Soort van gestrand in Italië

Hoi ik houd het zo kort mogelijk.
Ik ben op dit moment bij mijn vader in italië. Ik had wat tijd nodig, weg uit nederland, dus besloot ik even hier te ‘chillen’ lekker doen wat ik wil. Er is begin dit jaar iets gebeurd, wat ik nooit echt heb kunnen verwerken. En ik wou dus gewoon mijn hoofd proberen leeg te maken.

Ik ben gister aangekomen in italië en zodra ik eigenlijk binnenstapte bij hem, want het huis is ook van zijn vriendin natuurlijk. En ik voelde me vanaf haar kant meteen niet welkom. Haar zoon die steelt heel veel van hun en mag daarom niet in de huiskamer en hun slaapkamer. Die zijn altijd op slot.
Maar ik mag van haar ook niet in de huiskamer tenzij een van hun thuis is. Wat soms 20u is vanwege werk. Ik kan nu dus niet eens op het balkon zitten.
Ook heb ik geen huissleutel gekregen. Ik kan niet weg. Het enige wat ik hier doe is in mijn kamer zitten.

Dit had ik in nederland ook kunnen doen. Vorig jaar was ik er ook en toen was het leuk. Ik mocht gewoon de huiskamer in en het balkon op. En mijn vader was toen vaker thuis omdat hij een andere baan had. Van zijn baan wist ik. maar ik dacht ik kan gewoon op het balkon zitten, met mijn laptop er bij en gewoon de zon in een beetje buiten.
Nee dat mag niet.

Ik voel mij sowieso niet welkom omdat zij er alles aan doet om mijn vader een hak te zetten. Ik wil nu mijn ticket om boeken en zondag weg. Ik ga vrijdag naar mijn oom en tante. En mijn tante zei ook dat we zaterdag dan gewoon lekker even de stad in gaan zodat ik in ieder geval nog iets zie.

Mijn vader vind het wel goed dat ik naar hun ga, maar is het er totaal niet mee eens dat ik terug naar Nederland wil. Ik kan mijn ticket omboeken zodat ik zondag al weg ben, en dan kan ik vanaf mijn oom en tante de trein en de bus pakken naar het vliegveld. En anders als ik zondag niet weg kan heb ik 2 opties, want ik vlieg via eindhoven en die is dicht vanaf 30 mei tot en met 15 juni.
Ik kom eigenlijk 16 juni terug, dus ik kan wachten tot ik weg moet. Of ik kan via vueling voor een euro of 80 een totaal nieuwe ticket boeken naar Amsterdam, maar dan moet ik via milaan en de trein kost mij dan ook nog eens 31 euro. Maar als ik zondag ga dan kan ik voor 6 euro naar Bologna, en voor 6 euro met de shuttle naar het vliegveld.

Ik ben dus erg in dubio. Mijn vader zegt je bent er net slaap er een nachtje over, maar mijn onderbuik gevoel zegt ga weg zo snel mogelijk. Het liefst boek ik alles nu om en ben ik zondag weer terug in nederland. Maar morgen wilde mijn vader er over praten en dan zijn de ticket prijzen misschien weer gestegen omdat ik zo halsoverkop weg wil. Ik ben 21 trouwens, dus vind eigenlijk dat hij er niks over te zeggen heeft of ik nu ga of niet.

Bovendien wil ik de komende 3 weken tot en met 16 juni dus niet doorbrengen op mijn kamertje, en als er een van hun terug is dat ik dan eindelijk het balkon op mag MITS die zoon niet thuis is. En hij is altijd thuis want hij gaat niet naar school en zoekt geen werk. Vandaar dat die dus hun geld ook steelt.

Dus mijn vraag is eigenlijk wat kan ik het beste doen voor ik rigoureuze beslissingen ga maken.
Mijn 3 opties zijn dus:

1. Sowieso vrijdag naar mijn oom en tante en zondag naar Bologna en terug naar Nederland
  2. Vrijdag naar mijn oom en tante, zondag of maandag terug naar mijn vader en ergens die week terug naar Nederland met een geheel nieuwe ticket via Milaan en 30 euro treinkosten
  3. (ook vrijdag weg) Niks doen en afwachten tot de 16de

Mijn vader heeft dus relatie problemen met haar en heeft daar uiteraard niks van vertelt aan mij, als ik het wist was ik niet gekomen. Hij zei ook als ik het had verteld had je toch wel gekomen. Maar nee, als ik wist dat het niet meer lekker liep tussen hun was ik mooi ergens anders heen gegaan.

