Something new

Hallo lieve meiden,

Ik ben 17 jaar oud. Ik zit nu in 6VWO, het examenjaar. Ik ben dus erg aan het nadenken over wat ik hierna voor opleiding wil doen. Hierdoor ben ik ook veel gaan nadenken over hoe mijn leven er op dit moment uitziet. Eigenlijk ga ik alleen maar naar school en verder niks. Ik zit niet op een sport en heb geen bijbaantje of hobby. Ik verveel me dan ook vaak thuis. Verder heb ik ook niet veel vriendinnen en zijn we ook niet super hecht met elkaar. We spreken ook bijna nooit af, alleen soms uitgaan. Ik zou eigenlijk wel veel vaker af willen spreken, maar daar hebben mijn vriendinnen volgens mij niet zo’n behoefte aan. Ik wil heel graag nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe vrienden maken. Ik wil gewoon iets nieuws in mijn leven, want op dit moment is het behoorlijk saai. Iemand tips?

Probeer een hobby te vinden, of bijv met een teamsport beginnen. Ik heb veel vriendinnen van me sportvereniging en we gaan altijd gezellig naar de stad als we een wedstrijd hebben gehad.

ga bij een ponyclub dat heb ik ook gedaan je maakt zo vrienden

Je moet inderdaad een hobby of sport zoeken. Dan kom je een beetje uit de soort dip waar je nu inzit! Werkt echt!

Was benieuwd of je ondertussen al een bezigheid heb gevonden??

Haha leuk dat je er naar vraagt! Ik heb tot nu toe nog niets echt iets gevonden. Een vriendin van mij leek het ook wel leuk om samen op een sport te gaan, maar het is een beetje lastig om nu nog op een bijvoorbeeld een teamsport te gaan, aangezien de seizoenen al begonnen zijn. Dus ben ik nu vooral aan het kijken naar een leuk bijbaantje, maar dat is ook nog lastig te vinden haha.

Niet iedereen is fan van pony’s.

Ik zou eigenlijk wel veel vaker af willen spreken, maar daar hebben mijn vriendinnen volgens mij niet zo’n behoefte aan.

Misschien kan je eens initiatief tonen richting je vriendin(nen)? Want je zegt het zelf al ‘‘volgens mij’’, heb je het dan al eens gevraagd? Als je zelf actie onderneemt en je vriendin(nen) het ook leuk vinden, zul je van zelf zien dat het misschien vaker gebeurd. Nee heb je, ja kun je krijgen :slightly_smiling_face:

Het is nooit te laat om bij een teamsport te beginnen, ook al is het seizoen begonnen. Je krijgt bij clubs altijd wel de mogelijkheid om midden in het seizoen in te stromen binnen een team. Je kan altijd informeren bij teamsporten waar je interesse in hebt of het mogelijk is.