Solliciteren voor een echte baan

Dag meiden,

Ik weet dat er meiden zijn die gaan zeggen van ‘er is een algemene bijbaantjes topic’, maar dit is het volgende situatie.

Momenteel heb ik twee werkgevers; de apotheek (waar ik al mijn vrije dagen gespendeerd heb waar ik vol uitbetaalt krijg en is tevens mijn stagebedrijf tot december 2012) en de drogist. Ik ben op zoek naar ander werk in de apotheek. Eventueel kan dat in overleg met mijn opleidingsinstituut een stage adres voor me worden (waar ik examen kan doen) en dat ik daar eventueel kan overvloeien als ik klaar ben met leren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Mijn huidige werkgever van de apotheek heeft mijn CV+sollicitatiebrief al gestuurd naar het hoofdkantoor naar de juiste personen, dus ik sta al ergens geregistreerd dat ik werkzoekende ben. Maar ik denk niet dat een apotheek nou echt iets is om even zomaar binnen te stappen om te zeggen ‘ik zou graag willen solliciteren hier is mijn CV.’ Dat vind ik lastig.

Hebben jullie misschien advies? Want in principe, ben ik zonder papiertje nog niets. Maar ik heb wel aardig wat ervaring + een goede referentie. En medio april/mei 2013 ben ik pas klaar.

Of ben ik nu gewoon veel te vroeg begonnen voor een echte fulltime baan?

Als je dit in combinatie wil doen met school ivm je stage, kan je sowieso even langs bij je stagebegeleider overleggen hoe je dit wil aanpakken. Als jij langsgaat en zij ook bellen, heb je misschien meer kans wanneer ook je school hen benaderd.

Nou toevallig heb ik wel gesolliciteerd bij een oud stagebedrijf van mij. En toevallig werkt mijn apotheek ook met hun samen. En ik merkte gelijk dat ze mij ontzettend misten, want ze vroegen gelijk van; Hoe is het met je? Bevalt het vakantiewerk je daar en dergelijke… Maar zou dat raar zijn, als ik ze opbel om te vragen even langs te komen voor de periode januari 2013 t/m april/mei 2013, wanneer ik mijn papiertje heb?

Ik wacht overigens wel af tot ik mijn herkansing gehaald heb. Want straks gaat het hele feest niet meer door.

up