Kun je niet bij je oom en tante verblijven? Of daar in ieder geval vaker overdag heen gaan? En ga anders lekker zelf op pad, zoek een leuk cafeetje, een strand, een park, ga naar musea en ga er lekker zelf op uit :slightly_smiling_face:
En wat zegt je vader van de situatie, van zijn vriendin mag je de woonkamer niet in en het balkon niet op, maar wat vindt hij er van?

Zou één van de oplossingen gewoon niet kunnen zijn dat jij een sleutel van het huis en van de woonkamer krijgt zodat je gewoon het balkon op kunt etc? Ik vind het echt heel raar dat jij een soort van gestraft wordt voor wat haar zoon doet! En je vader is het daar gewoon mee eens?!

Ik zou dat eerst proberen en dan lekker wat proberen te zien daar in Italië…

Wat Ditsel zegt inderdaad. Ik vind het ook een rare bedoeling dat je vader daar gewoon in meegaat. Zou het ook niet pikken. Anders kan je misschien, als je oom en tante dat goed vinden, die tijd bij hun verblijven. Dan heb je het tenminste nog een beetje gezellig.

Hier sluit ik me bij aan. Laat jouw vakantie/tijd voor jezelf vooral niet verpesten door iemand anders maar trek je eigen plan. Ik snap dat je denkt aan terug naar Nederland vliegen maar dat zou heel zonde zijn!

Het probleem blijft natuurlijk dat je geen sleutel hebt en dus niet terug naar huis kan als je zelf op pad gaat. Misschien kan je dat aan je vader vragen? En anders kom je gewoon thuis op het moment dat je zeker weet dat er iemand is om open te doen. Er zal toch rond het eten wel iemand zijn?

Bedankt voor alle reacties. Ik zit nu in een klein dorpje, en na 2x wandelen heb ik het hier wel gezien. Ik kan altijd naar Bologna gaan, maar mijn vader doet er moeilijk over als ik aan hem vraag mijn trein te betalen.
Ik vraag het aan hem, niet omdat ik zelf geen geld heb, maar hij is in 2012 weggegaan zonder iets te zeggen en terug gegaan naar Italië. Hij moet z’n beetje bijna 30.000 euro terug betalen aan alimentatie. Dus daarom vind ik dat hij dan best als ik de moeite doe om hier heen te komen, mijn trein kaartje kan betalen.
Want ik moet mijn geld namelijk sparen, de kans is groot dat ik volgende maand in de bijstand zit. Ik zit nu in die actieve zoekperiode voor werk, maar ja. Ik heb het wel voor elkaar gekregen dat hij deze vakantie betaalde anders was ik niet gekomen,

Ik heb dus gister al gevraagd waarom ik de sleutel niet krijg, en het antwoord is van haar dat het niet eerlijk is tegenover haar zoon omdat hij erniet in mag en ik wel, en ik woon hier niet eens. En hij steelt dus dure erfstukken die daar staan, bijvoorbeeld duur servies. Hij steelt ook geld en eten. Echt een hele rare situatie.

Ik heb er ondertussen met mijn moeder over gesproken en die zegt ook dat ik maar beter terug kan komen. Ik kan wel tot 16 juni naar mijn oom en tante, maar ik denk ook dat hun er niet op zitten te wachten om mij 3 weken op te vangen en hun moeten ook gewoon werken. En ik heb zelf ook geen zin om daar 3 weken te zitten om eerlijk te zijn

Dus ik ga vanavond maar tegen hem zeggen dat ik mijn vlucht ga om boeken naar zondag, en anders desnoods een compleet nieuwe vlucht boek en dat ik dan maar vanaf mijn oom en tante naar Milaan reis. Mocht de vlucht voor zondag lukken hoef ik gelukkig niet ver.

Het ligt deze keer niet echt aan hem, hij is heel moeilijk en ik wou deze tijd gebruiken om onze band op te bouwen. Maar door die heks van hem lukt het gewoon niet en hij zit gewoon keihard onder de plak. Ze chanteert hem nu ook met de kat. Hij houd volgens mij net zo veel van die kat als van mij, als het niet meer is. En nu wilt ze die kat weg hebben.

Een heel naar mens is ze dus eigenlijk.

