Spaar tips

Hoihoi allemaal

Ik ben echt héél slecht in sparen. En ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niks vinden (please wijs me er op als er wel al een topic bestaat over dit onderwerp)
Dus het leek me een goed idee om tips uit te wisselen voor mensen die ook slecht in sparen zijn

Ik heb zelf ook al wel wat tips (die ik zelf te lui ben om te gebruiken maar goed)

• Koop minder snoep en eten, neem gewoon brood van thuis mee
    - Denk goed na voordat je iets koopt, heb je het wel echt nodig?
    - Stel een doel voor jezelf op, waar voor wil je sparen? Als het even tegen zit denk je daar aan, en denk dan, als ik zo door ga krijg ik dit nooit!
    - Koop een spaarpot (een blikken die je alleen met blikopener open kan maken is het beste) en doe daar al je klein geld in, of bv. een deel van je zakgeld. Je hebt dan wat geld om te sparen en wat geld om aan leuke dingen op te maken.

Dit was het ongeveer. Jullie nog tips?

-laat elke maand standaart bv 50 euro van je salaris overmaken naar je spaarrekening

Ja, ligt er aan hoeveel je verdient & hoeveel zakgeld je krijgt. Maar ik doe altijd mijn zakgeld gewoon voor dingetjes zoals make-up en sieraden, en het geld waarvoor ik werk spaar ik en koop daar uiteindelijk iets groots voor (iPod touch). Maar wat is je inkomen dan per maand? (:

zakgeld krijg ik dus niet meer omdat een van mijn bijbaantjes bij mijn vader is en hij vindt dus dat omdat ik nu werk ik geen zakgeld meer nodig heb >.<
maar ik werk bij de supermarkt: ongeveer 50 euro per maand
bij mijn vader op de markt: ongeveer 75 euro per maand
ik maak alleen alles op aan: uit gaan, eten en zinloze dingen

ik weet niet in hoeverre het voor jou van toepassing is. Maar ik moet boodschappen doen en leven van mijn stufi (niet kamer en zorgverzekering enzo, maar echt dus voedsel, kleding enzo). Ik spaar nu elke maand zodra het gestort wordt 100 euro, dan kan ik dat niet meer uitgeven. Verder begon ik door elke week een bedrag te pinnen (50 euro), pinpas uit mijn portemonnee en daarmee moest ik de week doorkomen. op zondagavond deed ik al het overige geld in een spaarpotje en maandag pinde ik dan weer. Als ik uitging of ging shoppen, haalde ik geld uit mijn spaarpot, dus dan hoefde ik neit bij te pinnen.

ik doe de helft van mijn inkomsten in een potje.
dus helft van loon, zakgeld, fooi en gewoon al het geld wat ik binnen krijg.

man, ik geef echt te veel uit…

Ik kan ook echt totaal niet sparen.
Ik geef het gewoon allemaal direct als het binnen is uit aan kleren.

Als ik m’n salaris heb gekregen, is het binnen een week meestal al verspild aan een shopsessie. Zodra het op is, heb ik alweer een musthave-list in gedachten voor m’n volgende salaris.
Ik kan ook wel tips gebruiken.

Je kan met minder geld de deur uit gaan. :slightly_smiling_face:

Begin van de maand een bepaald bedrag pinnen, en alleen dat mogen uitgeven. Niks los pinnen.

Ook slim is om je pinpas aan je moeder of vader te geven, dan moet je het dus vragen als je iets wil kopen. En meestal vragen ze dan: wat wil je kopen dan? en als het iets onzinnigs is dan zeggen ze: moet je dat nou wel doen? en dan moet je eigenlijk zelf ook denken, nee eigenlijk niet.
Maar dit is alleen van toepassing als je al je geld op je pinpas hebt, of in ieder geval je spaargeld.

Tsja voor mij is sparen iets heel anders… Ik woon samen, moet boodschappen doen, af en toe iets voor het huis, kleren voor mij & mijn vriend, dingen voor de hond.
Maar wij sparen elke maand minstens 50,-

&Als we extra willen sparen zoeken we gewoon aanbiedingen en kopen we cola alleen in de aanbieding en dan gelijk een voorraad zodat we de volgende maanden meer geld over hebben.