Sonja Bakker?

Toen het sonja bakkeren nog zo’n hype was hebben we eens dat boek aangeschaft, maar we hebben er nooit iets mee gedaan. Nu wil ik al een paar jaar afvallen (ik heb iets overgewicht) maar als ik mezelf voorneem om gezonder te gaan eten en meer te gaan sporten wilt het niet echt lukken. Nu denk ik erover om met dat sonja bakker boek te beginnen… omdat je dan toch een richtlijn hebt met gezonde tussendoortjes, broodbeleg etc. maar ik zit toch nog een beetje te twijfelen.
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een soort… eetstoornis gehad, maar dan anders. Ik weet niet hoe het heet want ik wilde er nooit iets aan laten doen. Maar ik at toen echt continu, ik had ALTIJD wat te eten (het begon als stress eten maar werd steeds erger) het was niet perse ongezond… vooral veel brood. Maar toen ben ik in een half jaar 10 kilo aangekomen + heb ik sindsdien altijd honger. Inmiddels eet ik weer vrij normaal, maar als ik niet eet wat ik normaal eet ('s ochtends 2 volkoren boterhammen en tussen de middag ook, en als ik moet werken in de tussenpauzes ook 1 boterham) dan ben ik heel bang dat ik te weinig eten binnen krijg en flauwval. Als ik gewoon thuis ben dan heb ik er niet zo’n last van, dan eet ik vaak helemaal geen tussendoortjes en ontbijt ik soms om 9 uur en eet dan tussen de middag om 2/3 uur.
Nu heb je met dat sonja bakker dieet vaak dat je maar 1 of 2 crackers mag, en dan tussendoor een koekje en dan daarna 1 boterham en wat drinkyoghurt ofzo. En ik ben dus heel bang dat ik dan flauw val of whatever. En ik snap het sowieso niet goed, want je moet genoeg eten op een dag, goed ontbijten enzo… en dan mag je maar een cracker? Ik heb dus eigenlijk advies nodig over hoe ik het het beste kan aanpakken. Wel het dieet volgen maar dan ontbijt/lunch gewoon 2 broodjes eten? is het dan wel effectief? Ik probeer er trouwens nu ook bij te sporten, maar dat gaat ook nogal onregelmatig omdat ik onregelmatige werktijden heb.

Sorry voor het lange verhaal! Maar ik zou het fijn vinden als jullie het toch even willen lezen want ik zit er al een tijdje mee.

Niemand dus?

Sorry, ik heb echt geen idee, upje voor jou!

Ik zou Sonja bakker dieet niet gaan doen, dat is echt te weinig calorieen voor een meid van jouw/onze leeftijd. Je valt dan wel af, maar als je een keer teveel eet zit het er zo weer aan.

Ik zou zelf je calorieen gaan tellen (als je weet dat je er niet obsessief mee wordt tenminste) en dan als richtlijn 1400-1600 kcal per dag aanhouden, en sporten. Dan ga jij echt wel afvallen en zonder tussendoor flauw te vallen.

Ik ga mee met Morumbi. En misschien kan je je aanmelden bij het afvallen topic? We kunnen je goede tips geven en je lijstjes beoordelen! En zo heb je ook steun :wink: De beste manier om blijvend af te vallen is gezond eten en veel sporten en geen crashdieet. en dat is Sonja Bakker wel.

Maar die gezond afvallen topics zijn vaak al een hele tijd bezig als ik ze eindelijk eens opmerk, haha. Of kun je daar gewoon altijd mee gaan doen?

Je kan er gewoon altijd mee doen hoor! Ik ben er ook later in gekomen. Je word gewoon goed opgevangen hoor

Tuurlijk kun je gewoon meedoen! :slightly_smiling_face: hoe meer mensen, hoe actiever het topic blijft en hoe meer het iedereen motiveert. Dus doe gerust mee :grinning:

Ik kijk er morgen wel even naar want ik ga nu een film kijken. Maar dat lijkt me dan een beter idee :slightly_smiling_face:
Wat is een crashdieet trouwens?

Ik begon ook met Sonja een beetje maar dat is echt te weinig! Een crashdieet is dat je veeeel te weinig eet (waars wel afvalt) maar als je dan normaal gaat eten komt het er dubbel en dwars weer aan :stuck_out_tongue:

Beter gewoon gezond eten en sporten ^^ Dan val je mooi af en komt het er niet snel weer aan.

Ohja en natuurlijk mag je met ons mee doen ^^ Gezellig!

Je noemt ene dieet een crashdieet als je veel te weinig mag eten voor zo’n dieet.
Like this: http://www.crashdieet.nl/index.html

hee,
als je je zorgen maakt of je wel genoeg eet ivm flauwvallen en je in het verleden wel problemen hebt gehad met eten, kan je eventueel naar een diëtiste gaan? Die kan je adviezen geven en er ook voor zorgen dat je misschien minder honger hebt maar wel goed/gezond eet?
succes iig :slightly_smiling_face: