Hai meiden, ik heb een vraagje. Ik ben een meisje van 16 jaar, zit op het VWO en werk momenteel bij de McDonalds. Ik ben opzoek naar een ander baantje omdat ik een beetje genoeg van mijn huidige baantje krijg. Nu is er een vacature voor afwashulp in een ontzettend chic restaurant naast mijn huis. Ik ben ontzettend klunzig, laat alles vallen, dus ik vraag of dit baantje wel geschikt voor mij is, al helemaal omdat het restaurant zo chic is.
Ik verdien nu €3,10 per uur en ik wil graag weten of ik als afwashulp meer of minder zal verdienen. Ook vraag ik me af of er mensen zijn met ervaring als afwashulp; is het zwaar, saai en word je een beetje gezien als het “onderdeurtje” van de horeca? En verdiend het minder goed dan in de bediening? Is het doorgaans meer een jongens dan een meisjesbaantje? En op welke dagen/uren kan je worden ingezet? Verder zou ik graag willen weten wat je nodig hebt voor zo’n baantje; moet je snel zijn en handig of is het eigenlijk voor iedereen weggelegd? Ik weet echt niet of ik bij mijn huidige baantje moet blijven of moet solliciteren. Alvast heel erg bedankt!