''soort'' gedumpd door vriendin

hey misschien zijn er hier al meer topics van maar ik wil even mijn verhaal kwijt.

mijn vriendin (de enigste uit mijn klas) negeerde me opeens zo 3 dagen. op msn ging ze tegen me praten dat ze me irritant vind en dat ik te veel achter haar aanloop. en dat ik bij haar in de pauze zit maar niemand tegen me praat. oke dat snap ik wel. maar verder heb ik ook geen vrienden op die school. dus… nu heb ik gezegd dat ik dat niet meer zou doen. maar ik heb verder niemand meer… dus moet ik allleeen gaan zitten in de pauze. ik wil wel nieuwe vrienden maken maar het lukt me niet. vorig school jaar had ik ook een vriendin dikke ruzie mee gehad dus geen vrienden meer en ik wil haar ook niet meer als vriendin. want ik heb er te vaak ruzie mee gehad. maar mijn ‘‘vriendin’’ die heeft het dus een poos achter me rug om gehouden dus vond ik het nog ergen dan als ze het eerder gezegd had. maar ik zit hier heel erg mee. en wil het mijn moeder niet vertellen terwijl ze wel steeds vraagt wat er aan de hand is. ik wil niet dat zij ongerust van mij word.
maar mijn vraag is:

hoe maak je het beste vrienden
hoe vertel ik het me moeder want de een of andere manier durf ik het niet!
help me

xx missbolleboos
ps. sorry voor de lap tekst

en nog iets
voor de rest heb ik nog buiten school 3 vriendinnen
2 daarvan laten me gewoon stikken terwijl te mega dichtbij wonen en die andere is de beste vriendin van de wereld maar woont nogal ver (3 kwatier fietsen) valt eigenlijk ook wel weer mee m maar het is vooral dat ze het super druk heeft met school (zit in 2 gymnasium) dus zie ik haar ook bijna nooit en dat is super jammer dus k zie haar maar een keer in de maand

Wees sociaal.
Ga je niet afzonderen en verlegen doen, maar ga je ook niet stoer gedragen.
Vraag gewoon eens wat aan een klasgenoot.
Waar je les hebt of wat, of voeg je toe in een gesprek.
In het begin zullen ze je wel raar aankijken, omdat je dat, zo te merken, nu ook niet doet.

Maar ik ben net naar een nieuwe klas gegaan, en door je gewoon een beetje in te voegen, word je zo opgevangen.
Als je klasgenoten tenminste leuke, sociale kinderen zijn.

sommige kinderen zijn wel aardig enzo maar die gaan weer om met andere kinderen en dan denk ik zo van di willen mij er niet meer bij dus laat ik dat zitten en ga ik niet met ze om.
maar voorderest zitten er allemaal huppelkutjes in mijn klas

zie er nu ook tegen op om morgen weer naar school te gaan nu ze het me verteld heeft vandaag

Dat soort mensen vind ik dus echt geen vriendinnen. Ik weet niet, maar met echte vriendinnen hoort het gewoon allemaal normaal te gaan en als er wat is, dan bespreek je dat gewoon. Je gaat elkaar niet van de ene op de andere dag negeren, dat is gewoon raar en ik kan me dat ook echt niet voorstellen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik had eerder ook geen vriendinnen/vrienden waarmee ik écht bevriend was, pas vanaf de 2e begon dat bij mij.
Je zou gewoon bij een ander iemand kunnen gaan zitten, of een gesprek aanknopen in de klas. Niet zo veel nadenken over wat mensen zouden kunnen denken, gewoon doen. Gewoon met mensen gaan praten.
Oh en over je moeder, je zou het op kunnen schrijven, dan kan je zeggen wat je wil zonder dat je het rechtstreeks hoeft te vertellen. En daarbij hoef je niet bang te zijn voor je moeder, die kent dat soort dingen ook wel.