Ach, ik denk dat je gewoon even voor jezelf moet bedenken wat je wilt. Want volgens mij zijn er best dingen die je kunt doen, maar je lijkt zelf ook niet heel erg bereid om er wel wat van te maken. Ik snap je situatie wel, dat je eigenlijk geld moet sparen. Maar niet erop uit trekken omdat je vindt dat je vader voor jou de trein moet betalen is een excuus om niks te doen. Als je daar echt principieel op tegen bent, dan zou ik zeggen ga idd terug naar Nederland want dan verwacht ik dat die vakantie niks voor jou gaat worden. ALs je denkt, ik zit nu in deze situatie en ik maak er nog wat moois van dan moet je daar wel een beetje bereid toe zijn. Zoals je zelf al zegt, je bent 21, je kunt doen wat je wilt en je hebt niet een volwassene nodig om jou te vermaken. Het is kut dat je zo’n vervelende relatie hebt met je vader en er is wss nog meer gebeurd wat je niet aan ons verteld (hoeft ook niet, is prive snap ik), maar als het je nu vooral gaat om hoe red ik mijn vakantie? Dan is het in mijn ogen puur een kwestie van initiatief nemen. Je kunt 100 euro besteden aan een ritje terug naar Nederland, je kunt diezelfde 100 euro ook gebruiken om je familie beter te leren kennen of iets voor jezelf te doen. Als ik in jouw situatie was had ik ff met mijn pa gesproken, hoe kunnen we dit fixen en nog leuk maken? En als daar niets uit komt zsm naar Nederland.

Wat een rot situatie, ik snap dat je niet 3 weken in een kamertje wilt zitten, want als je geen huissleutel hebt kun je gewoon geen kant op. Ik zou als ik jou was gewoon naar huis gaan en een keer terug komen als de situatie verbeterd is. Hier ga je niet gelukkiger van worden lijkt mij.

Ja je hebt gelijk, Ik kan natuurlijk ook zelf initiatief nemen, maar ik wist dat hij moest werken en dacht nou dan als hij vrij is ga ik iets met hem doen, om onze band op te bouwen en als hij werkt dacht ik dat ik gewoon op t balkon kon komen.

Maar ik voel mij ook hier niet fijn, zij geeft mij heel erg het gevoel van ik wil je hier niet. Ook toen ik binnen stapte zei ze alleen maar Ciao, dus hoi. Niet eens hoe was je vlucht, of leuk dat je geslaagd bent want dat had ik verteld voor ik vloog. Ze praat helemaal niet tegen mij. Vorig jaar zaten we dan nog avonden aan de keukentafel met mijn laptop en google translate op die manier praten, omdat mijn italiaans ook niet bijster goed is.

Maar ik vind het gewoon heel erg dubbel. Omdat ik ook zelf ergens heen kan gaan. En dat zou ik ook wel doen als de situatie hier thuis niet zo fucked up was.

Nee idd, ik ben hier gekomen om te rouwen. Klinkt misschien heel stom. Maar in februari heeft de vader van mijn beste vriendin zich van het leven ontnomen. Ik zag hem als een tweede soort vader, haar ouders waren mijn tweede ouders. Als het thuis niet goed ging, of toen mijn vader de benen nam naar italië heb ik heel veel met haar vader er over gepraat. Hij kon heel goed relatieveren en ik niet. Als hij nu nog leefde had ik hem ook gebeld of een appje gestuurd met Hee, wat denk jij er van…
Maar in Nederland probeer ik er te zijn voor die vriendin en haar moeder dus is mijn verdriet niet op zijn plaats. Daarom wou ik gewoon even weg uit Nederland, de tijd nemen en mijn hoofd leeg maken.

Maar als ik hier blijf gaat het niet goed komen. Ik heb zelf ook depressies en ik ben zelfs op het punt met het GGZ af te bouwen. De psycholoog vond dat ik er weer klaar voor was. Maar ik heb gewoon het gevoel als ik hier blijf, dat ik er mentaal niet goed aan ga doen.

Doe wat jij denkt wat goed is! Dus als je hart zegt, ga hier zsm weg zou ik dat doen. Zou niet blijven omdat je vader dat wil en je vervolgens alleen maar op je kamertje mag zitten. Als hij wil dat je blijft zal hij het leven daar ook wat leuker voor je moeten maken. Dus ja mijn advies ga terug want als je het zelf al niet meer ziet zitten moet er wel iets speciaals gebeuren wil je er ineens anders over gaan denken.

