[songtekst] Op een dag.

Songtekst. Op een dag.
Couplet 1:
Ik weet nog toen je bij me was, en je me een knuffel gaf, man wat was ik blij, om bij jou te zijn, aan alles wat ik ruik, dan denk ik aan jou, door jou kreeg ik echte vlinders in mijn buik, en ik dacht elke dag ik zie je weer gauw. Maar dat is nu voor bij, want jij wil me niet meer, jij wil niet meer bij me zijn, mijn hart breekt alweer, het doet zo’n pijn, het is niet te verdragen, hoe het ook had moeten zijn, maar ik wil me ook niet verlagen, om mijn leven te maken.

Reffrein:
Op een dag, mijn hart werd gestolen, ik voelde me speciaal, toen werd me hart gebroken, jij hield een heel verhaal, en je bracht mijn hart terug, maar niet meer heel, hij lag in duizend stukjes, en niet meer een geheel, en ik dacht nog wel dat ik je toekomst was, maar nu ben ik al je verleden, hoe het ook allemaal zat, ik wil je weer in het heden.
Couplet 2:
Ik voelde me verlaten, je vertelde het me, toen we op het bankje zaten, je zei er is een andere, man wat was ik verdrietig, ik kon wel uit huilen barsten, nu ik onze foto’s vernietig, mijn gevoelens die nu zijn los gebarsten, ik mis je gewoon, ik huil terwijl ik onze foto’s verbrand, ik had onze naam nog geschreven in de boom, dat heb ik nu ook weggebrand, alle herinneringen aan jou zijn nu weg, maar toch denk ik aan jou, wat ik ook zeg, daar denk ik elke dag nog aan, ik kan je niet vergeten, waarom heb je me dit aangedaan.

Reffrein:
Op een dag, mijn hart werd gestolen, ik voelde me speciaal, toen werd me hart gebroken, jij hield een heel verhaal, en je bracht mijn hart terug, maar niet meer heel, hij lag in duizend stukjes, en niet meer een geheel, en ik dacht nog wel dat ik je toekomst was, maar nu ben ik al je verleden, hoe het ook allemaal zat, ik wil je weer in het heden.

Couplet 3:
Maar misschien is het ook wel mijn eigen schuld, wat heb ik dan verkeerd gedaan, had ik geen geduld, wat heb ik je toch misdaan, was ik niet genoeg voor je of was ik te veel, of is het die andere, het zit vast in mijn keel. Ik wil je nog vertellen, hoeveel ik nog voor je voel, ik wil je nog vragen stellen, het is nog een boel, maar ik kan het niet, ik kan je even niet zien, want als ik je zie, die pijn wordt dan keer 10. Het doet me te pijn, om bij jou en je nieuwe liefde te zijn.

Reffrein:
Op een dag, mijn hart werd gestolen, ik voelde me speciaal, toen werd me hart gebroken, jij hield een heel verhaal, en je bracht mijn hart terug, maar niet meer heel, hij lag in duizend stukjes, en niet meer een geheel, en ik dacht nog wel dat ik je toekomst was, maar nu ben ik al je verleden, hoe het ook allemaal zat, ik wil je weer in het heden, ik kan je gewoon niet vergeten.

Ik hou zelf niet super veel van het reffrein die ik gemaakt heb, maar ik wist niks anders. Misschien weet jij nog iets?

Zit er al een melodie bij?
Dat maakt namelijk wel uit, qua klemtoon etcetera, soms heb ik ook dat ik heel tevreden ben met een zin, maar dat de oorspronkelijke klemtonen er niet in zitten. Dan klinkt het alsnog niet zo lekker…

& het is refrein, niet reffrein :wink:
Is het gebaseerd op iets wat je hebt meegemaakt?

Dit vind ik wel grappig :’) :

ik had onze naam nog geschreven in de boom, dat heb ik nu ook weggebrand,

De boom is ook weggebrand?

Het leest niet zo lekker, misschien moet je de zinnen onder elkaar zetten? Er zitten ook wat fouten/tegenstrijdigheden in.

Wil je dat ik je een beetje op weg help?
Ik heb namelijk meteen al twee dingen!

