sorry, ik moet dit kwijt

ik weet niet waar dit hoort onder liefde & boys of iets anders maar dat boeit me op het moment niet.

ik zit met een probleem, ik ben de kluts kwijt over mezelf. ik doe naar tegen mijn vriend zoals dit wat er vannacht is gebeurt, hij bracht me naar huis. heel goed vond ik niet erg maar toen ik bij hem was voelde ik me al mezelf niet meer, voelde me gestress, wou eerder naar huis en niet bij mijn vriend zijn. Om het een of andere reden werd ik opeens kwaad op mijn vriend, door eigenlijk helemaal niks. Ik begon te flippen tegen hem, ik schreeuwde over de straten heen dat hij mij met rust moest laten. Hij liet me niet met rust, hij bleef achter me aan fietsen. ik weet het jullie denken dat kind is ziek maar ik wou weg en met rust gelaten worden door iedereen!

ik was thuis. 5 minuten later kwam mijn vriend naar boven en zei tegen me: “je krijgt de keus of je gaat hulp zoeken en je hebt nog met mij en als je geen hulp zoekt ben je mij voorgoed kwijt, want ik ben het zat om steeds achter je aan te rennen als een puppy, je moet me juist vertellen wat er aan de hand is”
en toen zei ik “ik weet niet wat er is gebeurt, ik weet niet waarom ik dat deed, ik was gewoon gestresst”

we hebben gepraat en ik heb nog niet echt gezegt wat er was, want zelf wist ik het niet.
hij gaf me de keuze en nu moet voor vrijdag een afspraak al hebben gemaakt anders kwam het niet meer goed…
maar ik ben bang dat de Psychologe niet luistert, ik ben bang dat het weer gebeurt!!

en ik hou echt van mijn vriendje en ik wil echt mezelf weer zijn!

ook is mijn thuissituatie kut! mijn ouders steeds stressen, school gaat niet goed, wil het liefst de hele dag in bed blijven… zoo erg is het O_O

maar dit was mijn verhaal, sorry dat ik jullie ermee lastig val maar ik moest het kwijt

even naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psychologe, geloof me dat helpt je egt wel! Ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik zomaar vanuit het niets kwaad werd enzo en bij mij hielp het in ieder geval wel. Maargoed anders heb je het geprobeert en kun je met de psychologe of huisarts ofzo opzoek naar een andere mogelijke oplossing ervoor…

dankjewel, want ik ben echt gewoon bang dat het niet helpt :open_mouth:

Waarschijnlijk helpt het wel, ik ken een meisje die ongeveer hetzelfde had, die is binnen een jaar enorm opgeknapt.

En anders; niet geschoten is altijd mis.

Sterkte, en een psychologe kan enorm helpen. Je moet een doorverwijsbrief halen bij de huisarts, en kan je gelijk een afspraak maken met de psychologe (hangt er wel vanaf wanneer zij tijd heeft natuurlijk).
Heel veel sterkte, en ik hoop dat t goedkomt met je, en met je vriend:)

Ik snap wel dat je vriendje wilt dat je hulp zoekt, hem zomaar uitkafferen op straat is echt lullig. Gewoon hulp zoeken dus, want je hoort hem niet zo te behandelen.

Ga naar een psycholoog. Je huisarts kan je doorverwijzen. Ik heb zelf ook een halfjaar bij een psycholoog gelopen en dat heeft me enorm geholpen.

Zo. Nu ben je het kwijt, hè.

Slechter kan je sowieso niet worden van een gesprek et een deskundige :wink: Doe maar gewoon meid!

ik snap jou doen van reacties niet.?

Ja, ze moest ‘dit’ even kwijt, nu is ze het kwijt.

Vergeet niet dat je vriend het beste voor jou wil, ga gewoon naar die Psychologe, als je het niet hebt geprobeerd weet je ook nooit of het effect heeft.

Maar ik vind wel dat ze het in eerste instantie voor zichzelf moet doen, omdat ze zelf hulp wil. Niet alleen voor haar vriend. Trouwens.

Precies, gezien het feit dat je er zelf ook mee zit, want je zegt zelf dat je weer jezelf wilt zijn. Probeer eerst voor jezelf dingen op een rijtje te krijgen en rust in je hoofd.

Dat is ook zo. Je kunt niet geholpen worden als je dat zelf niet wilt.

een psycholoog/psychologe die zal altijd naar je luisteren, dat is hun vak,
en als dat niet zo is(zoals bij mij eerst) kan je altijd zeggen hoe het echt zit, en als het het geval is dat hij zelf blijft praten over blablablablabla, dan moet je zeggen; houd je mond, en luister nu eens even.
een goede psycholoog hoort voor zo’n zin begrip te tonen, en zal zijn best doen om echt te kunnen luisteren!

veel succes!

heel erg dank voor jullie reacties, heb vandaag mijn verhaal vertelt bij een juffrouw van mij, want ze zag dat er iets niet goed was met me. ze gaat naar de school psycholoog, ze zei dat het beter is om klein te beginnen en als het niet werkt naar een prof…
& ik weet heel goed dat ik niet zo tegen hem moet reageren, maar op dat moment ben ik gewoon niet mezelf maar eerder een kwade persoon :open_mouth:

volgens mij heeft zoiets ook een bepaalde naam, ik wil het niet echt ziekte noemen maar het is wel zoiets. dat je zomaar uit het niets heel erg boos kan worden en dat je niet weet waarom. ben alleen de naam kwijt, volgens mij is er ooit iets gepost op girlscene erover… ik zal kijken. als ik het vind post ik het wel hier (:

okelaat maar, het is niet bordeline

herkenbaaaar dit, ik zou idd een verwijzing vragen voor de psycholoog, dan kan je in ieder geval je verhaal kwijt, en wie weet kunnen ze je er mee helpen. probeer het op z’n minst!