Hoi ik houd het zo kort mogelijk.
Ik ben op dit moment bij mijn vader in italië. Ik had wat tijd nodig, weg uit nederland, dus besloot ik even hier te ‘chillen’ lekker doen wat ik wil. Er is begin dit jaar iets gebeurd, wat ik nooit echt heb kunnen verwerken. En ik wou dus gewoon mijn hoofd proberen leeg te maken.
Ik ben gister aangekomen in italië en zodra ik eigenlijk binnenstapte bij hem, want het huis is ook van zijn vriendin natuurlijk. En ik voelde me vanaf haar kant meteen niet welkom. Haar zoon die steelt heel veel van hun en mag daarom niet in de huiskamer en hun slaapkamer. Die zijn altijd op slot.
Maar ik mag van haar ook niet in de huiskamer tenzij een van hun thuis is. Wat soms 20u is vanwege werk. Ik kan nu dus niet eens op het balkon zitten.
Ook heb ik geen huissleutel gekregen. Ik kan niet weg. Het enige wat ik hier doe is in mijn kamer zitten.
Dit had ik in nederland ook kunnen doen. Vorig jaar was ik er ook en toen was het leuk. Ik mocht gewoon de huiskamer in en het balkon op. En mijn vader was toen vaker thuis omdat hij een andere baan had. Van zijn baan wist ik. maar ik dacht ik kan gewoon op het balkon zitten, met mijn laptop er bij en gewoon de zon in een beetje buiten.
Nee dat mag niet.
Ik voel mij sowieso niet welkom omdat zij er alles aan doet om mijn vader een hak te zetten. Ik wil nu mijn ticket om boeken en zondag weg. Ik ga vrijdag naar mijn oom en tante. En mijn tante zei ook dat we zaterdag dan gewoon lekker even de stad in gaan zodat ik in ieder geval nog iets zie.
Mijn vader vind het wel goed dat ik naar hun ga, maar is het er totaal niet mee eens dat ik terug naar Nederland wil. Ik kan mijn ticket omboeken zodat ik zondag al weg ben, en dan kan ik vanaf mijn oom en tante de trein en de bus pakken naar het vliegveld. En anders als ik zondag niet weg kan heb ik 2 opties, want ik vlieg via eindhoven en die is dicht vanaf 30 mei tot en met 15 juni.
Ik kom eigenlijk 16 juni terug, dus ik kan wachten tot ik weg moet. Of ik kan via vueling voor een euro of 80 een totaal nieuwe ticket boeken naar Amsterdam, maar dan moet ik via milaan en de trein kost mij dan ook nog eens 31 euro. Maar als ik zondag ga dan kan ik voor 6 euro naar Bologna, en voor 6 euro met de shuttle naar het vliegveld.
Ik ben dus erg in dubio. Mijn vader zegt je bent er net slaap er een nachtje over, maar mijn onderbuik gevoel zegt ga weg zo snel mogelijk. Het liefst boek ik alles nu om en ben ik zondag weer terug in nederland. Maar morgen wilde mijn vader er over praten en dan zijn de ticket prijzen misschien weer gestegen omdat ik zo halsoverkop weg wil. Ik ben 21 trouwens, dus vind eigenlijk dat hij er niks over te zeggen heeft of ik nu ga of niet.
Bovendien wil ik de komende 3 weken tot en met 16 juni dus niet doorbrengen op mijn kamertje, en als er een van hun terug is dat ik dan eindelijk het balkon op mag MITS die zoon niet thuis is. En hij is altijd thuis want hij gaat niet naar school en zoekt geen werk. Vandaar dat die dus hun geld ook steelt.
Dus mijn vraag is eigenlijk wat kan ik het beste doen voor ik rigoureuze beslissingen ga maken.
Mijn 3 opties zijn dus:
- Sowieso vrijdag naar mijn oom en tante en zondag naar Bologna en terug naar Nederland
- Vrijdag naar mijn oom en tante, zondag of maandag terug naar mijn vader en ergens die week terug naar Nederland met een geheel nieuwe ticket via Milaan en 30 euro treinkosten
- (ook vrijdag weg) Niks doen en afwachten tot de 16de
Mijn vader heeft dus relatie problemen met haar en heeft daar uiteraard niks van vertelt aan mij, als ik het wist was ik niet gekomen. Hij zei ook als ik het had verteld had je toch wel gekomen. Maar nee, als ik wist dat het niet meer lekker liep tussen hun was ik mooi ergens anders heen gegaan.