Soort pukkeltjes na wenkbrauwen epileren?

Hoihoi,

Normaal vraag ik niet zo snel om raad op een forum maar ik kon hier niet echt iets over vinden op internet, dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen :slightly_smiling_face:

Als ik mijn wenkbrauwen geepileerd heb krijg ik daarna bijna altijd wel pukkeltjes tussen mijn wenkbrauwen in, gek genoeg niet onder mijn wenbrauwen maar echt alleen er tussen in.
Het zijn er ook nooit veel, meestal één of twee, maar toch hele rare. Het zijn kleine maar harde, en doen redelijk pijn als je er aan zit. Ik heb ze wel eens proberen uit te knijpen maar dat gaat niet, met veel pijn en moeite krijg je er dan een mini druppeltje vocht uit. Lijkt me ook dat je er gewoon af moet blijven.
Het lijkt mij gewoon een soort ingegroeid haartje.Volgensmij zit er in het pukkeltje ook een haarzakje.
Maar ze zijn dus best vervelend, aangezien ze ook best lang blijven zitten. Ik heb verder nooit iets van pukkels of puisten gehad, dus dat is het niet, het heeft zeker weten met het epileren te maken.

Ik vraag me dus af of iemand hier dit ook heeft of kent, en weet wat je kunt doen om het te voorkomen?

Groetjes!

Ik heb het ook meestal, maar geen idee wat je ertegen kunt doen.

je moet geloof ik een nat theezakje [koud] ertegenaan houden.
ik heb hier geen ervaring mee!

Ja dat lijkt me meer voor de pijn? Daar weet ik ook wel een aantal dingen voor… Maar ik denk dat die dingen niet echt helpen voor die pukkeltjes?

Ik heb het ook… Ik krab ze wel eens opens en dan is het bultje weg alleen nog maar een vlekje maarja, dat is ook niet goed want dan komen er alleen meer. Ik heb ook geen perfecte oplossing, ik houd het topic in de gaten haha.

Ik heb dat ook wel eens…
Ik heb ooit ergens gelezen dat als je je wenkbrauw haartjes er in de verkeerde richting uittrekt dat je dan bultjes krijg ofzo…
maar kan het me niet heel goed meer herinneren

He kan zijn dat er toch iets van vuil in is gekomen, waardoor het toch een soort puistje wordt.
Voor en na het epileren moet je je gezicht goed schoonmaken en je pincet ook.

Misschien dat dat helpt?

Zal ik ook eens op letten ja :slightly_smiling_face:

Zal ik ook eens op letten ja :slightly_smiling_face: