Soort vrienden

Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem, ik weet niet of je het een probleem kunt noemen maar ik zit er wel mee.
Ik heb een hele lieve vriendin al 2 jaar lang op de middelbare school en we doen echt alles samen. Dat is super gezellig maar ik ben 2 jaar ouder. Ik zit zegmaar in ‘de fase’ van dingen ontdekken enzo en mensen uit mijn klas gaan wel eens naar feestjes, zoals Brothers, Rodenburg, of discotheek voor jongeren dingen. Ze gaan dan met vrienden en dat is heel leuk enzo bladiebla. Maar ik zou dat zo graag ook eens willen doen. Mijn beste vriendin vind dat stom zei ze en niks voor haar. Verder uit de klas ken in niemand want de klas is net nieuw en zit vol met “aparte…?” mensen. Buiten de klas om heb ik ook wel vriendinnen, maar weer zijn het weer types die niet zo van feesten zijn en liever gewoon een film op de bank gezellig met hun ouders kijken.
Maar ik wil zo graag naar zo’n feestje!
Al ga ik natuurlijk niet alleen.
Ik ben 15. Xx
Hebben jullie een idee? Xxxx

Je klasgenoten wat beter leren kennen en eens vragen of je met hen eens mee mag. Beetje meer openstaan voor mensen die je niet kent mag best wel, wie weet zijn ze wel niet zo apart als je denkt of zijn ze apart maar hartstikke leuk. Dan heb je er meteen weer vrienden bij.

+ Het is niet ook niet zo dat aparte mensen niet naar een concert gaan ofzo :flushed:.

+ Wat zijn aparte mensen voor jou? Want niemand is normaal. Niet zo in hokjes denken.

Hey! Thanks voor reacties. Ik lees mijn bericht terug en zie nu eigenlijk dat ik het niet super lekker uit heb gelegd haha!
Met “aparte” mensen bedoel ik, iedereen heeft in de klas groepjes, met zijn 4 allemaal en heel soms 6 ofzo. Maar mijn vriendin en ik lopen altijd samen alleen die groepjes is irritant, want ik praat nooit met hen, als ik op iemand afstap blijft het altijd bij: ja haha ofzo.
En dan gaan ze vrolijk verder.
Niet dat ik eenzaam ben ofzo.
Maar wil zograag met mensen naar een feestje. Liefs :heart::kiss:

^Maar dan nog kan je toch je best doen wat van die mensen/groepjes te leren kennen? Jij wil naar een feestje, dus je zult dan wat moeite moeten doen en investeren als je nu niemand hebt om te gaan denk ik.

Ik denk dat je moet wachten totdat je mensen ontmoet die dat ook leuk vinden. Ik weet dat je je niet zomaar kan ‘aansluiten’ bij zo’n groepje, hoewel dit natuurlijk niet onmogelijk is.

Thanks voor de reacties!
Ik denk dat ik gewoon ga wachten tot het goede moment daar is met de juiste personen :slightly_smiling_face:

Gewoon bij een groepje joinen en dan eerst met een persoon een praatje maken dan gaat alles vanzelf. (ik spreek uit ervaring) :upside_down_face: