Sonja bakker

Heei meiden ~
Ik doe sinds kort aan Sonja bakker, omdat ik dat nodig vind! Ik had al 2 jaar geleden een keer aan Sonja Bakker gedaan, en toen ben ik 8 kilo afgevallen in 4 weken!! Daar was ik niet normaal blij mee. (Echt super blij dus ;p) Maar jammer genoeg kwam ik daarna weer aan… Maar ik begin nu opnieuw! Mijn moeder heeft speciaal boodschappen gedaan wat we volgens Sonja bakker moesten kopen. Ik hoop dat het me weer gaat lukken! Ik heb mensen weleenshoren zeggen van “ja en dat hebt geen ene flikker en het is vies!!” Maar dat nergens op! Geloof me maar, het is gewoon lekker, en het helpt echt wel, als je maar eet wat zij zegt.

Wat vinden jullie hier van?
En doen jullie zelf ook aan een dieet?

Mijn moeder heeft een tijdje gedaan. Ze is helemaal niet te zwaar, maar ze wilde er een paar kilo af hebben zodat ze op een volgens haar idealer gewicht zou zitten. Ik heb geen idee of het effect heeft gehad, maar ze was er wel erg fanatiek mee bezig :wink:
Ik vind het best interessant, als ik zie hoeveel levens zij daarmee heeft veranderd. Zelf heb ik nog nooit aan een dieet gedaan, omdat ik nu gewoon een gezond gewicht heb.

Ik vind dat iedereen het kan proberen, dat het niets helpt of dat het vies is verschilt voor iedereen dus daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken.
Ik vind zelf niet dat ik op dieet hoef dus ik doe niet aan een dieet. Maar iedereen mag doen wat ie zelf wilt, zolang ie zichzelf maar niet uithongert of iets anders ongezonds doet. Sonja Bakker is zo bekend, ik geloof best dat mensen daar echt iets aan gehad hebben dus waarom niet proberen?

Ik ben nu op dieet, alleen ik merk gewoon geen verschil. Zou je even kunnen typen wat je allemaal doet/eet? Want 8 kilo in 4 weken is natuurlijk ideaal!

Ik ben ook aan het sonja bakkeren, ik was ook echt veel afgevallen in het begin (ik zit nu na 4 maanden ongeveer op bijna 20 kilo)… Nog eventjes en ik zit op mijn, volgens mijn bmi, ideale gewicht… Je hebt bij sonja ook zo’n vervolg boek met hoe je erna op gewicht kunt blijven, die heb ik me laatst aangeschaft… Maargoed eigenlijk is het gewoon hetzelfde als de andere boeken alleen zitten er weer nieuwe gerechten in. Ik blijf dus, als ik dalijk op mijn ideale gewicht zit, ook gewoon doorgaan met sonja bakker… Ik vind het echt super lekker en handig, want nu heb ik tenminste een idee wat ik moet eten, anders wist ik dat nooit en werd het de frituur oid…

Ik heb 2 jaar terug, een speciaal Sonja bakker boek gekocht voor tieners, er staan zelfs al dieten in vanaf 9 jaar! Ik zit nu op vanaf 13 tot 14 jaar. Ik lees elke dag wat ik moet eten volgens haar en dat doe ik dan ook, ik pak niet meer of minder dan zij zegt. En je moet ook iedere avond je eten wegen, zoals bvb 125 gram macaroni, het is heel weinig maar op een duur wen je er aan en val je af!!

ik hoorde dat als je sonja bakker doet en daarna weer stopt weer aankomt (net als bij jou) dus dat je het zegmaar moet blijven doen

nja iig heel veel succes met je dieet

Het is zeer waarschijnlijk dat je daarna weer net zoveel aankomt, dus ik raad het af. Daarbij is diëten niet erg goed voor je lichaam.

@Kaashaas ligt aan het gewicht. Bij overgewicht is afvallen gezonder dan te dik blijven en dat veel mensen weer terugvallen na gelijnd te hebben, betekent niet dat het onmogelijk is.