Waarom zouden ze jou er niet bij willen hebben?
je kunt wel voor ze of achter ze gaan zitten en dan met hun gesprek bemoeien ;p

ik ben 13 en zit in de 2e maar ik wil er echt niet bij gaan zitten en als ik dan reageer doen ze heel raar want ik ging er gister bij zitten toen zij ik wat en deden ze raar.
maar kijk ik vind het eng om zo maar naast mensen te gaan zitten en met ze te praten dus doe ik dat ook niet.want ik ben bang dat ze me negeren of raar gaan doen tegen mij. want ik heb dat wel vaker gehad vorig jaar

laat die andere kinderen lekker en ga gewoon bij de kinderen zitten die je aardig vind. Ik heb dat ook op school, de huppelkutten en de aardige kinderen. Bij ons roddelt iedereen toch wel over elkaar, dus of je nou bij elkaar gaat staan of niet XD

En vertel het gewoon tegen je moeder, die wil je alleen maar helpen! Als je het niet vertelt wordt ze alleen maar ongeruster en misschien komt ze er dan later op een nare manier achter.

niemand meer?

Ik zou met die ‘aardige mensen’ van je klas een gesprek aanknopen, ‘toevallig’ als de pauze net begint. Dan loop je samen al pratend naar buiten, en dan zit je bij hun. Dat doe je een paar keer, tot het gewoon wordt dat je met hun mee gaat.

Je moet gewoon jezelf zijn en open staan voor nieuwe vrienden
En als je is bijvoorbeeld een toets heb en eerder klaar ben en nog een paar andere ook gewoon op afstappen en zeggen: wat was de toets moelijk oid en dan komt er vanzelf een gesprek
Of een zit je op dezelfde sport of heb je dezelfde hobby’s als iemand dan kan je het daarover hebben
En vaker op mensen afstappen het zijn tenslotte je klasgenoten, ze zullen je vast niet bijten

Waarschijnlijk loop je dan idd teveel achter haar aan. Gewoon spontaan en open zijn, ook voor nieuwe mensen!

Jij denkt ze iets raars gaan doen. Maar dat doen ze niet. Als je gewoon een gezellig praatje komt maken zullen ze dat juist leuk vinden !

En tegen je moeder moet je gewoon vertellen dat het niet zo lekker loopt met vriendinnen maken, je moeder kan je dan misschien wel helpen en je kunt er daarna altijd gewoon over praten. Dat is toch juist fijn ? =)

Ga anders in de pauze naar wat andere mensen van je klas toe, en vraag ze wat (over de les, of je wat mag lenen…), en probeer daar dan te blijven. Voeg je in het gesprek wat ze hadden, of maak een complimentje over iemands kleding en vraag waar ze dat gekocht heeft…
Sorry, maar ik ben hier slecht in!

als de wiede weer met je moeder erover praten. ik praat altijd met mijn moeder over dingen als ze staat te koken in de keuken. dan kom ik bij haar staan bij het aanrecht en dan weet ze het al xD vaak zit mijn vader dan in de woonkamer maar dan kan hij het gesprek niet echt goed volgen want dan staat vaak de tv aan, en de afzuigkap en dat soort dingetjes :slightly_smiling_face:
als je het je moeder snel verteld dan kan ze je de hele avond nog tips geven en troosten voor morgen.
zit je altijd alleen met je vriendin in de pauze? of met een groepje zeg maar? wanneer je in een groepje zit dan kan je toch gewoon in plaats van naast haar te zitten naast iemand anders zitten. en als er de gelegenheid voor is kan je er ook nog even met haar over praten en vertel haar dat zij je enige echte vriendin is op school.
ondertussen kan je toch proberen om met andere meiden of groepjes te praten in je klas of in andere klassen. ik kan me niet voorstellen dat er niemand anders op school is behalve je vriendin waartegen je wel eens praat. vraag aan die andere meiden/jongens gewoon: “mag ik in de pauze bij jullie zitten?” niemand die dan nee zegt. geloof mij maar :slightly_smiling_face: en vertel dan niet: ik mag niet meer bij mijn eigen vriendin zitten (want dan denken hun ook van, ooh je komt alleen bij ons omdat je ons nodig hebt) maar vertel ze dat je ze beter wilt leren kennen enz.
heeeeel veel succes! en vertel het zo snel mogelijk tegen je moeder. je moeder zal vast heel lief voor je zijn en blij zijn dat je het haar verteld