Spaar topic

Aangezien ik helemaal niets bij de zoek resultaten kon vinden over een spaar topic heb ik besloten om er zelf een te openen. (:

Het valt me op dat veel mensen in mijn omgeving dingen sparen. De ene spaar soort muntjes die je in bepaalde pretparken of andere bezienswaardigheden kunt maken door er 1 euro in te gooien en een 5 cent munt (heb ik begrepen). Die muntjes smelten samen tot een ovale munt met een druk van dat land erop (?). De andere spaar vingerhoedjes.

Wat sparen jullie?

Geld. :’) al ben ik daar ook slecht in.

Ik spaar geld en collector items van films.

Vroeger spaarde ik lipjes van blikjes frisdrank, was er heilig van overtuigd dat ik er ooit iets mee zou doen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

En nu spaar ik gewoon geld.

Ik spaar geld op rekeningen.
Alhoewel dat nu ook niet echt vooruit gaat :’)

Behalve geld, zijn er ook nog andere dingen die mensen sparen?
Geen postzegels e.d?

inderdaad geld haha.
en de laatste tijd verzamel ik allerlei soorten potjes omdat ik echt al weken in een creatieve bui zit haha. Dus ik stop van alles en nog wat in die potjes.

Iphone , maar dat zal nog een tijdje duren :flushed:

Nagellak :slightly_smiling_face:

volgens mij bestond er ooit wel een x het verzamel topic maar ik vind dit ook wel goed. (;
ik spaarde vroeger altijd energy blikjes, nu spaar ik geld en probeer ik om buitenlands geld bij elkaar te schrapen.

Ik spaarde vroeger geld (en dan bedoel ik niet geld als in om dingen mee te betalen, maar buitenlands geld en bijzondere munten). Ik heb als het goed is nog steeds ergens een hele map vol :’).
Ik had ook een heule oude munt die nog best veel waard is maar die ben ik kwijtgeraakt grrrr.

Dacht toen ik de titel las aan sparen voor later ofzo, haha! Dat is eigenlijk het enige wat ik spaar… Al spaar ik wel die limited edition cola flesjes! Koop ze alleen als ik ze leuk vind! Wil nog een blikje met mijn naam nu :slightly_smiling_face:

Ik heb nog ergens een postzegelverzameling van vroeger liggen. Doe ik nu niks meer mee, misschien dat ik hem moet bewaren voor later, wie weet wat t oplevert. Verder spaar ik nu niks.

ooh wait, ik weet wel iets dat ik ga verzamelen. Die blikken van Bavaria en PSV, en aangezien ik niet in Brabant woon en de blikken alleen daar verkocht gaan worden wordt dat nog best een uitdaging…

En nagellak. :slightly_smiling_face:

Ik heb echt jaren proefmonsters gespaard.
Maar nu weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet.
Misschien verkoop ik het wel ofzo :’)

Ik heb er ook echt 100 parfumtestertjes ofzo, maar ik vind het dan zo’n zonde om ze te verkopen. Want meer dan €15 ofzo zou iemand daar toch niet aan geven?

geld :’)
en als ik iets zie in de winkel en ik denk dat ik het wel met winst op marktplaats kan zetten koop ik het ook maar dat is nou niet bepaald verzamelen :’)

hahaha, dit dus.
En ik spaar beeldjes, elke keer als ik ergens op vakantie ben koop ik een nieuwe :stuck_out_tongue:.
En spaar al een paar jaar 5 cent muntjes (Heb nu een heel spaarvarken vol 5 centjes).
En spaarde vroeger nagellak maar daar ben ik mee gestopt omdat ik wel heel veel nagellak had na een tijdje xD.