Spaans of Russisch

Ik kan nu op school kiezen tussen Spaans en Russisch, maar ik weet niet goed welke ik moet nemen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Spaans heeft het voordeel dat veel meer mensen het spreken en dat verspreid over de hele wereld. En de taal groeit!
Wat moet ik in Rusland?! Ghehe

Nou dan lijkt het me duidelijk dat je Spaans zou kiezen :3

ik spreek ook russich (a), maar hier heb je verder niks aan…

Spaans, absoluut! Ik heb het dit jaar voor het eerst en ik vind het echt een hele leuke taal. Het is makkelijk ook nog. (:

espanola ofcourse xx
viva spanish !

Spaans! Een van de wereldtalen.

Haha gracias! Okay ik neem spaans! ,ik was er al voor maar nog niet 100% zeker, omdat mijn vriendinnen russisch doen :confused:
Maar ik ga ervoor!

ik zou spaans doen!

maar ik kan russisch geweldig om het te kunnen, zoveel russen op de wereld haha! heb er echt wat aan. vooral later, maar spaans ook vast wel:D

Oh, waarom heb je er later wat aan en als je er zo positief over bent, waarom zeg je dan dat ik spaans moet doen haha :slightly_smiling_face:

hmm erg moeilijk het zijn allebei populaire talen. Je denk zeker dat je aan Russisch niks heb, maar dan heb je het mis! vooral later zal er je een grote voordeel mee hebben! maar als ik tussen die 2 talen zou kiezen, dan had ik voor Russisch gekozen.

Shit! Nu krijg ik weer twijfels :stuck_out_tongue:
Wat heb ik later aan russisch ?!

nou, ik weet eigenlijk niet wat je studeert of wilt gaan studeren… maar als je handel wilt studeren, import export enzoo dan kan het beheersen van de russische taal heel handig zijn!! Nederland handelt nu veel met Rusland enzooo maar daarnaast is het natuurlijk een prachtige taal! :grinning: toch?

Spaaaaans!
Dat is zo vet om te spreken, en je komt vast vaker in spanje dan in rusland, en dan is het wel vet om die taal te gebruiken.

Russisch is natuurlijk wel lekker apart ! =D
Maar ik denk dat je meer aan spaans zult hebben, gezien dat een veel gesproken taal is.

SPAANS

El español es mucho mejor que el ruso. Es una lengua internacional y además es muy bonita.

Jeje. SPAAAAAAAAANS KIEZEN!

Russisch is heel moeilijk, heeft iets van 7 of 9 naamvallen.
Spaans is alleen moeilijk als je er frans bij neemt (zoals ik)

Zit je bij mij op school; kies geen spaans
zit je niet bij mij op school; kies spaans.

Bij ons gaat spaans niet goed, door de lerares. Ik wou echt dat ik duits gekozen had.

spaans ofcourse.