Spaans kiezen?

Hoi, ik twijfel of ik Spaans of Economie ga kiezen, want ik heb Spaans, Duits of Frans nodig voor mijn opleiding ( die ik nu wil doen ) maar ik ben niet goed in Duits, ook niet in Frans en Spaans weet ik niet. Maar ik ben wel goed in Economie.
Ik heb advies gevraagd aan mijn familie en mijn zus zei: ‘Je moet geen Spaans kiezen want ik weet zeker dat je dat niet kan en Frans en Duits kun je duidelijk ook niet, dus dat zou dom zijn om te kiezen.’
Mijn moeder zei: ‘Kies eerst Economie en zeg aan het eind van het jaar, O ik wou liever Spaans.’ ( maar dat kan helemaal niet, ik moet het volgende week inleveren.

Ik weet echt niet wat ik moet doen ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Thanks!

Kun je niet allebei nemen? Probeer Spaans, als het niet lukt moet je misschien een andere studie doen… Jammer maar als jij je al 100% hebt ingezet en het lukt nog niet dan wordt het lastig. Kijk of je iets wil doen met economie want dat kun je goed. Succes

Bedankt voor de reactie! Helaas niet, mijn school is daar nogal moeilijk in, aangezien we weinig leraren hebben ofzoiets. Ik denk ook dat ik eco ga kiezen en als ik écht niks anders weet als opleiding, kan ik nog een toelatingstest voor een mvt doen en dan heb ik me idd 100% ingezet!

Ik zou ook economie gaan doen, anders ga jij spijt hebben denk ik.

Ook is spaans qua grammatica heel moeilijk, zeker als je niet zo goed bent in andere talen. Ik denk dat als je een taal kiest je nog het best Duits kiest, omdat dat het meest op Nederlands lijkt en qua grammatica niet zo heel moeilijk is.

Ik doe Frans, Duits en Spaans en vind Duits toch het makkelijkst.

Is het dan wel handig om die opleiding te willen doen?

Ik leer zelf Duits en Spaans en heb Frans laten vallen. Duits is echt het simpelste, juist omdat het veel op Nederlands lijkt. Spaans vind ik ook relatief simpel, maar het is altijd al mijn doel geweest om vloeiend Spaans te kunnen, ik vind het niet erg om er echt voor te gaan zitten en het is echt iets wat ik wil. Als je slecht bent in talen zou ik het je niet aanraden. Het is geen heel lastige taal, maar zonder talengevoel toch ook weer niet echt een aanrader.

Ik vind Spaans best makkelijk, maar dat komt ook omdat ik Frans heb en er een aantal dingen relatief veel op elkaar lijken van Frans en Spaans. Daarnaast zijn talen wel mijn ding, maar ik kan je aanraden om het niet te nemen als je al niet goed bent in Frans. Dan is economie toch echt verstandiger.
Oh, en het is al eerder genoemd en absoluut niet lullig bedoeld, maar is het wel verstandig om die opleiding te doen als je niet goed bent in talen?

Ik zou als ik jou was Economie kiezen, aangezien je al aangeeft dat je niet echt een talenknobbel bent. In de 3e was ik ook heel goed in Eco maar in de bovenbouw is het wel een stuk moeilijker, maar ik denk dat je er wel meer aan hebt dan Spaans. Ik spreek aardig goed Spaans dus ik kan er niet goed over oordelen, maar de meeste mensen vinden het wel makkelijker dan Frans.