Hallo meiden,
Ik schrijf niet zo snel op een forum, maar ik zit met heel veel twijfels en kan er niet echt over praten binnen mijn omgeving.
Ik ben nog studente, ik studeer een masteropleiding in Maastricht. Ik heb ook een kleine job per week om wat bij te verdienen. Ik woon nog bij mijn ouders. Zij betalen ook mijn studies.
Ik heb thuis veel onzekerheden, en soms ben ik de weg kwijt: ik weet niet meer wat normaal is, dus zijn mijn klachten terecht, of stel ik mezelf gewoon aan. Daarom graag eerlijke reacties, als jullie vinden dat ik mij echt aanstel dan weet ik dat en dan wil ik mijn gedrag ook aanpassen.
Zo is er nooit veel eten bij ons thuis. De koelkast die een beetje gevuld is, met wat voeding, drank. Het gebeurt vaak dat ik 's morgens wakker wordt en er geen eten is, of enkel oud brood en geen beleg. Of 's avonds hebben mijn ouders geen zin om te koken en gaan dan op restaurant. Ik ga dan ook mee, omdat ik moet eten, maar vind het geen goede beslissing.
Mijn ouders hebben financieel niets tekort maar ze komen niet overeen met elkaar. Beide ouders roken veel en drinken ook graag alcohol. Met alcohol niets mis mee als dit beperkt is, met roken heb ik het er wel moeilijk mee, omdat er zeker 5000 euro per jaar enkel naar sigaretten gaat…
Onze keuken valt letterlijk uit elkaar wegens veel defecten maar dat wordt niet gemaakt… zo is de oven al 5 jaar een beetje kapot. Je kan de oven gebruiken maar de temperatuurregeling werkt niet goed dus mislukken veel gerechten. De damkap is ook al jaren kapot.
Nog nooit hebben mijn ouders zelf een salon gekocht. Altijd nemen zij de rommel over van andere mensen die hun living weg doen en iets nieuw kopen. Ik vind dit een beetje jammer, want het is niet zo dat mijn ouders geen kleine, beperkte, gezellige salon kunnen kopen.
2 maanden geleden heb ik zelf een eigen bed gekocht, omdat alles wat uit de hand liep. Ik sliep op een kei oud bed waardoor ik jaren slecht sliep. Dus gespaard en zelf een bed gekocht. Krijg ik commentaar van mijn ouders dat ik een bed koop en dat zoiets geld kost… Zo heb ik ook zelf mijn laptop en gsm gekocht en altijd commentaar…
Vorige week ben ik in pan gevallen met de auto. Dus bel ik de pechverhelping, blijkt dat mijn vader dit 2 jaar geleden al opgezegd heeft. Ik vermoed om te besparen. Dus stond ik daar schoon. Ik heb ze natuurlijk laten komen maar heb ontzettend veel moeten bijbetalen.
En zo zijn er nog veel zaken… maar dus, dit, is dit normaal of niet? Of moet ik zelf meer doen om het thuis wat aangenamer te maken? Natuurlijk, moesten mijn ouders veel minder verdienen zou het een andere situatie zijn. Maar nu? Graag reacties