soms weet ik het zelf niet meer...

Hallo meiden,

Ik schrijf niet zo snel op een forum, maar ik zit met heel veel twijfels en kan er niet echt over praten binnen mijn omgeving.

Ik ben nog studente, ik studeer een masteropleiding in Maastricht. Ik heb ook een kleine job per week om wat bij te verdienen. Ik woon nog bij mijn ouders. Zij betalen ook mijn studies.

Ik heb thuis veel onzekerheden, en soms ben ik de weg kwijt: ik weet niet meer wat normaal is, dus zijn mijn klachten terecht, of stel ik mezelf gewoon aan. Daarom graag eerlijke reacties, als jullie vinden dat ik mij echt aanstel dan weet ik dat en dan wil ik mijn gedrag ook aanpassen.

Zo is er nooit veel eten bij ons thuis. De koelkast die een beetje gevuld is, met wat voeding, drank. Het gebeurt vaak dat ik 's morgens wakker wordt en er geen eten is, of enkel oud brood en geen beleg. Of 's avonds hebben mijn ouders geen zin om te koken en gaan dan op restaurant. Ik ga dan ook mee, omdat ik moet eten, maar vind het geen goede beslissing.

Mijn ouders hebben financieel niets tekort maar ze komen niet overeen met elkaar. Beide ouders roken veel en drinken ook graag alcohol. Met alcohol niets mis mee als dit beperkt is, met roken heb ik het er wel moeilijk mee, omdat er zeker 5000 euro per jaar enkel naar sigaretten gaat…

Onze keuken valt letterlijk uit elkaar wegens veel defecten maar dat wordt niet gemaakt… zo is de oven al 5 jaar een beetje kapot. Je kan de oven gebruiken maar de temperatuurregeling werkt niet goed dus mislukken veel gerechten. De damkap is ook al jaren kapot.

Nog nooit hebben mijn ouders zelf een salon gekocht. Altijd nemen zij de rommel over van andere mensen die hun living weg doen en iets nieuw kopen. Ik vind dit een beetje jammer, want het is niet zo dat mijn ouders geen kleine, beperkte, gezellige salon kunnen kopen.