Soort van midlifecrisis?

Ik moet echt even mn frustratie kwijt.

Mijn vader heeft een jongere vriendin waar ik nogal geirriteerd van raak omdat ze constant rare dieten uit probeert
en heilig gelooft in 3 drankjes per dag drinken en dan kilo’s afvallen, en nu zegt ze dat ze nooit meer brood en rijst gaat eten.
Dus ik mompelde iets over sporten zegt ze, jaa sporten, jaa dat moet ik ooooit eens gaan doen. Lekker voorbeeld is het en ik voel me een beetje ongemakkelijk want zij is helemaal niet dik en ik ben wat dikker.

En nu komen ze thuis, hebben ze ineens een motor gekocht. Mijn vader is helemaal niet zo’n type en volgens mij gaan ze er nooit op rijden.
Ik vind het echt een beetje puberaal en stom gedrag en aaaah ik kan er even niet tegen.

Klinkt inderdaad niet leuk allemaal.
Het lijkt me dat je vader nogal wordt beïnvloed door haar.
Maar ik denk niet dat je er heel veel tegen kan doen eigenlijk.

Mijn vader had laatst een vriendin van 24, hij is 50.
Ik wordt ook niet goed van die man; Hij draagt alleen dure merkkleding en bij alles wat die verteld, moet het zonodig gekoppeld zijn aan geld. Bah

Maar goed, ik moest ook even mijn frustratie kwijt :’)

Ha! Ik herken dit wel, mijn vader had ook een midlife crisis en had allemaal rare hobbies (en ook ieder seizoen een andere hobby).
En mijn moeder is nu verliefd (mijn vader is overleden en ze heeft inmiddels een vieze kerel aan de haak geslagen, doet er niet toe) en ze gedraagt zich als een klein kind, giechelen en de hele dag bellen/smsen. Heel puberaal, heel irritant.

Ik heb vaak genoeg mn mening gegeven maar daar heb ik mijn ouders dus best wel mee gekwetst, laat hem lekker zn ding doen. Pas als het je echt hindert kan je dat aangeven?

Haha, de moeder van een goede vriend gedraagt zich ook echt als een verliefde puber nu ze een nieuwe vriend heeft. :’) Doordeweeks loopt ze er gewoon, normaal, niet echt heel boeiend gekleed bij. En in het weekend, als die vriend langskomt moet heel d’r haar in de krul en trekt ze d’r leukste kleren aan en vraagt ze 1000x aan die goede vriend van mij of ze er wel goed uitziet enzo haha. Hij ergert zich dooood.

Het is wel lastig indd. Misschien even met je vader praten? En negeer haar gelul over diëten enzovoort, ze heeft gewoon aandacht nodig ofzo.