• Je zinnen lopen niet zo lekker. Als voorbeeld neem ik even de zin: “…hoe het ook had moeten zijn, maar ik wil me ook niet verlagen, om mijn leven te maken…” Twee keer het woordje ‘ook’ is sowieso niet mooi, daarbij snap ik de betekenis van deze zin ook niet helemaal. Dit soort dingen heb je vaak in je tekst.
  • Er staan gewoon behoorlijk veel taalfouten in. Hier is makkelijk van af te komen, en als je het zingt hoor je dat natuurlijk ook niet, maar misschien is het, als je meer schrijft ook, fijn om daar toch nog even naar te kijken. Als je wil, kan ik je tekst even wat preciezer nakijken.

Wat tips, note maar als je denkt dat ik je nog wat kan helpen. :slightly_smiling_face:

Ik weet nog toen je bij me was,
en je me een knuffel gaf,
man wat was ik blij,
om bij jou te zijn,

Hier rijmt nog niks

aan alles wat ik ruik,
dan denk ik aan jou,
door jou kreeg ik echte vlinders in mijn buik,
en ik dacht elke dag ik zie je weer gauw.

Je ruikt aan alles en dan ruik je hem? Ik weet niet, het klinkt een beetje maf, snap wel wat je bedoelt.

Maar dat is nu voor bij,
want jij wil me niet meer,
jij wil niet meer bij me zijn,
mijn hart breekt alweer,
het doet zo’n pijn,
het is niet te verdragen,
hoe het ook had moeten zijn,
maar ik wil me ook niet verlagen,
om mijn leven te maken.

Die tweede en derde zin zeggen praktisch hetzelfde.

Reffrein: b[/b]
Op een dag, mijn hart werd gestolen,
ik voelde me speciaal,
toen werd me hart gebroken, b[/b]
jij hield een heel verhaal,
en je bracht mijn hart terug,
maar niet meer heel,
hij lag in duizend stukjes,
en niet meer een geheel,
en ik dacht nog wel dat ik je toekomst was,
maar nu ben ik al je verleden
, hoe het ook allemaal zat,
ik wil je weer in het heden.

[b]Hij brak dus je hart, kwam met een verhaal en gaf haar haar gebroken hart? Hij was al gebroken, daarna nog een keer door het verhaal?

Als je hart al in duizend stukjes ligt, dan is hij inderdaad niet meer één geheel.
Gestolen en gebroken rijmen niet.
[/b]
Couplet 2:
Ik voelde me verlaten, (je werd ook verlaten, dus dat voelen was terecht)
je vertelde het me,
toen we op het bankje zaten,
je zei er is een andere, (ander)
man wat was ik verdrietig,
ik kon wel uit huilen barsten, b [/b]
nu ik onze foto’s vernietig,
mijn gevoelens die nu zijn los gebarsten, (2x barsten, past niet echt in de context deze zin i.v.m. de lengte)
ik mis je gewoon,
ik huil terwijl ik onze foto’s verbrand, (2x over de foto’s? Vernietig en verbranden)
ik had onze naam nog geschreven in de boom,
dat heb ik nu ook weggebrand, (boom is weggebrand?)
alle herinneringen aan jou zijn nu weg, (na-uh, want ze zijn er nog als je het niet kan vergeten)
maar toch denk ik aan jou,
wat ik ook zeg,
daar denk ik elke dag nog aan,
ik kan je niet vergeten, (geen rijm hier?)
waarom heb je me dit aangedaan.

Couplet 3:
Maar misschien is het ook wel mijn eigen schuld, (lange zin: je gaat jezelf de schuld geven, maar je weet vervolgens niet waarom)
wat heb ik dan verkeerd gedaan,
had ik geen geduld,
wat heb ik je toch misdaan,
was ik niet genoeg voor je of was ik te veel,
of is het die andere, (het was sowieso de ander, dat is duidelijk)
het zit vast in mijn keel. (dat is niet zo fijn, waarom daar?)
Ik wil je nog vertellen,
hoeveel ik nog voor je voel,
ik wil je nog vragen stellen,
het is nog een boel, (het zijn er, de vragen is meervoud)
maar ik kan het niet,
ik kan je even niet zien,
want als ik je zie, die pijn wordt dan keer 10.
Het doet me te pijn, (het is nu wel duidelijk dat het pijn doet. Te pijn?)
om bij jou en je nieuwe liefde te zijn.

Hopelijk kan je hier iets mee :slightly_smiling_face: Denk eraan: hoe meer je oefent, hoe beter het wordt!