sorry voor deze topic maar ik heb een probleempje

hoi, ik weet niet of ik mee aanstel ofzo en ik durf het niet aan mensen in mijn omgeving te vragen dus doe ik het maar hier :’)
Vandaag was ik bijna flauwgevallen na school, ik had alleen ‘s morgens een beetje gegeten en heel de dag niets. Toen stak ik maar een sigaret op om geen honger te krijgen en kreeg ik een super nicotineboost ofzo :’)
Het is voor mij zegmaar een gewoonte geworden om niets tot bijna niets te eten.
Ik weeg echt wel een beetje veel, nouja ik heb gewoon veel rondingen en ik weet dat ik nooit dun zal kunnen zijn omdat ik superbrede heupen heb. Maar op mijn nieuwe school voel ik me heel onzeker, omdat iedereen daar een maatje zero heeft of naar streeft. Ik val dan ook op 4 dagen 1kg af en dat is dan nog een extra motivatie om niet te eten. Ik neem wel vitamines om nog op mij benen te kunnen blijven staan enzo maar nu begint het te weinig te worden ofzo. Ik ben 1.60 en weeg nu 54kg en mijn streef is 50 en daarna misschien wel 49 ofzo. Ik zou gewoon zo vreselijk graag dunner willen zijn, ik heb als klein kind heel de tijd, elke dag moeten aanhoren dat ik dik en lelijk ben en daardoor ben ik ook moeten stoppen met ballet, gewoon door mijn bouw en gewicht.
Ik weet dat ik slecht bezig ben maar ik geef mezelf geen andere keuze omdat ik alleen maar gelukkig zal kunnen zijn al is dun ben.
Ik wil wel vaker gaan eten, ik begin vanaf morgen in de middag 2 crackers en misschien een appel en zo heel de tijd opbouwen?
maar ik denk dat dat nog zelfs te moeilijk is voor mij, gewoon omdat ik eten niet meer gewend ben.

nouja iemand tips ?

Ja sorry maar ik snap dit niet?
Je vind het raar dat je bijna flauwviel? Uh je eet niks?
Je bereikt er niks mee om jezelf uit te hongeren, dit is vreselijk slecht voor je lichaam. Eet gezonde dingen, ontbijt, lunch, avondeten, tussendoor een liga of iets dergelijks. verder sporten en geen chips/snoep.

en daardoor ben ik ook moeten stoppen met ballet, gewoon door mijn bouw en gewicht.

dat slaat dus echt nergens op… mijn vriendin weegt 75 kilo en is 1.60, ze draagt ook nog eens skater/punk achtige kleding maar doet gewoon aan ballet!
Ze zit al sinds haar 5e op ballet, en het boeit haar helemaal niet wat anderen ervan vinden…

en je gaat morgenmiddag beginnen met 2 crackers eten?? dat is echt veel te weinig! als je zo doorgaat dan krijg je anorexia zeg >_>

ik ben zelf 1.60 en weeg 57 kilo, ik probeer 5 kilo af te vallen… maar op een gezonde manier! oke ik ben in 2 maanden tijd pas een kilo afgevallen… maar ik doe het liever op een gezonde manier, al gaat het traag…

Het is dit topic.
En niet deze topic.

Dat je het weet…

ik was semi professionele ballerina op mijn 14 … maar ik kon geen carriere starten omdat dikke meisjes niet mooi passen bij ballet

eindelijk iemand die het zegt.

Ik heb eens een jaar niet ontbeten, waarbij ik ook soms niks tussen de middag at, gewoon omdat ik geen tijd had om wat klaar te maken.
En dat was niet goed voor mn school resultaten.
Dus ga niet doen wat ik deed. Ik ben ook nog eens iemand die 6 broodjes op een dag moet hebben, anders kan ik me niet staande houden.

Van maaltijden overslaan kom je juist aan (vooral van het ontbijt overslaan) want bij alles wat je eet gaat je lichaam reserves opslaan, voor het geval het weer gebeurt.

^ ja maar je zat toch op ballet omdat je het leuk vond?

niet alleen daarom, mijn moeder heeft me op ballet gedaan toen ik 4 was, omdat zij wou dat ik een prima ballerina zou worden :’) ik vond het heel leuk, ik was er super goed in, al zeg ik het zelf. Ik had de voeten die mijn moeder niet had maar ik werd helemaal depressief toen mij werd verteld dat ik nooit een echte carriere zou kunnen opbouwen met mijn gewicht

ow, ik snap dan wel dat je ermee kapte… ik heb zelf ook van mijn 4e tot mijn 9e op ballet gezeten… ik stopte omdat ik het stom vond xD

maaaaar on topic, hoeveel eet je nu op een dag ongeveer? want je moet het idd weer op gaan bouwen (en dan niet met die 2 miezerige crackers…) xD

ehh
smorgens drink ik thee en een boterham
en savonds eet ik gewoon eten als mijn vader thuis is, en anders gewoon een appel of een yoghurtje

en op school drink ik in de middag altijd thee ofzo :’)

maar ik doe dan ook verder niets aan sport ofzo, alleen die 2 uurtjes op school.

maak anders een afspraak met een dietist?
die kan kijken naar wat jij nu eet,
en wat jou lichaam nodig heeft.
dit kan in ieder geval niet goed zijn, en moet stoppen!
probeer samen met haar een schema te maken,
en ga normaal eten!

nou je ontbijt is het belangrijkst! dus probeer daar vooral aandacht aan te besteden en je moet echt vlees en groeten gaan eten!

en je zegt zelf al dat je best een zware lichaamsbouw heb… minder eten heeft dus eigenlijk niet heel veel zin voor je… dus ga fitnessen of hardlopen (maar niet in dit weer xD)

haha dankjewel iedereen (:

echt hoor meid, doe er wat aan/mee!

Ik vind je helemaal niet zwaar ofzo hoor… Maar hoe oud ben je eigenlijk? want als je te weinig eet dat groei je ook niet meer normaal enzo?
en het is echt vet slecht voor je…
Weten je ouders ook dat je zo weinig eet??

lieverd ik snap je helemaal! ik weet hoe kut het allemaal is, maar het is al goed dat je zelf in ziet dat het niet zo moet. die periode die je nu hebt, heb ik ook gehad. Totdat ik me weer goed voelde, toen ben ik ook weer gaan eten. Wees alsjeblieft jezelf en wees blij met vrouwelijke rondingen, niet iedereen heeft die! ik ben 1.60 en 56 kilo dus maak je niet druk en schoonheid zit van binnen en komt echt met uitstraling!
veel succes!

p.s. maak eens iets wat je echt lekker vind!

Gezond afvallen begint met een goed ritme en 5 eetmomenten per dag:

1 Ontbijt> erg belangrijk, als je die overslaat gaat je lijf juist meer vet vasthouden.
2 Koffie/ thee tussendoortje> dan denk ik niet aan een vette hap, maar neem bijv een eierkoek.
3 Lunch> dan bedoel ik niet de vette schoolhap, maar 2-4 bruine boterhammen met what ever you like
4 Thee tussendoortje> Dan bedoel ik iets met fruit
5 Dinner met groente vlees en aardappelen, of als je iets anders kookt, pasta, rijst aangevuld met sla of salade.

http://sjmproductions.web-log.nl/.a/6a013484207de1970c0147e03f9a87970b-pi

Een vrouw heeft 2500 kalorieen per dag nodig. Zoek een dieet wat bij je past, raadpleeg een dietiste als je wilt afvallen en minder kalorieen wilt nuttigen.
Omdat jij nog (tenminste dat neem ik aan) in de groei bent, en ook energie nodig hebt om te presteren op school, zou ik een 2000- 2500 kalorieen per dag proberen aan te houden. Ik zeg niet dat je elke dag naar de MAC moet, maar als je 5x op een dag iets gezonds op een dag pakt, val je niet meteen om, en heb je ook geen snoepneigingen. Zo blijf je in de eerste instantie ook op gewicht. Voldoende beweging is ook als je dan afvalt een must, zeker voor mensen in de groei. Het is echt niet goed om essentiele voedingsstoffen weg te laten, en ze te vervangen voor voedingssuplementen. Pilletjes zijn grotendeels alleen maar vulstoffen, en bedoeld als aanvulling.
Je kunt meer vinden op de site van het voedingccentrum:
http://www.voedingscentru…eten/hoeveel-per-dag.aspx

Meid,

als je dit serieus hebt geschreven, en niet om aandacht te trekken…
dan heb je al een series eetprobleem (of miscshien zelfs wel anorexia!)
1.60 en zo 54 kg is NIKS!
Dat is echt weinig,
en ik ben 1.64 en weeg waarschijnlijk meer dan 65 kg, en ik ben ook niet dik!
natuurlijk ook niet dun, maar ik zie er normaal uit!
Dus alsjeblieft stel je niet aan,
eet wat je eten wilt… inclusief 3 normale maaltijden, chips chocolade en lekker fruit enzo!

Leef gewoon normaal, want je leeft maar 1 x.

54 kilo voor 1.60 is niet veel! (: Als je je bmi berekent zal het je zeggen dat je niet dik bent! (;