Spaans? leuk?

Hee
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen spaans hebben. bij ons op school niet heel veel namelijk.
doe je het dan op ath, gym, havo, (ath +)
wat vind je er van??
als er al zo’n topic is. zet er maar een slot op :stuck_out_tongue:

okee
dan zeg ik zelf wel wat :stuck_out_tongue:
ik vind het wel leuk, ik doe het op ath + dus ik krijg volgend jaar ook filosofie en informatica ;(

Bij mijn studie hoort Spaans. En ik vind het heel leuk (:

Ik wil wel weten of het leuk is
ik wil misschien een opleiding gaan doen
maar 1 vreemde taal verplicht
alleen ben niet zo goed in talen >.<
en is het moeilijk?
Is Duits makkelijker?

ik vind Spaans niet moeilijk en het is leuk (ookal spreek ik al mijn hele leven Spaans) toch is het een beetje anders, dan hoe ik het heb leren spreken.

Ik vind het leuk (ik doe MBO) en makkelijk. Duits vind ik weer moeilijk.

ik heb het ook doe 4 gymnasium. bij ons is het een keuzevak dat je in het vrije deel kan pakken (of bedoelde je niet dat het ergens verplicht was ofzo xD).

Spaans is een mooie taal :slightly_smiling_face:

Ik doe mavo en heb nu 2 jaar spaans, vreselijk!

Hmm, het is wel een leuke taal
ik spreek het al m’n hele leven (mijn vader komt uit het Caribische gebied :wink:, maar onze school is zo stom dat het Spaans niet heeft om in je vrije deel te kiezen… Wou dat het zo was!

Ik kreeg het op de basisschool als extra uitdaging, maar ik ben alles alweer vergeten.
Ik vond het best een leuke taal en ik ben niet goed in talen, maar toen vond ik alles nog leuk.

ik wilde ook eerst op zoon school waar je geen Spaans kon kiezen, dus toen heb een andere school gekozen waar je Spaans kon kiezen.

Ik zou het best willen leren!
lijkt me een mooie taal :slightly_smiling_face:

@chimpanzee jaa, ik wou dus wel een school waar ik Spaans als vreemde taal kon kiezen - maar the problem is; die is te ver weg ;$

is het wel makkelijker voor jou dan? omdat je het al kunt enzo? :wink:

Ik heb spaans gehad, maar ben er ook snel mee gestopt! De grammatica is echt heel erg moeilijk (vind ik). Ik heb nu dus duits gekozen, een stuk makkelijker! :slightly_smiling_face:

Ik zit in 5 atheneum (ben een doubleur), en heb sinds twee maanden Spaanse les.
Het is een cursus, op school, die vanaf de herfstvakantie tot de meivakantie duurt (in v5 én v6).
Het is op mijn school oorspronkelijk bedoeld voor vwo-extra. Vorig jaar is een klas gestart, maar aangezien ik geen vwo-extra heb mocht ik er niet aan mee doen. Dit jaar is er nog een klas gestart, waarbij vwo-extra niet verplicht is, en daar had ik me dus voor opgegeven. Op mijn school wordt verder geen Spaans gegeven.

We hebben 50 minuten per week les, waardoor het tempo tijdens de les erg hoog ligt. Maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe erg leuk vind! Zo hebben we een paar weken geleden al geleerd hoe je alle regelmatige werkwoorden moet vervoegen, en hebben we enkele onregelmatige werkwoorden geleerd.
Als het tweede jaar er op zit moeten we een officieel examen afleggen op A1 niveau, en krijg je als je slaagt een certificaat.

Ik zou willen dat onze school ook Spaans aanbood als taal D:
Ik ben mezelf wel wat grammatica aan het aanleren, maar die lijkt heel erg op de Latijnse grammatica, dus opzich vind ik dat niet heel moeilijk tot nu toe

Spaans is leuk!
ik zit nu in mn 4de jaar spaans en het is echt zo leuk om het te kunnen praten. veeeel beter dan duits vind ik zelf.

Het is een leuke taal, ook niet heel moeilijk!
Alleen als je een leraar hebt zoals ik had, doe je er alles aan om van Spaans af te komen. Daarom ben ik er ook mee gestopt (: