soms een klap van mijn ouders

Ik denk dat dit de meest bijpasselijke plek is om dit te vertellen.

Als mijn ouders heel erg boos zijn (echt heel erg :rage:) slaan ze me soms. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik een paar keer hele harde klappen tegen mn hoofd kreeg. Mijn ouders zijn voor de rest lief ensp. Ik heb goede gesprekken met ze en ik hou van ze. Ik wordt dus niet mishandeld want ik krijg niet elke dag een klap of elke week of elke maand. Zo nu en dan. Maar mijn vraag is:

Is het normaal als je soms door je ouders wordt geslagen?

Nee ik vind het niet normaal. Mag ik vragen in wat voor situaties dit voorkomt? Want stel jij gaat echt veel en veel te ver tegenover je ouders en ze weten echt niet meer wat ze met je aan moeten kan ik het enigszins misschien nog wel ergens begrijpen.

Tsja… Sommige mensen zouden het helemaal afzweren, je ouders verschrikkelijk noemen, maar zelf vind ik het niet eens ontzettend slecht. Als je ouders echt heel boos zijn en dit de enige manier is om het door te laten dringen bij jou, dan vind ik het niet heel erg. Vroeger kreeg ik ook wel eens een klap, of werd ik onder de koude douche gezet. Nu ben ik wat minder vervelend en krijg ik geen klappen. Ik heb er geen last van gehad wat mentaal betreft.

Als verder alles goed is en je het mentaal ‘aankan’ zou ik geen problemen zien. En wat is normaal? Dat is voor iedereen anders, dus daar kunnen ik en een hoop andere GS’ers niet over oordelen.

Ik vroeger ook wel eens een klap op mijn kont gehad en mijn broertje heeft laatst een ook een klap gehad. Daar heeft mijn vader nog wel sorry voor gezegd, maar op dat moment was het gewoon nodig. Wanneer jij echt heel vervelend bent en woorden niet meer helpen vind ik dat een corrigerende tik best mag.

& meestal is zo’n corrigerende tik, niet dat je ouders controle over hun gedrag verliezen, maar gewoon nodig. Heb wel gemerkt dat veel autochtonen (om het zo maar ff te zeggen :stuck_out_tongue:) hier vaker ‘omg dat is niet normaal’ reacties over hebben, misschien omdat ze het erger voorstellen dan dat het is?

Laats zag ik nog een 8 jarige non stop extreem brutaal en onbeleefd doen, zijn moeder sprak hem hier steeds op aan en dat hij maar moest gaan afkoelen met zijn gezicht tegen de muur. Hij ging daar uiteindelijk staan maar gaf een grote mond terug (ook naar vreemde toe), zijn moeder kwam en gaf hem ook een klap op zijn kont (niet hard, maar genoeg voor hem om er van te schrikken). Zijn ma was boos maar die klap had ze ‘in controle’ (als je begrijp wat ik bedoel) ze sprak hem nog een keer aan over zijn gedrag en nadat hij was uitgehuild, was het opeens een engeltje, tegen iedereen!
:bowing_man:

Nee dat is niet normaal.

en kleine, corrigerende tik oké maar verder? nope.

Soms is een tik gewoon nodig, als ik heel irritante kinderen zie zou ik ze ook een klap verkopen.
Als het echt slaan slaan is is het iets anders maar dat is van wat ik kan afleiden bij jou niet zo (?)

Ik vind dat er veel verschil zit tussen een corrigerende tik en een klap. Echt harde klappen, al gebeurt het maar af en toe, vind ik niet oke. Maar ik heb vroeger ook weleens een tik op mijn kont of arm gekregen en ik ben er echt niet slechter vcan geworden.

Dit. Maar wanneer het echt slaan wordt en ouders hun controle niet kunnen bewaren, vind ik dat het niet kan.

Ik weet niet hoe oud je bent maar totdat ik 14 werd en het nodig was kreeg ik ook wel eens een klap van mijn vader. Het ligt er maar aan hoe je opvoeding is. Buitensporig gedrag kan daarentegen niet worden getolereerd.

Er zit een grens tussen een corrigerende tik en een klap. Die grens is best dun, maar wel degelijk mogelijk. Jij noemt het in je verhaal een klap, maar ik veronderstel doordat je er geen last van hebt (mentaal) dat het gewoon als corrigerende tik wordt beschouwd.
Ik vind dat zoiets zeker niet kwaad kan, als een kind niet naar je luistert of niet meer onder controle te krijgen is kan zo’n tik wel helpen.
Zolang de ouders zichzelf maar onder controle hebben en de tik niet bedoeld is om de frustratie van ouders te uiten. Een tik moet wel als doel hebben het gedrag te corrigeren.

Ik vind een “corrigerende tik” op het hoofd niet kunnen. Ergens anders op het lichaam wel

In tegenstelling tot veel hier vind ik een corrigerende tik eigenlijk ook al helemaal niet kunnen. Ik denk dat ouders verstandig genoeg zijn om dingen mondeling op te kunnen lossen. Ik ben er ook van overtuigd dat dat veel beter werkt. Wie weet wat een (voor vele misschien onschuldige) tik later voor gevolgen zal hebben.

Ik ben het eens met Lovexbug en nadine. Een corrigerende tik vindt ik ook niet kunnen.
Je ouders zijn een stuk ouder en ook wijzer dus lijkt het me logisch dat hun snappen dat je met een tik niks oplost.

In het gezicht vind ik niet kunnen. Een ‘tik’ op je arm kan ik me wel voorstellen, maar eigenlijk alleen tot een bepaalde leeftijd.

Ik vind het niet kunnen.
Ik ben nooit geslagen door me ouders en dat hoeven ze niet te proberen, want dan ben ik gewoon weg.
Zoals hierboven ergens al is gezegd, ouders zijn of tenminste moeten wijs genoeg zijn om het uit te praten of andere handeling te zoeken. Maar niet met geweld, want zo noem ik dat.

Ik heb vroeger wel eens een klap/tik gekregen, laatst nog een keer bijna toen mijn vader controle verloor.
Het heeft wel voor een beetje vertrouwensproblemen gezorgd bij mij.

Een corrigerende tik is toch meer voor peuters en kleuters bedoeld?

Vind het niet echt normaal dat ze jou slaan en vooral niet tegen je hoofd. Ik vind dit gewoon mishandeling.