Spaans kiezen?

Zijn er hier veel meiden met spaans in hun pakket?
En hoe bevalt het jullie? Want ik denk erover om het te kiezen, maar ik weet het nog niet zeker.
xxxx

ik heb nu een halfjaar Spaans en het bevalt me super! het is echt een leuke taal om te leren, en tot nu toe helemaal niet zo moeilijk:) ik ga volgend jaar ook op uitwisseling naar Barcelona, en onze school organiseert tapasavonden enzo, dus dat is echt super!

Ik heb twee jaar Spaans gehad op school, vond het echt vreselijk maar dat kwam vooral door de leraren. Van ons werd verwacht na les 1 al met elkaar in het Spaans te gaan communiceren D:

Verder is de grammatica niet echt moeilijk. Een van de twee jaren had ik Frans én Spaans en toen raakte ik wel een beetje in de war XD. (Maar ik ben ook niet zo’n talenwonder, ik heb voor geen een taal eindexamen gedaan).

Ja moet je doen! Ga je trouwens wel eens op vakantie naar spanje?

Ik heb 4 jaar spaans gehad op de middelbare school, en ik ga elk jaar naar spanje op vakantie en ik heb er zeker wat aan gehad :slightly_smiling_face: maar ik vind spaans dan ook een super mooie taal!

Ik wil na mijn eindexamen een jaar naar een land om een vreemde taal te leren. En dan leek Argentinië me echt super, en als ik dan als enigzins Spaans kan. ^^’

ik twijfel ook volgend jaar moet ik spaans of duits kiezen maar ik heb heb 3jaar deuits gehad en vind het leuk alleen volgend jaar moet ik de gramaticca kaart uit mn hoofd leren dus dat word moeilijk. Ik zit echt in een dilemma

Je bedoeld de naamvallen kaart?

ik zit op havo dus kan geen spaans kiezen, maar als het zou kunnen zou ik het zoooo doen ;O
supermooie taal!

Nouja ik ben niet echt heel slecht in talen maar spaans lukte mij niet echt? Heb er na een jaar vaarwel tegen gezegd en ben er echt heel blij mee… Het was leuk in het begin maar nee never nooit meer.

Spaans is echt vet! Heb het 3 jaar gevolgd op de bovenbouw havo (eigenlijk was het voor vwo, maar ik mocht meedoen ha), en het beviel mij prima! Onze lerares was echt enthousiast en gaf leuk les, ik heb de werk/theorie boeken nog bewaard zodat ik thuis nog zelfstudie kan doen, want ik ben ondertussen al geslaagd van de havo, dus ga ik thuis door met leren en het lezen van makkelijke Spaanse boekjes om mijn woordenschat te verbreden, Spaanse TV kijken, Spaanse muziek luisteren etc., kan ik je echt aanraden om dat te doen als je wat verder bent met Spaans =)
Maar bij ons was het geen examenvak, maar gewoon als het je leuk vond om Spaans te leren. En ik wilde de taal al toen ik 11 was, dus ik greep die kans, haha.

(groot verhaal haha)

Spaans is echt heel leuk.

ja naamvallen kaart

oeh,das lastig!
moest ik voor vandaaguit mn hoofd kennen…

De enige reden dat ik spaans heb gekozen is omdat je er geen centraal examen in hebt… :grinning:
maar het is wel makkelijk hoor opzich, en ook wel leuk!

Spaans is leuuuuuk. En echt niet zo heel moeilijk!

Het lijkt mij heel leuk, tis dat ze het niet geven op mijn school, anders had ik het zeker gekozen.

Spaans is echt de leukste taal om te spreken! Het zijn de meest leuke lessen in de week die ik volg :wink: En het is idd niet moeilijk

Ik heb in de eerste een half jaar spaans gehad… het is wel een leuke taal! maar ik vond het te moeilijk… als je het kan zou ik het zeker proberen!

Ik zit ook erover te denken om het te kiezen dusss handig topic dit =) Maar dat is dan gewoon zo’n soort cursus die alleen in de 4e klas is, ook geen examen ofzo. Maar ik denk dat het ooit wel een keer van pas komt, het is toch een belangrijke wereldtaal. (niet dat ik naar spanje op vakantie ga maar ok xD)