Kijk, het helpt niks om even kort te diëten, veel af te vallen en dan weer je normale voedingspatroon op te pakken. Je moet structureel gezond gaan eten en goed gaan bewegen. Als je dat in balans houdt, verlies je overtollig gewicht en blijf je ook op een gezond gewicht.

Ik ben geen voorstander van tijdelijk hevig diëten om af te vallen. Waarschijnlijk is het op de lange termijn veel effectiever om jezelf een gezonde levensstijl aan te meten met gezond eten en voldoende beweging. Het afvallen zal dan langer duren, maar je blijft er wel langer van profiteren denk ik.

Dat is niet waar. Dat is de algemene gedachte, maar er zijn onderzoeken waaruit gebleken is dat afvallen veel schadelijker is dan overgewicht (uiteraard met grenzen) Ik ga overgewicht ook niet promoten, maar afvallen is niet altijd beter!

Sonja Bakker heeft een crashdieet. Niet doen dus! Je valt snel af, maar komt als je stopt net zo snel, of sneller weer aan. En ja ik heb ervaring met mevrouw Bakker, en ik kan eerlijk zeggen dat ik haar niet meer zo leuk vind :’)

@hierboven
mijn moeder heeft het ook gedaan een 8 maanden en ze is 10 kilo afgevallen en nu eet ze weer normaal, ze let wel op dr voeding gewoon zoals elk mens dat hoort te doen en ze komt niet aan hoor.

Ik heb het ook gedaan, ik vind dit echt het SLECHTSTE dieet ever! Je eet sowieso veel te weinig, zodra 't boekje uit is… dan? Ik kwam alles weer aan baalde ik enorm van! Je kan beter 't op je eigen benen doen of het boekje erbij maar niet alles volgen hoe zij het voorschrijft, succes ermee maar zoals je zelf al zei viel je vrij veel af in 4 weken en dat is ook niet goed.

Net of iedereen dan weer aankomt… Als je gewoon in dat eetpatroon blijft kom je echt niet meer aan. Moet je er alleen voor zorgen dat je niet in je oude eetpatroon terugvalt.

Sonja bakker is ook geen dieet. Het is een levensstijl.
En NoAir, het is dus de bedoeling dat je na een dieet weer normaal, gezond kan eten, niet in die miezerige porties van Sonja. 9 van de 10 mensen komt dus wel weer aan.

Ik vind het iig een slecht ‘dieet’, beter let je gewoon een beetje op je eten en ga je veel sporten.
Dit hoort overigens bij Food & Sport.

als diëten niet goed voor je zou zijn, waarom is Sonja er dan mee begonnen en daardoor beroemd geworden? juist, omdat het werkte :wink:

Sonja Bakker is in principe gewoon een concreet voorbeeld van diversiteit in het dagelijkse eten. Dat is gezond, ik volg zelf geen Sonja Bakker dieet omdat ik het een belachelijk boek vind (promoot dure producten zodat Sonja Bakker lekker rijk wordt), maar ik volg wel de hoofdgedachte van dat dieet. Gewoon gezond verstand is het imo.

Dat slaat nergens op, dat sport je er niet zomaar af :wink:
en voor mij hoort dit bij lifestyle.

Dat slaat nergens op?
Zeg je nu dat je niet af kan vallen met sporten of wat?
Sonja bakker is een slecht dieet.
Er zijn zoveel mensen beroemd die slechte dingen doen, dat iets populair is of dat het bekend is betekend het niet meteen dat het werkt of dat het goed is.

En het hoort bij food & sport want het gaat over eten.
Dat eten een subcategorie is van lifestyle, tsja.

Ik ben er ook ooit aan begonnen maar het was zo ontzettend weinig. Zeker als je een druk leven hebt of een zwaar beroep is het echt niet vol te houden. Het is denk ik beter om gewoon gezond te leven en te sporten en daardoor langzamer af te vallen. Dat is iets wat je de rest van je leven ook nog vol kan houden.