Ik heb het net aan mijn vader verteld en hij is hem compleet geflipt. Er word nu niet meer tegen mij gesproken.

Heb meteen mijn neef een bericht gestuurd omdat ik met hem wel in het engels kan praten en mijn engels is 100000x beter dan mijn italiaans. Heb hem gevraagd of ik vanavond al naar hun toe mag komen of hij dat aan zijn ouders wil vragen, heb hem het hele verhaal verteld in het engels zodat hij het beter kan uitleggen.

Mijn vader zei dat het mijn eigen schuld is en dat alles aan mij ligr en dat de wereld niet om mij draait en dat ik dit alleen doe omdat ik het balkon niet uit mag. Hij zei je bent gewoon paranoia… Dus ik zei wat denk je zelf, als je alleen maar in een kamer mag komen van het hele huis? Denk je dat je je daar goed van gaat voelen. Ik mag in mijn kamer, de badkamer en de keuken komen en meer niet. En hij zei dat ik mij aanstelde want haar zoon mag ook de huiskamer niet in en hij woont hier.

Ik hoop echt dat ik vanavond al naar hun toe mag komen ook al moeten ze morgen werken. Ik trek het hier echt niet meer.

Ach jeetje wat een rot situatie! Ook dat je vader zo reageert. Ik zou inderdaad weg gaan. Ik hoop ook heel erg dat je vanavond al naar je oom en tante toe mag gaan!

Mijn vader heeft een trein kaartje gehaald en ik ga vanavond, en mijn ticket is omgeboekt ik ga nu zaterdag weg.

Hopelijk ga je je beter voelen als je thuis bent!

Ik zou niet meteen naar nederland terug gaan omdat dat wel zonde is van je reis in italie. Ik weet niet of ik t goed begrijp mr uit je post maak ik op dat je oom en tante ook in italie wonen. Waarom blijf je niet gwn bij hun tot 16 juni? Of boek je zelf een hotelletje aan zee ofzo, of is dat helemaal niet iets wat je wil doen? In ieder geval hoop ik dat je niet daar gaat blijven, want dit klinkt srs als een van die dingen die je op dr phil ziet :flushed:

Verstandig besluit, je wordt er niet gelukkig van om nog een paar weken opgesloten te zitten. Geniet van de tijd met je oom en tante en neef, wie weet kun je nog een weekendje weg in Nederland? Via vakantieveilingen of groupon kun je hele leuke hotels vinden voor een klein prijsje. En dan ben je toch even weg.

Ik ben gister avond dus ook meteen op de trein gezet door mijn vader. Hij zei dat ik erger ben dan die loser zoon van zn vriendin. Op het moment dat ik in dat huis zat, was ik de enige die de middelbare school had afgemaakt + nog 2 mbo diploma’s. Die zoon van zijn vriendin die heeft niks afgemaakt, hij zoekt geen werk en zit alleen maar ergens in een park beetje te blowen en komt nogal is in aanraking met de politie.
Dus ja toen was ik goed pissig.
Heb er geen woorden meer aan vuil gemaakt.

Ben naar mijn oom en tante gegaan. Toen ik aankwam stond het eten al klaar en vanmorgen hadden ze zelfs ontbijt klaar gezet en vanavond gaat mijn oom speciaal pizza voor mij maken. Toen ik aankwam bij mijn vader kreeg ik niet eens te eten ook al had ik een lange dag achter de rug. En het is dat hij nog boodschappen moest doen anders had ik ook geen ontbijt voor de volgende dag.
Dus ik zie maar weer wat een verschil.

Ik ben al vaker teleurgesteld door mijn vader en dit is echt de laatste keer. Volgende keer als ik naar Italië ga, dan ga ik gewoon als een toerist naar het Garda meer of naar Rome. En dan een paar daagjes naar deze oom en tante. Een stuk gezelliger dan naar mijn vader toe.
Heb hem wel gezegd dat het de laatste keer is dat ik naar hem toe ben gekomen maar dat kwam niet aan, want toen ik de trein op stapte zei hij tot de volgende keer… Alsof je tegen een muur praat.

Heel erg bedankt voor de reacties, en een weekendje weg via groupon is ook een goed idee. En mijn broertje gaat trouwens in Amsterdam wonen, dus kan ik ook onder het mom van helpen met verhuizen daar een weekendje logeren :slightly_smiling_face:

Heel veel plezier bij je oom en tante, fijn dat ze zoveel leuker zijn!

^Dankje wel :slightly_smiling_face: