Solo reizen

hee meiden!

ik vroeg me af of hier meiden zitten die ervaring hebben met alleen reizen. En dan bedoel ik ook echt helemaal in je uppie naar het buitenland voor een langere periode je vakantie vieren. Ik zat er aan te denken om dit te gaan doen in de zomer, maar ik weet niet echt waar en wanneer precies. Ik zat wel te denken aan België voor twee weken, omdat ik nog een beginner ben . :stuck_out_tongue:
Misschien kunnen jullie je ervaring vertellen? hoe hebben jullie het geregeld met overnachten, hebben jullie research gedaan/ heel goed voorbereid voordat jullie gingen of niet? Ik ben echt benieuwd, het lijkt me super eng maar ook zo gaaf! :grinning:
X

Alleen lijkt me helemaal niet zo leuk ik zou met je vriendin ofso gaan gezelliger

het lijkt mij vooral heel vet omdat je dan echt weer gewoon nieuwe mensen ontmoet en niet de hele tijd bij je vriendin/vriend blijft plakken.
geen ervaring, dus upje! :grinning:

Ik ben 3.5 jaar geleden na mijn eindexamen na Engeland gegaan voor 2 weken, ik ben daar op kamp geweest. Ik heb daar mensen van over de hele wereld ontmoet en met een aantal nog steeds contact! Ik kan het je echt aanraden, maar ga wel iets doen waarbij je anderen ontmoet. In je eentje op een camping of in een hotel is best saai.

Ik heb het in juni 2010 gedaan! Ik was vrij gestresseerd op die moment door mn examens en had dus gevraagd aan enkele “vriendinnen” of ze mee wilden met me, ze zeiden van wel, tot ik begon aan te dringen om te boeken omdat anders die actie niet meer geldig zou zijn. Uiteindelijk kwamen ze af met een dom excuus en had ik zoiets van “fuck it, dan ga ik gewoon alleen”. En in mn emotionele bui had ik dus mn vliegtickets naar Ierland geboekt haha! Ze waren op dat moment maar 25¤ heen EN terug dus ik vond het wel een leuk dealtje. Maar vlak nadat ik geboekt had drong het zo echt tot me door dat ik alleen zou gaan reizen!

Het was niet mn eerste keer dat ik in Ierland was geweest dus ik wist wel ongeveer hoe het daar allemaal “in elkaar zit”. Ik spreek ook vloeiend Engels dus ik zou me wel kunnen redden.

Ditmaal heb ik beslist om echt wel niet alleen maar in Dublin te zitten maar ook andere plaatsen en steden te gaan bezoeken.
De vorige keer dat ik in Ierland was geweest, was ik daar namelijk met die “vriendinnen”. Zij wilden gans de tijd niets leuks gaan doen terwijl ik echt wel vanalles had voorgesteld om te gaan doen (cliffen gaan bekijken, natuur bezichtigen, parken bezoeken) maar ze wilden liever “chillen”. Uiteindelijk heb ik hen 1 dagje meegekregen naar het platteland. Ik had hen gevraagd om comfortabele wandelschoenen aan te doen maar uiteindelijk deden ze jawel, HAKKEN aan. Ik heb me daar echter niks van aangetrokken en ben gewoon verder gewandeld maar toen hun verschrikkelijk gezeur over zere voeten me te hard begon te irriteren ben ik met veel tegenzin trug naar de stad vertrokken. Ik had dus van deze reis iets heel anders verwacht en vond het een beetje zonde dat ik niet meer natuur enzo heb gezien.

Dus voor men reisje in juni zag ik de perfecte kans om die “verloren schade” in te halen! Ik had eens opgeschreven welke plaatsen enzo ik allemaal wilde zien en heb alle trein/bus/boot uurregelingen opgezocht zodat er zeker niets zou mislopen.

Ik had via enkele mensen het concept “couchsurfing” ontdekt. Couchsurfing is een website voor mensen die alternatief reizen. Je kan via deze website mensen leren kennen die op dezelfde moment ook op een bepaalde plaats reizen, je kan naar meetings gaan en hetgeen waar deze site het vaakst voor gebruikt wordt: het couchsurfen zelf. Dit wil eigenlijk zeggen dat je op de zetel van een random persoon kan gaan slapen als die persoon je couchrequest accepteert. Maar het is veel meer dan alleen op die persoon zijn/haar zetel slapen: je leert de lokale bewoners kennen, en je zal veel meer te weten komen over een bepaalde plaats.

Dus ik had de weken voor mn vertrek al enkele requests gestuurd naar enkele mensen en sommigen hadden me al positief antwoord gegeven. Echter, ik had nog geen “couch” gevonden voor alle dagen maar dat maakte me niet zoveel uit, ik zou wel zien waar ik terecht zou komen. Dus vol spanning vertrok ik alleen met het vliegtuig naar Ierland! Alleen vliegen is nu niet erg leuk maar dat is dan ook echt wel te enige moment dat ik eenzaam ben geweest tijdens heel mn reis.
Ter plekke had ik afgesproken met mensen die daar op dezelfde moment ook aan het reizen waren en heb me echt super geamuseerd met mensen uit alle hoeken van de wereld! super gewoon!
Ik heb maar 1 nachtje een hostel moeten nemen (die vind je op http://www.hostelworld.com/ ) en zélfs daar lag ik toevallig met leuke mensen op de kamer waar ik ook alweer nieuwe vriendschappen had gesloten.

Kortom, mn reis was spannend maar het was echt wel een onvergetelelijk en niemand neemt dit nog van me af! Het grootste nadeel is dat ik heel erg veel van de mensen die ik heb leren kennen enorm hard mis omdat ze zo ver weg wonen maar gelukkig houden we nog wel contact via facebook enzo.

Oh, en ik vertrek binnen 10 dagjes alweer alleen! Ik kijk er enorm hard naar uit en ben benieuwd watvoor gekke dingen ik weeral zal mogen meemaken!

Het is dus een echte aanrader en zeker niets raars ofzo! Moest je nog vragen hebben ofzo, mag je die altijd stellen!

^ ok ik zie pas hoeveel ik hier geschreven heb en dat staat er de helft van al mn gekke avonturen nog niet eens in :stuck_out_tongue: haha

Ik vertrek in Augustus voor een jaar Amerika. Helemaal alleen, ik vind het eng maar ik heb er ook onwijs veel zin in!