SOS wiskunde!

Hee iedereen!

Ik heb vrijdag een SE wiskunde en ik snap er niks van. Ik zit in 5 gymnasium. Ik schrijf gewoon even de onderwerpen op en ik hoop dat iemand me kan helpen. De onderwerpen zijn:

Recursieve en directe formules
De sigma-notatie
Rekenkundige en meetkundige rijen
Gecombineerde ongelijkheden
De doelfunctie en iso-winstlijnen
De hoekpuntmethode

Ik weet dat dit heel veel onderwerpen zijn. Ik heb al uitleg aan mijn lerares gevraagd, maar die is heel onduidelijk en heeft ervoor gezorgd dat ik het nog minder snap (door bijv. verkeerde uitkomsten te geven). Er is nog een andere leraar, die is net zo warrig. Ik hoop dat er iemand met een wiskunde knobbel dit leest en het mij uit kan leggen of nog een goede site heeft voor deze onderwerpen, want ik kan er geen een vinden.

Misschien naar een docent die je al eerder hebt gehad? Dus bijv. je docent uit de 4e. Een andere docent legt het vaak ook anders uit, misschien dat je het dan wel snapt. Als dat dezelfde docent is heb je daar natuurlijk niet zoveel aan, maar dat weet ik natuurlijk niet :wink: Ik kan je niet helpen want ik zit in 4vwo en heb dat allemaal nog niet gehad…

Ik kan je helaas ook niet helpen, ik heb have gedaan en die onderwerpen zeggen me eigenlijk niks. Misschien kun je voor de volgende keer bijles aan iemand vragen?

Ik zit in 6 vwo met wiskunde A, en sta een 8.3 op wiskunde haha, ik wil je best proberen te helpen! De onderwerpen zeggen me qua naam niet zo veel, misschien als ik het zie wel.

Het boek heet getal en ruimte en het gaat over ‘rijen en goniometrie’ en ‘lineair programmeren’

Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik de namen niet herken, ons boek heet moderne wiskunde. Maar als het goed is, is de stof hetzelfde

Hee wat toevallig, ik heb gister een proefwerk gehad over o.a. die eerste 3 dingen! Ik kan het je verder niet uitleggen sorry, dus zie dit maar als een upje.

Toen ik dit soort dingen moest leren en ik tegen problemen aanliep vond ik deze site altijd heel handig:

http://www.wisfaq.nl/uitleg.asp

Worden de meest voorkomende problemen met wiskunde uit de wereld geholpen en verschillende onderdelen duidelijk uitgelegd.

Succes!