Sommige mensen vragen erom om gepest te worden

Dit is een anoniem account, ik heb nog een ander account maar ik wil mijn verhaal even kwijt zonder herkend te worden. :grinning:

“Sommige mensen vragen erom om gepest te worden”.
Dit is wat mijn mentor zei.
Er wordt namelijk ontzettend veel gepest op mijn (nieuwe) school, iedereen loopt elkaar achterna, geen enkele leraar doet er iets aan.
Laatst is een meisje keihard onderuit geduwd op ijs. Iedereen lachte en wees en schold haar uit, ik kon het niet aanzien en ben naar haar mentor gegaan. Gemeld, haar mentor gaat er naar toe en staat toe te kijken hoe de pesters verderop zitten te lachen. Verder is er die dag niks meer aan gedaan. Het weekend na dat incident is één van de pesters uit de klas gehaald, er is mee gepraat en verder niets, de volgende dag begon het weer.

Ik word hier spuugzat van, en dus heb ik een gesprek aangevraagd met mijn mentor.
Daarin heb ik gemeld dat ik het absoluut niet acceptabel vind, al helemaal niet omdat het een school is waar autistische kinderen meer hulp krijgen, en waarop maar 100 leerlingen zitten. (Ik ben zelf geen autist, het is maar een tijdelijke school) Toen zei mijn mentor dat het niet een, twee, drie ophoudt en toen begon ze over subsidies. Over dat ze niet genoeg geld kregen en dat ze personeelstekort hadden, het waren allemaal smoesjes.
Ook gaf ze aan dat “sommige kinderen erom vragen om gepest te worden”, ik stond daar echt mijn mijn mond vol tanden.
Dit slaat toch nergens op?! Er zitten godnondeju kinderen op die autistisch zijn en gepest worden en de dus niet de hulp krijgen die ze verdienen.
Ik meld elk incident maar er word NIKS aan gedaan, echt helemaal niks.
Ik voel me zelfs onveilig omdat die pesters tot veel in staat zijn.

Als het niet stopt dan weet ik niet wat ik moet doen…
Zelfs in de klas is het héééél de tijd bezig, ik zeg er wel wat van, maar er wordt niks aan gedaan. Ik wil gewoon dat het klaar is.

Weten jullie wat ik hier tegen kan doen?

Jemig, wat een rotmensen (de pesters en de mentoren). Misschien kun je dit aankaarten bij een hogere instantie?

Ik ben van plan om naar de rector te gaan, het te melden en te vragen wat er tegen gedaan kan worden. Maar omdat ik al eens met haar heb gepraat en ook zij tig smoesjes verzon om de schuld bij mij neer te leggen, heb ik er niet zoveel zin in…

wat vervelend! vind het wel knap van je dat je er zo mee bezighoudt!
ik zou niet weten wet je verder zou kunnen doen…

Misschien een medezeggenschapsraad of ouderraad als jullie die hebben. Of hier: http://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/Signalen

In het uiterste geval kan je aangifte doen bij de politie, als ze serieus lichamelijk mishandeld worden. Ik vind onderuit duwen op het ijs niet niks, en sowieso niet als het een speciale school is.

ik vind het super wat je doet!

Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dankjewel!

Wow! Wat goed dat je je hier zo goed mee bezig houdt! Probeer een ouderraad, leerlingenplatform (als jullie dat hebben), afdelingsleider, vertrouwingspersoon, directie en anders bij dingen als onderwijsinspectie zoals al werd gezegt melden.
Succes!

echt goed dat je hier wat aan probeert te doen! ben benieuwd hoe dit afloopt…

wou ik net ook al zeggen onderwijsinspectie en dat soort dingen moet je dan gewoon inlichten
jemigg…
succes!

Net als alle anderen:
Goed dat je probeert het te laten stoppen.
Wat raar dat je leraren er helemaal niets mee doen!

Klinkt als het Christoffel, ik heb ook op zo’n school gezeten, werd er ook niets aangedaan. Misschien moet je het gesprek opnemen of gewoon naar de hoogste persoon stappen?

Vind ik ook!

Wat een verschrikkelijke mentor. Bah, die zou toch beter moeten weten in zulke situaties. Ik zou het inderdaad melden aan een rector/directeur van je school.

Wel erg lief van je dat je dit voor haar doet!

ik ook! ik zou in iedergeval hulp buiten de school gaan zoeken

Hou een lijstje bij met wat er allemaal gebeurd, dan heb je in ieder geval bewijzen.
Schrijf namen van de pesters en slachtoffers op.
Heeft je school video camera’s? dan kunnen ze ook zien wat er gebeurd en wie het doet.

Praat je ook wel eens met de slachtoffers? Nou moet je wel uitkijken dat ze jou niet als nieuw slachtoffer gaan zien, maar ik ben zelf een tijdje gepest en het deed me echt heel goed als er iemand voor me op kwam of gewoon aardig tegen me deed, als is het maar een briefje met, ik praat met de mentor erover. Sommige denken misschien dat ze zich aanstellen en dat het normaal is.

Maar echt super dat je er wat aan doet. Praat gewoon met verschillende mentoren en misschien de vertrouwenspersoon?

ja ik ook respect :wink: en ja je zou egt hulp buiten de school moeten zoeken denk ik

Toen ik de titel zag dacht ik echt ‘what the fuck wat een bitch, pesten is nooit goed.’ maar je bent juist het tegenovergestelde!
top dat je er iets aan wil doen,
alle tips die ik wil geven zijn al gepost haha.
upje!

ik vind het wel goed dat je er wat tegen wil doen , maar:

‘Laatst is een meisje keihard onderuit geduwd op ijs. Iedereen lachte en wees en schold haar uit, ik kon het niet aanzien en ben naar haar mentor gegaan.’

het zal wel aan mij liggen dat ik dat niet echt pesten vind, dan zal op elke willekeurige school gebeuren en niemand zal het er ooit nog over hebben want het kan iedereen overkomen, en wie er ook zal vallen, iedereen zal lachen x]

wat wil je tegen zulke dingen doen? IEDEREEN die lacht straf geven?
dat is moeilijk denk ik, nja ik snap wel dat je iets tegen het gepest wil doen maar ik denk niet dat dat écht gaat lukken.

sorry dat ik weer iets moet zeggen waar niemand t mee eens is ;p

edit: als het steeds dezelfde paar personen zijn die het doen, en steeds dezelfde paar personen bij wie het gebeurd , ja dan is t wel een ander verhaal dan wat ik net zeg