Soms kun je het ze wel gunnen, maar ze hoeven het je er niet in te wrijven toch?

Ik ken een jongen al zon 5 jaar nu denk ik. Ik heb een relatie met hem gehad een tijdje geleden. Eind 2013 zochten we weer contact en was ik vaak bij hem te vinden. Jammer genoeg ging dit vergeleken bij de eerste keer niet goed, want hij behandelde me niet zoals ik behandeld wil worden, zacht uitgedrukt: als VUIL. het was ook wel ingewikkeld. Toch bleef ik terug komen, want ik was gewoon hartstikke gek op hem. Hij is ook ontzettend gek op airsoft, dus ik had toen een holosight voor 80 euro voor hem gekocht. ik heb zelfs oud en nieuw bij hem gevierd, en dat was de droevigste oud en nieuw ooit, want hij vertelde me doodleuk dat we gewoon vrienden waren. Later toen ik er naar vroeg, zei hij tegen mij dat hij alleen maar zei ‘vrienden’ omdat hij niet wil dat iedereen gelijk denkt dat ik zijn vriendin ben, en dat het rustig aan moet. En ik moet toegeven als hij me nu een berichtje stuurde, ondanks de shit die hij mij heeft aangedaan, zou ik terug gaan.

verder werk ik bij een supermarkt en heb ik leuke collega’s. In die tijd toen hij me slecht behandelde, vertelde ik alles aan 1 collega. Ze was ontzettend aardig en het leek wel alsof ze me begreep. Ik vertelde hoe rot ik me voelde door hem, maar dat ik toch ook nog gek op hem was, en dat na 5 jaar! ze snapte mij totaal niet en zei dat ik hem maar met rust moest laten.

Ik denk zon 2 maand geleden was ik aan het poolen met mijn vrienden en kwam ik die jongen tegen. Ik heb hem even snel gedag gezegd maar hij drukte al snel zijn lippen op de mijne. Ik ben toen snel weggelopen en bij mijn vrienden gaan zitten. 2 uur later kreeg ik een berichtje van hem dat hij gek was op mijn collega, met wie ik het zo goed kon vinden! Ik heb gezegd dat hij maar lekker moet doen wat hij wil. Maar mijn collega had toen die tijd een vriend waar ze het mee uitmaakte voor mijn ex.

Uiteindelijk verteld die jongen mij dat in een dronken bui, dat het hem is gelukt en dat mijn collega zijn vriendin is geworden. Maar ze heeft het nooit aan mij verteld. Nu zit ik in een groepsgesprek met alle meiden van werk en stuurde ze een foto van een ring die ze van haar vriendje, mijn ex, heeft gekregen. Ik wordt hier niet goed van. ik bedoel ik gun het haar echt wel en hem wat minder, maar moet je het er dan zo inwrijven door die foto in de groepsapp te gooien. Ik denk dat ik morgen maar gewoon uit het groepsgesprek stap, want het voelt alsof mijn collega totaal geen rekening houd met mij.

Voor het poolavondje was ik bijna elke avond bij hem te vinden. Ik wordt hier gewoon een beetje depressief van. Eerst zoent hij me en verteld me 2 uur later dat hij gek is op mijn collega, dan moet ik van hem horen dat ze wat hebben met elkaar terwijl zij het voor me verzwijgt en dan wrijft ze het er nog lekker in met een foto van een ring die ze van hem heeft gekregen… En dat na alles wat ik haar heb verteld.

Nu wil ik graag jullie mening horen…Stel ik me zo aan of is het terecht over hoe ik me voel?

Misschien heeft die collega juist niets gezegd, omdat ze bang was jou te kwetsen. Als zij niet weet dat jij het weet, probeert ze het ook niet in te wrijven door die foto te sturen. Ik zou als ik jou was gewoon even praten met die collega en haar vragen er niets meer over te zeggen in de groepsapp, dan kan jij er ook gewoon in blijven.
Verder moet je echt proberen die jongen te vergeten, want jij verdient echt iets beters. Dat zij nu met hem gaat terwijl ze weet wat voor zak het is, zegt ook wel iets over haar…

Edit: als je met die collega hebt gepraat en ze daarna nog dat soort dingen blijft sturen dan vind ik echt niet dat je je aanstelt en vind ik dat ook superlaag van haar.

Vind het toch een beetje laf van haar dat ze geeneens een gesprek met jou aangaat voordat ze zomaar na 1 avond een relatie neemt met jouw ex, waar je haar nog alles over had verteld. Zij weet dat jij ermee zit, dus ik vind het wel vies van haar dat ze dat in die groepsapp gooit. Ga alsjeblieft verder met je leven, deze jongen is een lul en jij verdient dat niet!