soms gaat niks goed..

Hey,

Ik voel me op dit moment eigenlyk best wel kut.

Ik zit in zo’n klas waar ik eigenlyk niemand van mag.
Ik heb daar zegmaar maar één ‘vriendin’ & die is best wel populair in deze klas.
Iemand fluisterde vandaag iets tegen haar en ze keken me daarvoor/ daarna al een beetje raar aan, dus ik had toen door dat ze het over mij hadden.
Ik voelde me best wel genaaid, dus ik praatte ook niet meer met haar vandaag& zij ook niet meer met mij.
Sommige mensen irriteren me ook de hele tyd in de klas, omdat ik zegmaar allochtoon ben& de rest daar niet, ik voel me ook niet echt op me gemak daar…

Soms zeggen mensen ook gewoon dingen over mij op straat, terwijl ze me niet eens kennen. Dat was dus vandaag weer, net op het moment dat ik me al kut voelde.
Ik word er best wel gefrustreerd van dat het nooit goed genoeg is voor mensen, terwijl ik, altyd normaal tegen mensen doe …

Heeft iemand dit misschien ook of tips om van die frustratie af te komen? Het zit me best wel dwars.

Je moet je er minder druk over maken. Ik weet dat het niet leuk is ik heb zelf ook zoiets gehad. Maar ik ben niet allochtoon. Als onbekende mensen over je op straat praten moet je je daar niet druk over maken. Ze hebben namelijk niks beters te doen. Laat ook niet merken dat je je kut gaat voelen door wat ze zeiden, dan hebben ze het gevoel dat ze je kunnen pesten en dan gaan ze door.
Aan je vriendin moet je vragen wat er nou eigenlijk was, toen ze het over jou hadden. Want duidelijkheid is gied voor je.

Laten gaan… Wees goed genoeg voor jezelf, anderen tellen niet.

Je moet het je niet aan trekken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Mensen zullen altijd wel over anderen praten, en soms komt het idd voor dat je in een groep komt waar je nie goed ligt.
Probeer er het beste van te maken, en pas je zo nodig een beetje aan. (niet teveel, blijf jezelf)

Ten eerste vind ik het raar dat je gelijk zegt: ‘omdat ik allochtoon ben’ Het zou best kunnen dat ze daarom een beetje anders tegen je doen, maar de laatste tijd gebruiken veel allochtonen die reden voor alles, hoe weet je dat ze jou irriteren omdat je allochtoon bent, hebben ze dat gezegd? Je moet je gewoon niks aantrekken van wat mensen over je te zeggen hebben, laat ze lekker praten. Ik denk dat jij je te veel aantrekt van wat mensen zeggen, over iedereen wordt wel eens lullig gepraat, zo is het nou eenmaal. Daar moet je boven staan. Maar net als vandaag, je weet dat die meisjes over jou praatte, maar hoe weet je zo zeker dat ze lullig over je praatte?

Blijf jezelf, en als anderen jou niet accepteren zoals je bent
dan kunnen het nooit goede vrienden van je worden !

dat had ik ook vroeger.
niks van aantrekken! als ze jou niet accepteren, zijn ze het niet waard!
en kom voor jezelf op! bitchen is beter dan zwijgen.

^ ah, ik vind t echt fyn dat iemand t begrypt! (=
Dat deed ik vroeger altyd, doe ik nu nog steeds een beetje, maar word er nu wel moe van dat ik altyd 4x meer moet doen om geaccepteerd te worden, dan myn vriendin. Die komt binnen& iedereen vind dr meteen aardig. Misschien voelde ik me daardoor ook wel minderwaardig. Maar ik denk dat ik later minder op iedereen op me heen let, dan wordt het vanzelf wel minder hoop ik… (:

@livethegoodlife niet als mensen gaan praten over je land in een negatief opzicht en er ook dingen over zeggen eh… het zijn tieners he. Die zijn meestal direct in wat ze zeggen, dus ze denken ook niet na wat voor effect het heeft op my. Nou dat meisje roddelt heel vaak over mensen.
Dan zitten ze zo in de klas, tikt ze haar andere vriendin aan, dan gaan ze fluisteren, kijken ze iemand aan, doen die persoon na en gaan dan keihard lachen.
Ik denk niet dat dit erg positief is… ?

Maarja, oke iedereen heeft hier zyn eigen mening over.

Het is aan het einde van het jaar, dus ik zou vragen aan je mentor of je volgend jaar naar een andere klas mag. Dat heb ik ook gedaan (ik had een stomme klas) en nu heb ik het vele meer naar me zin! Hou nog eventjes vol…