Sollicitatiegesprek

AAAAAH morgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek ooit, bij de V&D. Ik ben best zenuwachtig, en ik heb ook geen idee wat ik aanmoet. Mijn vader zegt dat ik een beetje netjes gekleed moet gaan, maar ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. En wat voor een schoenen moet ik aan? :frowning_face: HELP

En heeft iemand ook een idee wat voor een vragen ze allemaal gaan stellen?

als ik jou was zou ik gewoon kleren aandoen waarin jij je makkelijk voelt
moet je gelijk al beginnen met werken of is het alleen een gesprek?
ik zou wel redelijk nette kleren aandoen maar vooral jezelf blijven!
en be nice! mijn sollicitatiegesprek ging heel makkelijk vooral omdat ik gewoon mezelf bleef
als je je anders voor gaat doen zal je dat ook blijven doen tijdens je hele werktijd, wat niet handig is…

Mijn eerste solicitatiegesprek stelde niet zoveel voor. Ik had gesoliciteerd bij de lidl en ging meteen uit school. Dus had me niet speciaal gekleed ofzo. Ze vroegen gewoon hoe veel ik wilde werken of het mijn eerste baantje was en of ik nog naar school ging dat soort dingen. Je hoeft je echt niet druk te maken hoor.

he is alleen een gesprek. oke… thanksss. ;p

Welke V&D? Ik heb ook zo’n formulier ingevuld voor Eindhoven, ben echt wanhopig op zoek naar iets leuks.

Een spijkerbroek met een shirt en colbertje,

of een spijkerbroek met t shirt.

Zoiets.

Geen kort rokje/laag truitje/naveltruitje haha.

Idd je hoeft er niet hoerig uit te zien :confused:
want dan gaat 't toch niet door

Ik had een legging aan met een jurkje en laarzen (+ wit jasje) zag er netjes uit, en ook veel vlotter. Je hoeft niet ‘‘trutjes’’ achtig gekleed te gaan, het is geen kwestie van leven of dood. Maar een simpel leuk truitje met idd een spijkerbroek is toch ook goed?

combineer je dagelijkse outfit met een colbertje en misschien hakken, maakt het gelijk al netter. maar je moet inderdaad gewoon jezelf blijven. je gaat waarschijnlijk geen managerfunctie uitoefenen of iets, ze verwachten van schoolmeisjes niet dat ze speciaal kleding aan aanschaffen voor een sollicitatiegesprek of zo.
blijf gewoon jezelf, beantwoord de vragen eerlijk. je kunt wel altijd er aan toevoegen dat je hard werkt, doorzettingsvermogen hebt etc. maar alleen als dat echt zo is. je mag je sterke kanten best opnoemen. succes!

Je moet kleding aan doen waar jij je goed in voelt.
Het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uit zien, maar het hoeft allemaal niet super chique.
Je moet overkomen zoals je zelf bent, en als je normaal geen te netten/chique kleding aan doet, moet je dat nu ook niet doen.

Tijdens het sollicitatiegesprek moet je natuurlijk gewoon jezelf blijven, maar nét een tikkeltje meer doen om indruk te maken.
Vaak vinden ze het fijn als je spontaan bent, zeker in een winkel zoals de V&D omdat je daar constant met klanten bezig bent.
Als ze je bijvoorbeeld vragen om wat over jezelf te vertellen mag je best wel wat details vertellen.
Je hoeft natuurlijk niet je hele levensverhaal daar op te hangen, maar blijf gewoon lekker doorpraten over waar je bijv. op vakantie bent geweest enzo.
Natuurlijk moet je daar niet in doordraven, zij moeten ook een kans krijgen om te praten.
Succes !

en hoe is het gegaan?

jaaa het is goed gegaan en ik ben aangenomen. heel laat dit maar ik lees dit allemaal nu pas weer. morgen is mijn eerste werkdag. :grinning::smiley:

oh wat leuk! gefeliciteerd en succes morgen!

Draag rood

Draag rood

Gewoon zoals je je altijd kleedt (: