Soort van stiefbroer maar toch niet?

Hoi iedereen,
ik zit met een probleem en ik weet even niet hoe ik het moet aanpakken.
Mijn vader heeft een nieuwe vriendin, en woont bij hun (in canada)
Ik ga daar sinds februarie naar school dus ik woon ook bij haar.
Zei heeft 2 zonen, eentje van 14, die ik gewoon beschouw als me broertje en hij mij als ze zus, altijd stoeien grapjes maken veel praten,
En dan is er nog eentje van 16, hij is onwijs rustig en praat niet echt veel thuis.
Ondanks dat die onwijs knap is, is die heel onzeker want hij heeft soms van dat eczeem op ze gezicht en dan wil die volgens mij helemaal niemand zien.
Ik vind het gewoon jammer, dat ik niet echt met hem overweg kan, en dat we nooit praten en als ik wat vraag is het ja of nee en hij begint nooit uit zichzelf, dus als we samen achterin de auto zitten is het altijd stilte…
Met die andere van 14 niet, dan is het super gezellig.

Wat kan het probleem zijn, Of hoe zou ik t op kunnen lossen,
iemand tips?

probeer ook dingen te vragen waar hij geen ja/nee op kan antwoorden. dus niet: was het leuk? maar: hoe was het?
en dan ook met andere dingen enzo (:

verder: ga gewoon veel met hem om, maar niet té. zo kan hij aan je wennen, het is voor hem misschien ook wel een nieuwe situatie. na een tijdje zal hij wel loskomen denk ik.

dat doe ik al haha ;p dan vraag ik and how was school , dan zgtie hm not to bad…
en hoe bedoel je veel met hem om, thuis zit die meestal tv te kijken of op ze computer… ik ga wel mee naar al ze ijshockeywedstrijden zelfs om 7 uur sochtends maarja, daar praat die ook niet tegen me

up

heb precies hetzelfde gehad! ben half spaans (spaanse vader,nederlandse moeder) en nadat mijn moeder toen ik 12 was is overleden, ben ik met mijn vader terug gegaan naar spanje toen ik 14 was, en toen ik 16 was heeft hij een nieuwe vrouw leren kennen etc. met ook al een zoon uit een eerder huwelijk (ben nu 19 en hij 16). echt precies hetzelfde! hij sprak alleen als het moest tegen mij en als hij iets moest vragen. heb toen alles geprobeerd maar niks werkte. heb het er met mijn vader en zijn vriendin over gehad, en die wisten het ook niet. Verder maar een tijdje zo gelaten…en ineens veranderde het na een tijdje, beetje bij beetje meer gesprekken etc. en nu is het gewoon echt heel gezellig zoals ‘‘broer en zus’’. ik denk dus (maar kan per situatie verschillen he) dat het tijd nodig heeft. succes;)

hij kent je misschien niet goed ofzo?
ik zou proberen zelf gesprekken met hem aan te gaan, want misschien zit je nog wel 50 jaar aan hem vast ofzo, en weet je nog niets over izjn leven?

dankje maudlopez mischien heeft het tijd nodig ja, i hope so want ik heb dan echt t gevoel oh hij mag me niet

maar he, je woont dus in canada nu, ben je ge-emigreerd? vertel vertel! hoelang woon je er al enzo? & waar in canada woon je ongeveer?

(ah sorry maar vind het gewoon altijd interessant als mensen naar het buitenland verhuizen enzo).

anyway, ik denk dat het met die jongen gewoon tijd nodig heeft, en jezelf niet teveel opdringen. misschien issie verlegen ofzo dat ie niet veel durft te zeggen?

@ averyyy.

Ja haha! Me vader is er geboren en heeft daaar al ze familie dus die is vorig jaar Mei terugverhuisd en woont nu samen met ze toekomstige vrouw en 2 zonen. En ik was er eigenlijk gewoon voor de kerstvakantie, van 15 December tot 21 Januarie maar ik had het er zo naar me zin dus ik wou nog blijven. En toen zei me vader, ja als je wil blijven moet je wel naar school toe, nou ik zo ja is goed hoor. Dus de eerste dag word ik opgehaald met echt zo’n typische gele school bus haha ik helemaal zenuwwchtig, ja ik ken niemand natuurlijk gelukkig is me engels erg goed. Maar die mensen daar zijn zo anders dan in Nederland, In nederland naar mijn ervaring heb je altijd groepjes en wat arrogante meisjes etc. Daar werd ik gelijk heel leuk opgevangen, Na 2 weken kende ik wel de hele school, En nu ook veel vriendinnen/vrienden. En ik woon in Ontario en dan een plaatsje dat heet Cornwall, ong. een uurtje van montreal vandaan. Echt onwijs naar me zin;p

Ah supervet ik wil echt een keer naar Canada.

Maar zit je dan niet in het franstalige gedeelte van Canada of hoe zit dat daar?

quebec is het franse gedeelte ik zit er gelukkig niet in, ik kan geen woord frans haha ;p

Ik zit in Quebéc! :grinning:

IK ZIT VLAKBIJ MONTREAL! :grinning: hahaha. xd

hahaha eeecht!;p En waarom zit jij dan in Canada, Note me anders ff. dit is toevallliggg hha

hih klinkt leuk Canada!
misschien voelt het voor hem een beetje alsof jij een indringer bent
Maar ik denk dat die gewoon een beetje moet wennen aan de situatie dat jou vader en jij opeens ook bij hem wonen

En wat nou als hij nog niet geaccepteerd heeft dat zijn moeder een andere man gaat krijgen?

Klopt maar me vader is er al sinds vorig jaar de zomer, niet heel lang maar toch. En iedereen accepteert het wel, soms heeft die jongste die van 14 er een beetje moeite mee dat ze moeder dan alleen met me vader zit, maar dan ga ik gewoon ff naar hem toe. Voor mij is ook wennen, maar voor hun ook wel ja, Hun ouders zijn 6 jaar gescheiden en hun moeder heeft 6 jaar lang niemand gehad omdat ze er voor hun zonen wou zijn om een bepaalde reden

Mijn vriend woont in Canada en ik ben hier om frans te leren (:

@ Snitchh. Ja ik miste het wel! Daarom ben ik nu even voor 3 weekjes in Nederland, om iedereen ff te zien. Maar ik heb daar zoveel vrienden gemaakt en me vader zit daar, en heel veel familie dus het is prima te doen;p

Ik wou dat ik in Canada woondeee ! ö