mijn vraag is, hoeveel spaargeld is gemiddeld om te hebben voor iemand van 20 jaar? Of hoeveel hadden jullie gepaard toen je rond de 20 was?

Liefs!

*gekopieerd van het VIVA forum, omdat het zo goed verwoord is maar dat is al een oud topic*

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :slightly_smiling_face:

Ik heb inderdaad een potje van mn ouders/grootouders (vrij veel geld, 3 jaar collegegeld)
en een eigen ‘potje’ van zo’n 800 euro
niet citeren

-

De precieze bedragen ga ik hier niet neerzetten, liever dit ook niet citeren.

hahahah wat grappig, toevallig ging ik vandaag op googlen en kwam ik die tekst tegen, dus ik vond het al gek :stuck_out_tongue:

jullie hebben beiden dus eigenlijk best veel gespaard of gekregen van je ouders. Hoelang hebben jullie daar ongeveer overgedaan? En hebben jullie ook een bijbaantje of het meeste deel van familie gekregen?

hahaha jaa ik wilde dit dus hier vragen zonder dat ik als een creep overkwam dat ik perse jullie bankgegevens wil ofzo hahah. Dus ik dacht ik kopieer dat stukje maar dat ziet er wel als normale nieuwsgierigheid uit. :stuck_out_tongue: Ik kwam trouwens ook net dit tegen :
http://www.nibud.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/onderzoeken/2012/Nibud_Studentenonderzoek_2012.pdf

misschien interessant om te kijken voor de gene die er überhaupt in geinteresseerd zijn

Zou je het geciteerde willen weghalen?