sonnetten van Shakespeare

Ik heb het met mijn PWS over de sonnetten van Shakespeare en daarbij meoten wij sonnetten gaan ontleden. Daarbij moeten we metaforen/beelden van de sonnetten van uitleggen. Maar sommige zinnen kan ik niet uitleggen/die snap ik niet. Zoals deze zin:

• ‘Een storm is bloesem kwaadgezind.’
    kan iemand hem voor mij uitleggen? (:

euhhh als het hard waait…
Waait de bloesem van de boompjes?

:tipping_hand_man:

Ik ben hier zo slecht in.

Een storm is een kwade bloesem…

Iets van een storm is net als een bloesem (een bloesem staat voor iets liefs/moois) maar dan kwaadaardig

ofzoiets

Een storm is bloesem kwaadgezind → want storm vernielt bloemen? een storm heeft het dus niet goed voor met bloesem. xD

het heeft met de liefde voor de ‘Dark lady’ te maken, dat de liefde niet blijvend is.
Ik snap alle zinnen van de sonnet, behalve ‘een storm is bloesem kwaadgezind,’. Iets met dat de storm de vijand van de bloesem is, maar waarom is dat de vijand van de bloesem? Dat snap ik niet. .___. ik ben hier zo slecht in.

maar iig bedankt voor jullie hulp!

iemaaaaaaaaaaaaand? =D

een storm is bloesem kwaadgezind
heb je misschien ook de engelse zin?
maar ik denk dat het een personificatie is
want een storm is geen persoon en iemand kwaadgezind zijn is een menselijke emotie

heb de engelse zin gevonden
" Rough winds do shake the darling buds of May,

May was a summer month in Shakespeare’s time, because the calendar in use lagged behind the true sidereal calendar by at least a fortnight.
darling buds of May - the beautiful, much loved buds of the early summer; favourite flowers."

en dan krijgt die zin toch weer een andere betekenis!

thanks!
maar idd, iedereen heeft er zijn ‘eigen’ betekenis ervoor. ;s
aaah, stomme pws. >.<

naja jij hebt tenminste al informatie over je pws
wij hebben gewoon nog niets gehoord:S

Wij moeten dat ook steeds doen (voor engels)
Maar ik denk dat de wind the dark lady is en dat de bloesem de mannen zijn.
Zij maakt dus elke keer de liefde tussen haar en een man kapot.

zoiets?
Succes !!!

Zoals anderen al zeiden denk ik ook dat het te maken heeft dat de storm soort van de bloesem vernielt. Bloesem staat hier denk ook voor nieuwe liefde, maar er is een storm (ruzie of iets dergelijks of andere omstandigheden) die de liefde kapot maakt