Waar ik ook maar wil solliciteren vragen ze minimaal 1 jaar ervaring… terwijl ik pas nog mijn diploma heb gehaald. Enige ‘‘ervaringen’’ voor mij zijn stages … hoe kun je aan ervaring komen eigenlijk als niemand je wilt aannemen omdat je geen ervaring hebt?
Doorzetten is het enige wat je kunt doen. Uiteindelijk is er wel een bedrijf die jou aanneemt zonder ervaring. En dat zal vast een bedrijf zijn waar je je droombaan niet ziet, maar zo doe je en werkervaring op. Ik werk ook bij een bedrijf waar ik oersaai werk doe, maar verder is het er prima. Ik zit niet thuis en doe werkervaring op. Ondertussen zoek ik gewoon door naar de baan waar ik wel toekomst in zie.
Herkenbaar… het liefste willen ze iemand van 16 jaar met 10 jaar ervaring…
Wat ze willen zien is dat je, enthousiast en gemotiveerd bent. De klantvriendelijkheid erg belangrijk vind. Zeg dat je graag nieuwe dingen leert. Gewoon iets enthousiast proberen te typen, jezelf wel een beetje promoten door te zeggen dat je er nog geen ervaring hebt bij deze brance, maar toch het graag wilt leren! Dat lijkt al gemotiveerder, dus toch een beetje op een leuke manier in de sollicitatie zodat ze geïnteresseerd raken in jou door de brief. En ja ik heb ook wel eens een sollicitatie verstuurd dat ik dacht: dit past toch niet bij mij zo brief, maar had wel mooi dat bijbaantje te pakken door de spontaniteit die ze bij mij belangrijk vonden en dat opmerkten uit de brief.
Maar als je bijvoorbeeld even geen inspiratie hebt om een sollicitatie te schrijven, wacht dan gewoon even tot je ff een goede inzicht hebt wat je wil typen. Anders word het niks is mijn ervaring
Ja herkenbaar, ik doe nu een master waarbij ik ook weer stage moet lopen, dus weer extra werkervaring opdoe.
Maar volgens mij heeft ze het over een fulltime baan na haar studie.
Je kunt een extra stage gaan lopen buiten je opleiding. Het betaald minder en het is geen echte baan, maar je doet wel ervaring op en eventueel biedt het bedrijf je een baan aan na afloop.
Het is niet ideaal, maar het is iets.
Dankjewel iedereen